/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Klubmøde iflg vedtægterne
Fra : 3773
Vist : 977 gange
420 point
Dato : 10-06-05 09:23

Formanden (mk) kommer med dagsordenen

Kommentar
Fra : macau

Dato : 10-06-05 09:47

får vi ik noget at æde ?????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 09:56

Spørg formanden, jeg er kun referent!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 10:03

Har der tidligere været indkaldt til generalforsamling, hvor formanden blev valgt ????

Og hvem er formanden ????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 10:24

Hvordan fa’n er jeg rykket ned som suppleant ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 10:39

Creamy - siger onde tunger.

..og, Gambrinus, har du været andet?!?!?!?!? Vi kan sgu da ikke bekæmpe slipse-dyr med en formand, der kører rundt i en aldrende lettere ramponeret rød italiensk bil, eller kan vi? Har du iøvrigt hørt noget fra kandu? Jeg har intet hørt! PS skinner solen, der down south? Det er lige før den vil igennem heroppe midt på!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 10:40

Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 10:40

Skal vi ikke vælge molo som kassemester, han er altid på røven?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 10:59

Mariehønen til at passe bladlus
Nix nul fra Kandu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 11:05

hvem skal så? Klumme ved jeg ikke om jeg stoler helt på ...og du og jeg er vel heller ikke helt pålidelige!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-05 11:21

Gambrinus

Ja, hvordan fa'en er du rykket ned som suppleant

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 12:50

Hvis kontingentet fastsættes til NUL så kan jeg da sagtens håndtere kassererjobbet LOOL. Vi kan jo altid fordoble kontingentet, hvis det går godt. Samtidig er NUL jo passende symbolik for den uønskede person.

Jeg har sagt grimme ting om Kanduteamet herhttp://www.kandu.dk/dk/spg/67866 så min levtid på Kandu er måske allerede afmålt. En suppleant er derfor nok ønskeligt fra starten

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 12:54

Har i sidste uge spist middag på Søllerød kro, og kan anbefale følgende menu i forbindelse med en stiftende generalforsamling:

Appetizers

Fjordrejer på Panna Cotta af hvide asparges

Stegte kammuslinger på piment, daddeltomat og ramsløg

Poussin, stegt jomfruhummer og mandler på nye løg med jernurt-sky

Råbuk med grønne asparges, gulerods/mango-chutney, nye ristede kartofler og sar-sauce

Rabarber og jordbær m. hjemmelavet vanilieis

Vin:
Kirr Royale

1998 Rangen Clos Saint Urbain Grand Cru

1998 Vigna di Pianrosso Ciacci Piccolomini

1999 Zeltinger Sonnenuhr (Eiswein)

Kaffe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 13:00

Jow, men er rødvin i store mængder ikke skadeligt?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:03

Det ser man jo tydeligt i AJ's tilfælde, men skal nok parres med en gennemført skidt opdragelse og adfærd. Vi fik nu kun 3 fl. til 5 pers.. hvilket må siges at være mådehold (specíelt fordi de kostede 1070 kr. flasken LOOL)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:05

Det var ikke 1998 flasker vi fik...... Din nød ....LOOOL 1998 er årgangen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 13:11

Klumme

Var det dig, der skulle betale regningen, siden der kun var 3 flasker rødvin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-05 13:15

Lyder som en fornuftig menu......altså lige bortset fra kammuslingerne

Og vinen..... tjae, nu drikker jeg ikke vin som sådan, men har dog hørt noget om, at visse vine skal man passe på med, da de kan have en højst uheldig virkning på folk med psykiske problemer.
ØØøøøøhhhh, hvad var det nu det hed Er der noget vin der hedder Amorine eller noget i den retning

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:16

Nej det var det heldigvis ikke, men sponsor så rynket ud i hovedet da jeg øffede lidt om at det var en god rødvin.....sååå jeg trak mig. Hold kæft det er dyrt på det sted. 5 Kirr - 1 hvid - 3 rød og en ½ fl dessertvin..... godt 5000,-

Det var ganske vist incl. garderobe LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 13:17

øøøøbs, det var da en sjat!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:22

Dova

Jeg tror den hedder Amarone Castillio psykosos. LOOL

Kammuslinger smager skønt, og du kan roligt hoppe på menuen. Det var meeeeeget fransk, så der var kun 2 muslinger. Til hovedretten - råbuk - annoncerede de med nye ristede kartofler...... LOOOL der var 2.... på størrelse med dem man bruger til brune kartofler, og tjeneren ser dybt alvorlig ud, når han serverer retten LOOL Så jeg røg på en ostemad da jeg kom hjem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:26

3773.

Det blev i alt 9300,- for 5 pers incl. kaffe UDEN avec'er Så er det fandme osse betalt.

Det skal siges at det er meget lækkert, og det er kanon råvarer. Proffesionelt håndteret hele vejen i gennem, men kan du se man skal holde en 40 års fødselsdag med 50 gæster.... GOSHHHHH

Nå jeg smutter... I kan jo Amaroneævle videre LOOL

CU
Klumme

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 13:45

Avs..... Så foretrækker min tegnedreng en bøf af argentinsk mørbrad på Ristorante Italiano v./ Leif Pram med en kande af husets. Det kan klares for noget mindre pro persona.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 13:50

Enig....... jeg ville osse være for nærig, men når der nu var sponsor på, ville jeg ikke fremvise falsk beskedenhed. Det var en oplevelse.... afgjort..

Og så lige.... Det klientel som normalt kommer et sted som Søllerød kro har jo alle sponsor på. De trækker hele lortet fra i skat, så det blir alligevel din pung det går lidt ud over.... så jeg skylder en lille "Tak for mad" 3773 LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 13:58

Jow jow, og god week-end. Må vist lige kigge i mulvarpen om der skulle være lidt mønt tilbage så vi kan få lidt at spise til aften!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 14:01

Havregrød er billigt, smager dejligt..... og så ligger det godt LOOL

Go weekend til "klubben" LOOOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 14:02

I er kr... ed..... lige som Sønderjyderne.
Det eneste de snakker om, mens de spiser en lækker middag, er hvad de fik sidst og hvad de skal ha' næste gang.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 14:07

Jamen Gambrinus..... er der andre essentielle gøremål i livet LOOL

Og så lige en korrektion.... Vi har ikke fået en skid at æde mens vi bavlede om mad...at du lige ved det

Den selvdøde ostemad jeg sidder og forsøger enzymbearbejde inden jeg synker er IKKE mad, men ren overlevelse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 14:16

Pjat med dig Gambrinus. Forestil dig duften af italienske specialiteter, ditto vine, alt serveret med kærlig respekt for maden. Og Leif importerer selv vino'en dernedefra. Altsammen blæret og godt, i hyggelige lokaler. Bagefter kan du så køre hjem i din italienske bil (på ladet af en falckbil)................

(kunne ikke nære mig, nu skal jeg nok stoppe med at genere baronessen..)

Hva' fa'en Gambrinus, du er sgu da os'se fra over there, hvor klumme er fra, er du ikke??!?!?.

Jeg, til gengæld, kan jo prale af at være almindelig kommunefarvet østjyde! Indfødt endda!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-05 14:29

Gambrinus

Du ved nok, at nogen lever for at spise..mens andre spiser for at leve

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 14:57

Ahhh Dova *SS*

Det mener jeg godt kan kombineres på en rar måde... Det er jo samme ulejlighed, og egentlig skal der så uendelig lidt til, for at forandre et jævnt kedeligt nødvendighedsmåltid til en inspirerende og dejlig oplevelse.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 15:02

Når jeg har været til fin middag og folk spørger mig hvad vi fik, svare jeg som regel : Forret, kød / kartofler og efterret.
DET SMAGTE GODT !
Hvad slags kød, hvilken sovs, om det var gamle eller nye kartofler eller sveller, aner jeg virkelig ikke.
Jeg har lige fået nyt (Brugt) komfur for et par måneder siden.
Det er ikke blevet tilsluttet endnu.
(Må hellere finde en, der kan finde ud af sådan noget)
Det står der egentlig bare for at fylde hullet ud mellem køleskabet og køkkenvasken.
Der er også et smart skuffedarium i det der komfur.
Der ligger alle pladerne fra det gamle.
Man ved jo aldrig hvornår en af naboerenes komfur går i udu.
Oven på komfuret har jeg lagt en plade. der passer til resten af køkkenbordet.
Det giver mere bordplads.
Gambrinus
Desuden fik jeg da varm mad TO gange sidste år !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 15:08

Der ser du Gambrinus.... Derfor den store forskel i opfattelsen af begrebet mad. Det ville være spildt at invitere dig til middag for madens skyld.

Du ville jo være lykkelig for en gang VARM havregrød med lidt hvidløg og frisk basilikum (for lige som at holde det italienske snit)

Sån' ser vi jo så forskelligt på det.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 15:18

Lyder godt Klumme.
(Hvad er basilikum ?)
Hvilken rødvin er god til havregrød ?
Gambrinus
Jeg er absolut ikke kræsen, men jeg fik engang spagettigrød.
Det var sgu' et bøvl at få ned.
Men jeg kom igennem det.
(Var meget forelsket i kokken)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 15:24

spagettigrød.... hvad gør man ikke af kærlighed. Hmmm sikkert ikke nemt at få ned, som du siger, men fandme nemt at få op igen LOOOL....

Rødvin til havregrød. Netto har vist en til 13 kr. literen. Den har ganske vist aldrig set en drue, og skulle give synsforstyrrelser efter ganske få flasker. Ved overforbrug garanteres total blindhed efter kort tid.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 15:26

Basilikum.... http://www.legro.dk/?acc=512 Kongen over alle krydderurter *SS*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 15:30

Gastronomiske analfabeter som du Gambrinus plejer at elske søde sager. Du får lige een lille kaloriefattig lækkerbidsken, som forslag til en scoremiddagdessert - LOOOL
**********************************************

Skildpaddelagkage

Ingredienser.
30 Toms chokolade skildpadder
1 l piskefløde
250 g mørk chokolade
250 g marcipan
3 lagkagebunde
makroner

Fremgangsmåde:
Smelt 18 padder og chokoladen på vandbad. Tilsæt en smule af fløden så massen får en cremet konsistens. Pisk 7 dl fløde til flødeskum og bland paddemassen heri. Sæt det i køleskab mindst et par timer. Kagen monteres med skiftevis lagkagebund, knuste makroner og paddemasse - øverst skal der være en lagkagebund. Hele herligheden pakkes ind i marcipan, som rulles fladt med en kagerulle og pyntes med flødeskum og hele padder.

Velbekomme!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 15:47

Badevand ???
Flødeskum fås da på spray !
Det er ALT for indviklet Klumme !
Jeg har præsteret at ødelægge både kartofler og æg ved forsøg med det der komfur.

Jeg boede en gang sammen med en pige.
DET ER ALTSÅ RIGTIGT.
En dag hvor jeg havde fri og hun skulle på arbejde, sagde hun :
I aften, når jeg kommer hjem, har DU lavet mad.
Shiiitt.......... Fat i frøken Jensen (Det er godt nok tung læsning).
Aaahhaaa...... PANDEKAGER det kunne jeg måske finde ud af.
Der stod til fire personer, så jeg lavede en tredobbelt portion.
(Det ku’ jo være der var nogen der smuttede).
Da hun kom hjem, måtte hun IKKE komme ud i køkkenet.
Jeg skramlede med forskellige gryder og pander, for at det ligesom skulle lyde af noget.
Så kom jeg ind med en rigtig god flaske rødvin (eller 3), der selvfølgelig var trukket op et par minnutter i forvejen og dekanteret fra 6 meters højde (Vi boede på 2. sal.)
Hun var helt salig i øjnene.
Da jeg så kom med dette bjerg af de fineste pandekager, årgangs-is og syltemøj fra den gamle fabrik, troede jeg virkelig at jeg havde skudt papegøjen.
HUN BLEV SGU’ SUR !
Gambrinus
Jeg spiste pangekager de næste 4 dage og de smagte himmelsk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-05 15:48

Skal det ikke drysses insulin, det der? Ellers får man sgu da diabetes, chock, kvalme mv....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-06-05 15:52

Gambrinus.

Det sure ribs er forhåbentlig fyret...... LOOL Utaknemmelige skarn.

3773. Nej ikke Insulin, men en 1/1 fl. Arnbitter til at affedte neurionerne med, så kører det - tungt men godt.

Nå arb. kalder..... Nogen skal jo holde røven oppe på fædrelandet, mens I døgenigte hygger jer i sommervarmen med Fenolbefængt grillmad og tarvelig rødvin.

Cu

Klumme

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 420 point
Dato : 10-06-05 15:53

Har læst lidt :
Basilikum
Medicinsk
Bladene holder myg og fluer væk, uddriver orm og hjælper mod ringorm, insektbid og acne. Udtræk fra urten stimulerer fordøjelsen og virker bakteriedræbende.

Basilikum

Anvendelse i gamle dage:
Basilikum var kendt for at være kærlighedsstimulerende og skulle p.g.a. sin beroligende virkning være god mod f.eks. hovedpine og kolik.

Det var DET, der skulle ha været i de pandekager.
Hun havde sjovt nok "hovedpine" samme aften.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-06-05 16:27

Jeg mangler lidt seriøsitet, i denne tråd. I kan bare vente til formanden hun dukker op,

så skal i godt nok få skældud hele bundtet, det manglede da også bare, man skulle sandelig tro

man sad og læste noget, fra dem der i Small-Talk, og det er da de mest forskruede typer man kan komme i

nærheden af, føj for pokker. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-06-05 16:40

Dna-undersøgelser har i de senere år givet vigtig ny viden om, hvilke arter der er beslægtet med hinanden. Nu har der sådan set aldrig været tvivl om, at menneskets nærmeste slægtninge er de store menneskeaber, især de to chimpansearter, men det er først med de genetiske undersøgelser, det er blevet klart, hvor nært slægtskabet egentlig er. Den forskel, der er på mennesker og dværgchimpanser, afgøres således af kun to pct. af generne - de resterende 98 pct. er vi fælles om. I tilfældet abe og menneske er 'familieskabet' til at se med det blotte øje, men det er langtfra altid tilfældet, at det ydre udseende og generne følges så godt ad. Genetiske undersøgelser har da heller ikke kunnet give svar på, hvor stor forskellen skal være, før man kan tale om selvstændige arter. Aber og mennesker er fx forskellige arter, selv om den genetiske forskel er meget lille, men omvendt har man andre steder i dyreriget fundet genetiske variationer på helt op til ti pct. mellem individer, som uden tvivl tilhører samme art. Det gælder fx hos spidsmus. Det er ikke kun nært beslægtede arter, der har fælles gener. Faktisk er visse gener fælles for alle de arter, man indtil nu har undersøgt. Det gælder især dem, der koder for de enzymer, som styrer energiproduktionen og andre basale biologiske processer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-05 18:10

Keldd
Hvis ikke mad og vin er seriøst, hvad er det så

og med lidt god vilje, hører det vel egentlig også til emnet

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-06-05 18:32

Du kan bare vente dig dova, du skal ikke kritisere noget seriøst, i en gang useriøst

palaver. Se nu Gambrinus, han siger hans nærmeste slægtninge er store menneskeaber,

jeg skal i hvertfald ikke hjem og besøge ham, sæt han har familliebesøg det er altså svært at finde

ud af hvad der er hvad. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-05 19:32

Ka' I have et godt bønnemøde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-05 23:37

HALLOOOOOOOOOO

Er alle mødedeltagere taget til Sovestrup

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:08

Nå her holder "den onde kerne" til *S*... I kan da ikke bare sådan holde klubmøde uden først at sende en invitation...øv!

Apropos mad. Jeg skulle ellers have tilberedt jomfruhummerhaler i aften, men sønnike har desværre været syg det meste af ugen, så den middag aflyste jeg.

Og snuppede i stedet en tallerkenfuld Cheasy yoghurt..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-05 00:19

Så håber jeg da ikke at du havde taget de der jomfruhummerhaler ud af fryseren i god tid

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:21

Hvor dum synes du liige, at jeg ser ud Ans?!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-05 00:25

Jeg har da aldrig set dig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:25

nå nej LOL

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-06-05 00:27

Fru Formand,
Det var vel nok godt du kom, jeg vil nemlig godt sladre om alle de andre,
de har været rigtig dumme har de, især ham, nå ja og osse hende der du ved nok,
kan du ikke sige noget til dem , så de ikke gør det en anden gang ja.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:30

Nope Keldd! ..Du må sq lære at "klappe røv" selv
Hvis du altså tør?!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-06-05 00:34

Jammen jammen, jeg ved ikke hvordan man gør, så skal det da helst være mørkt,

øh, til at begynde med. Og det er heller ikke til at finde ud af, for den rådne dyne er altid i vejen.

Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:39

Du skal som det første lade være med at invitere fjolserne under dynen*L*

Du lærer det nok en dag Keldd. Der er da håb

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-05 00:47

creamy

Hvordan kunne du gøre det

http://home20.inet.tele.dk/mixer/iqtest/iqordfor.htm

men der blev da fundet en vinder

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 00:50

hehe, jeg er ikke i kridthuset hos AJ.
Men hvorfor trække pinen ud*KMPLAG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-05 00:56

Du skal passe på med det der *KMPLAG* det kan man blive hudløs af

Men fint nok at du var den eneste, der havde fundet løsningen på nettet

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-06-05 00:58

Øh, creamy, har du lært det der du ved nok??
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-06-05 01:05

Og nu vil han skændes...igen

Synes ellers at det var godt han fået det bedre, men kan godt se nu, at det havde været bedre hvis han havde fået det godt..

Ak ja, kandu kører som sædvanligt på arnes præmisser!! ..At han stadig huserer som kanduer må absolut bunde i, at han sender kandu hver eneste tråd, hvor nogen siger ham imod - og teamet læser KUN de tråde..Phew!!

Hvad mener du Keldd?! jeg ved da ALT- og behøver ikke lære mere
heller ikke noget om fantasitulipaner*S*

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 14-06-05 15:56

Tak for svaret Gambrinus. Det er nok et af de allerbedste biologibesvarelser jeg længe har set!

En eller anden burde få forstoppelse af det!

....og hej til "den fjedtede"........(skal udtales med den lokale dialekt "up there")

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-06-05 16:15

Jeg er altså ikke spor 'fjedtet' ..højst lidt glat *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-06-05 16:18

I øvrigt rart at få Gambrinus tilbage på sin plads ..'lige i røven af mig' *G*

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-06-05 16:25

Ja ikk´!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-06-05 18:59

Ja, Creamy
Den er ikke sådan at komme uden om.
Eller hva' ?
Gambrinus