/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med "Backup my PC"
Fra : gobling
Vist : 960 gange
120 point
Dato : 05-06-05 22:57

Hej.

Stompsoft backup my pc er installerede på en local PC hvor den er sat til at skulle tage backup af C: drevet på den lokale pc, samt F: drev som er netværks drevet fra win2003 server. (Det er via domain og ikke arbejdsgruppe). Der er lavet en schedule på dette, som er sat til alle ugens dage undtagen Lørdag & Søndag. Men engang imellem så fjerner Backup my pc automatisk fluevænget som er sat i F:\ drev. Dette er jo ikke godt. Men det sker periodisk. Så man skal selv ind og markere F:\ drevet igen med et fluevænge og så gemme backup jobbet. Så køre den OK i måske en uge eller to, og pludselig fjerner den igen fluevænget fra F: og der bliver dermed ikke taget backup af F: men kun C:. Den PC som backuppen er tilknyttet har fuld administrator rettigheder.

Hvad kan dette skyldes?? Ved godt at backup my pc ikke er det mest optimale backup program ((Kunden er meget nærig, så De ville ikke købe veritas:)). men så enkelt en ting skulle den jo kunne finde ud af.

Backuppen er en tape HP Storage hvis det skulle have noget at sige.

MvH Gobling

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 120 point
Dato : 11-06-05 12:45

Hvis F-drevet ikke altid er til stede - f.eks efter pc genstart - ville Bacup My Pc selvfølgelig kunne "komme til" fjerne "fluebenet". Slå alt dvale og pauseskærme fra. Sæt evt. et lille batch-program til at starte noget på drevet en gang i timen. Hvis det ikke er det så prøv at se om der er en update til din version af programmet. Sørg også for at Pc'en er helt Up2date og at der ikke er en firewall der driller.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 11-06-05 16:19

OK. Det vil jeg prøve.

Takker

Godkendelse af svar
Fra : gobling

Dato : 11-06-05 16:20

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 12-06-05 08:46

Hvad var så løsningen?

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 13-06-05 17:41

Ved det ikke endnu. skal først prøve det engang i næste uge.