/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ændre ip adr
Fra : hr_jensen
Vist : 660 gange
20 point
Dato : 13-05-05 09:32

Jeg kan ikke ændre min ip adr, den står helle tiden til den samme adr uanset hvad jeg gør

jeg har gjort følgende

Deaktiveret netkort på bundkortet og sat et andet netkort i og den fik den samme adr

Hvad gør jeg ?????????????????????????

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-05-05 09:46

Hvorfor vil du gerne ændre din ip adresse?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 09:56

Det kunne jeg også godt lide at vide!
Hvad formål vil du opnå ved det?

Hvis du har koblet netkortet direkte til et bredbåndsmodem, så vil du kunne få tildelt en ny IP adresse, når du isætter et nyt netkort, hvis du ellers har en variabel adresse (MODSAT EN FAST IP).

Hvor imod hvis du har koblet din maskine op over en router, så er det routeren der får tildelt IP'en fra din udbyder, og ikke din PC, da den så får tildelt en lokal IP fra routeren.

Men som vi oftest ser her på kandu, så stiller du et spørgsmål, der er mangelfuld på oplysninger, så det enten kun kan give mange uklare svar eller slet ingen svar.

Jeg har dog forsøgt at spore mig ind på den tilslutning som du evt. har!

Kommentar
Fra : hr_jensen

Dato : 13-05-05 09:59

det vil jeg fordi jeg ikke kan komme ud på nettet, og hvergang jeg prøver at sige rep kommer den med følgende fejl

Følgende trin af rep.... mislykkes.
forny ip-adressen
kontakt osv

det har virket det hele, men siden i lørdags har der kun været en Automatisk privat adresse, og det er lige meget hvor jeg tilslutter pcen der hjemme eller på arbejdet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 10:06

Køre du bredbånd?
Har du statisk eller dynamisk IP adresse?
Bruger du Router / Switch mellem PC og nettet?
Har du valgt automatrisk tildeling af IP?

Der er mange ting der kan spille ind i den måde forbindelsen kan oprettes!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-05-05 10:06
Kommentar
Fra : hr_jensen

Dato : 13-05-05 10:26

Ok Jeg Køre bredbånd og har dhcp jeg bruger både Router/ switch alt afhængigt hvor jeg er, jeg har prøvet alt og nu skriver jeg alt, men lige meget hvad jeg gør for jeg den samme private ip-adr som ikke har noget med mine ip adr at gøre.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 13-05-05 10:45

Gå ind i egenskaberne for dit netkort. Der inde kan du indstille din ip. Det kan du under den protokol der hedder TCP/IP

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-05-05 11:02

klik start >kør>>skriv cmd >>ok
tryk enter ved hver linie
ipconfig /release
ipconfig /renew
exit

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 12:30

Altså Nåh!
Fra din udbyder får du tildelt en ledig IP-adresse inden for de yderværdier som udbyderen har fået tildelt, til din Router.
Din router tildeler så IP-adresser inden for 192.168.xxx.1 til 192.168.x.255 (det mest brugte privat område) x er oftest 0 eller 1, alt efter hvilket mærke du har, på dit lokale netværk.
Inde i routerens opsætning kan du til en vis grad styre hvor du vil have, at der tildeles lokale IP'er (mellem 1 og 255). Oftest vil den først logget maskine få tildelt adresse 100. - Den næste 101 o.s.v.
Hvis du i din PC opsætter den med en fast IP, i stedet for at køre DHCP, så vil routeren acceptere denne adresse.
Du kan også vælge at lade router og PC'er køre med fast IP'er.
Routeren kan ændre på rækkefølgen af tildelte IP-adresser, ved at stille timeout tiden til den korteste muligt tid.

Da de forskellige mærker af routere, har forskellig menu'er, og da du ikke opgiver navnet på din egen router, har jeg ingen mulighed for at kunne komme med noget helt konkret svar.

Men prøv at se dig lidt rundt inde i routerens menu, det er rart at være bevidst om hvad det er den gør.

Kommentar
Fra : hr_jensen

Dato : 13-05-05 12:39

jeg giver et svar på alle jeres reply, lige nu er der meget travlt

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-05-05 14:27

Hej Jensen

Hvis du kører med statisk IP adresse i dine TCP/IP indstilenger, så nytter IP config kommandoen ikke noget.

1) højreklik på ikonet netværkssteder og vælg egenskaber
2) find dit LAN kort som er aktivt (uden rødt kryds etc.) og højreklik på det, og vælg egenskaber
3) I denne boks vælger du TCP/IP (plejer at stå i bunden) og trykker på knappen EGENSKABER
4) prikken skal stå i: HENT AUTOMATISK EN IP ADRESSE og HENT AUTOMATISK EN DNS SERVER ADRESSE

Hvis dette ikke virker, skal du ændre din DNS serever til følgende: PRIMÆR: 194.239.134.83 og SEKUNDÆR: 193.162.153.164 som tilhører TDC's DNS server, og kan bruges af alle.

Hvis dette ikke virker er der ca. 250 forskellige muligheder til hvad der kan være galt, men start med at lade din ADSL udbyder resette din ADSL linie, det virker som regel. Men kører du Windows 98 eller ME - så kan du være blevet hacket, og så har du et helt andet problem.

Lars

Kommentar
Fra : muldesen

Dato : 13-05-05 15:06

Jeg har været ude for samme problem, og fik det aldrig løst.Det er ikke din Router men din PC'en, for det blev løst da jeg købte en ny PC.

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 20 point
Dato : 13-05-05 15:24

Hej Muldesen

Hvis du havde problem kan det kun være med Tiscali og så et Realtek netværkskort, fordi visse Realtek netkort kan ikke køre på Tiscalis ADSL forbindelse - harnemlig lige løst samme problem for naboen som havde købt PC hos TDC - og den ville bare ikke på nettet. Søgte højt og lavt indtil der på en underside var en lille bemærkning om at den og den type Realtek netkort ikke blev understøttet på Tiscalis ADSL.

Så det er også muligheden her - at din udbyder har skiftet til Tiscalis protokoller (F.eks. Tele2 som overtog Tiscali i DK) og så opstår problemet.

Lars

Kommentar
Fra : hr_jensen

Dato : 16-05-05 12:35

Tak for jeres behjælplighed alle sammen, jeg må så sige, den der var det rigtige var
Lars, i andre skal have mange tak for jeres svar og jeres tid i har brugt på mig, utroligt flot.

Venlig hilsen til alle fra Hr_jensen

Godkendelse af svar
Fra : hr_jensen

Dato : 16-05-05 12:36

Tak for svaret larsfrohn.