/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Asus A8N-E
Fra : polle22
Vist : 405 gange
60 point
Dato : 09-05-05 20:02

Hejsa!
Ville høre om nogen ved om det kan være rigtigt, at blæseren på mit chipset skal kører med 9375 Rpm??? Det sker typisk, hvis jeg spiller spil eller overfører filer.
Desuden kører blæseren på cpu'en med 4017 rpm! Har lige købt den igennem SHG.dk.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-05-05 21:22

Hvis det er temperaturfølsomme blæsere så er der noget der tyder på at du har alt for dårligt luft gennemgang i og omkring kabinettet!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 21:25

Hvad er det for et Asus A8n-?
Og blæserne sidder vel de rigtige steder.
Har du indstalleret ASUS probe programmet og måler hastighed med den.

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 09-05-05 21:57

Jeg har taget kabinettet helt af computeren eller går blæserne helt amok.. Men den kan stadig finde på at lukke ned, hvis jeg spiller spil.. Nej jeg har ikke installeret probe endnu!! Har lidt problemer med at installere det! Er det ikke muligt, at der simpelthen er en defekt på bundkortet? Vil bare ikke sende den retur, hvis der ikke er noget galt...

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 09-05-05 22:01

Det er et asus - A8N-E, nforce4 ultra, s939. Og blæserne sidder korrekt! Det er SHG.DK der har samlet den for mig..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 22:54

Ok det lykkedes at zoome hen til dit motherboard.
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A8N-E&Type=Latest
hvis nogen vil følge med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 22:58

billede 23 i pdf manualen
chip-fan kan næsten ikke sidde forkert men din cpu-fan kan godt sidde i chasis-fanstikket

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 23:11

Stadig billede 23
Og du har et fanstik mere beregnet til ekstra powerfan. Det sidder lidt til venstre over AGP stikket. Er der sat noget i der.

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 10-05-05 20:06

Hej igen
Nej de sidder som de skal?! Har du andre foreslag??

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 10-05-05 20:28

Jeg har skrevet til Shg.dk om problemet, og de siger det normalt!!! Glemte dog at sige, at chipset blæseren kørte med 9375 RPM og Computeren blev langsom og til sidst lukker ned...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 00:00

Hvad siger ASUS probe programmet om hastighed og temp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 07:56

Umiddelbart vil jeg sige det ikke er normalt! Hvem gider ha en hveps på sit bundkort? CPU køleren lyder mere rigtig, men der findes naturligvis mere støjfri kølere! Men ok! Der er andre der har problemer med chipset køleren! http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=f0e3e8c8c8ae693e0e2845bae67d89e0&p=4682475#post4682475

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 11-05-05 08:53

De snakker om en "zalman fanless northbridge heatsink" Er det noget der virker?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-05 08:57

ja det vil jeg tro!
Du kan se bedømmelser her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104955&Bedom=true

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 11-05-05 09:02

Det lyder sgu som løsningen! 1000 tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : polle22

Dato : 11-05-05 09:19

Tak for svaret tedd.