/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
CPU hastighed?
Fra : jmmm
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 08-05-05 13:25

Hey

Jeg har købet en computer med en AMD Athlon 64 3000+ og har installeret everest home edition og den oplyser at min cpu hastighed er 1800 MHz, er det så ikke en 3000 MHz eller er der noget jeg har misforstået? Er der nogen med en god forklaring?

På forhånd tak

jmmm

Accepteret svar
Fra : Kaa.eL.Haa

Modtaget 210 point
Dato : 08-05-05 13:52

Betegnelsen 3000+ betyder at den yder lige så godt som en Intel processor på 3 GHz, selv om den har en lavere frekvens.

AMD's processorer er så at sige overclocket fra fabrikken til at yde som en Intel.. Nogle endda bedre, selvom de har en lavere frekvens, så du er absolut ikke blevet snydt.. Athlon 64'erne er klart nogle af de bedste processorer lige pt. til hjemmebrug og "spillecomputere".

Kommentar
Fra : jmmm

Dato : 08-05-05 13:59

Når den nu er overclocket bliver den så ikke mere belastet med mindre levetid samt stabilitet til følge?

Kommentar
Fra : Tom_Gossip

Dato : 08-05-05 14:19

Forstil dig at den yder mere pr. clockfrekvens end Intels gør det.

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 08-05-05 14:25

Den er lige så stabil som Intels, og lever også lige så lang tid - så det der er ingen grund til bekymring.

Det eneste minus, det er at AMD længe har haft ry for at der var meget varmeudvikling på deres processorer, men efter Intel har lanceret deres nye Pentium 4 er det godt det samme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 14:36
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 14:55

Intel 3000 hz P4 prescot varmer meget og skal køles godt. Øv Øv Øv

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-05-05 19:33

Det er forkert at sige den er overclocket.
Den yder bare mere ved lavere clockfrekvens.
>Emesen
Stadig problemer ?
Se lige min nye køler :
http://www.thermaltake.com/coolers/cl-p0025/cl-p0025silentTower.htm
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-05-05 19:35
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-05-05 19:44

AMD 64 processorene Socket 754, 939 og 940 har desuden en køleflade,
der fylder hele processoreneoverfladen.
Det virker bare !
En af grundene til at AMD yder mere ved lavere clockfrekvens,
er at de "gætter" sig til, hvad de skal lave næste gang
og de rammer rigtigt i de fleste tilfælde.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : jmmm

Dato : 11-05-05 22:37

Tak for svaret Kaa.eL.Haa.