/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
se tv på bærbar computer
Fra : bech54
Vist : 247 gange
100 point
Dato : 19-03-05 18:05

Hej, jeg har set forskellige tv tunere til barbare comp.i specifikationerne står der ofte til kabel tv, vil det sige at den ikke virker med en alm. antenne?hilsen Bent.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-03-05 22:14

sikkert ja.
men dette kan 'Terratec Cinergy 400 TV Mobile / PCMCIA'
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=TTCINERGY400MO&goto=productinfo&mainfunc=link

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-05 22:49

Det lyder da mærkeligt, at den ikke skulle kunne klare en almindelig antenne. Det er jo de samme frekvenser den skal modtage. - Dog har du en stærk begrænsning af antallet af kanaler, da det er modtaget "direkte på pinden", hvor imod du får et hav af kanaler via et kabelnet.

Jo den skal kunne modtage via antenne, da den tilsluttes via et antennestik. - Men hvor følsom denne modtager er, er så et godt spørgsmål!

Kommentar
Fra : gurumaster

Dato : 20-03-05 00:05

Hejsa
Jeg har temmelige dårlige erfaringer med netop Terratec 400 mobil.
Jeg købte den over nettet, og efter at have afprøvet den i en uge røg den
direkte retur igen.
Meget dårlig modtager del, dvs. dårligt billede med en del forstyrrelser.
Så mit råd er, hold Dig langt værk fra dette kort.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-03-05 09:31

Tja gurumaster Jeg har et Terratec 600 PCI og er ok tilfreds(til prisen), men jo, den er svag i modtagelsen,
men ok på en fællesantenne(hos mig).
Jeg går ud fra at der med kabel tv, tænkes at det er uden tuner.
og ville bare vise at der findes kort med tuner.
Og så skal man jo også lige huske at sådanne kort er resursekrævende.
selv ville jeg vælge en usb2 løsning, da den virker mere flexibel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-05 12:12

Natmaden skriver:
Citat
Jeg går ud fra at der med kabel tv, tænkes at det er uden tuner.

Man kan da ikke modtage noget som helst fra kabel-tv, uden at bruge en tuner, da alle kanaler er frekvensbåren i kablet, og ligger inde for det område som kabel-TV bruger, dvs. fra ca. 65 MHz til omkring 500 MHz.

Skal man modtage uden tuner, så skal det være et signal a'la CVNS eller RGB fra en anden enhed, som dog skal have signalerne ind via en tuner. Så en tuner et eller andet sted er nødvendigt.

NB! Hvis signalet skal modtages med en antenne, skal der bruges en afstemt retningsantenne med en passende egenforstærkning, rettet mod den sendermast som skal modtages. Jo længere der er til denne sender, jo bedre antenne skal bruges. - Men det er jo noget de fleste ikke tænker over, da der er fællesantenne de fleste steder.

Kommentar
Fra : 26xx

Dato : 21-03-05 02:14

Hej igen, jeg glemte at sige, at det er en ældre comp. der kun har en usb 1 port, har det nogen betydning? på de fleste tunere jeg har set på nettet står der usb 2.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-03-05 02:18

severino -> du har da ret. Men der er nu tvkort der har sattelittuner, men det er jo en anden sag.
Hvis den er benævnt kabeltv og ikke tvtuner, så er der vel en grund.
Det er jo det med for løse udtryk omkring en ting.
Men jeg ville da spørge, der hvor at jeg har set kortet, om hvad de mener med det.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-03-05 02:22

ja usb1 er meget tænkeligt for langsomt.
Så må du bruge PCMCIA. men er din pc så hurtig nok i sig selv.
Du må spørge dig for, inden at du tænker at købe.