/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvor meget har GHz og sige??
Fra : 10.Totti
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 09-12-04 23:40

hvor meget har det os sige når man køre spil at man ik har nok GHz...fx...hvis det kræver 1,5 og man har 1,3???+ hva kan man gøre for og opgradere det

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-12-04 00:38

Altså først den IKKE-anbefalelsesværdige: overclockning. Der er nogle som installerer en bedre køler end standard, og derefter justerer på deres indstillinger i BIOS for at clocke frekvensen op. Mange har gode erfaringer med dette, men det skal siges at det KAN gå galt, og garantien dækker IKKE din cpu. Så den løsning afhænger af hvor lang tid siden det er du købte din CPU...

Frekvensen er i sig selv ikke nødvendigvis den eneste faktor. Bundkortets FSB (Front Speed Bus) har også en del at sige, og kvaliteten af dit grafikkort kan også få en del at sige omkring afviklingen af spillet.

Men priserne på CPU'er er faldet så meget, at du rimeligvis på din bundkort-producents hjemmeside vil kunne undersøge om du f.eks. kan installere en Duron 1800 på dit bundkort i stedet for f.eks. en Duron 1300 -- nogle gange skal der kun en opdatering af BIOS til, en såkaldt flash. Det er gratis at hente disse opdateringer. Det eneste du skal sikre dig er at du har en opstartsdiskette, som du kan lægge flash-programmet ned på samt den .rom fil du henter. Så er det genstart i en DOS-prompt, og vupti, så er dit bundkort --- i mange tilfælde --- klar til en bedre CPU...

Håber det hjalp.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 10-12-04 10:15

Øhhhh....må jeg spørge som amatør?
Kan jeg lave julelege på samme måde til min "gamle" pc (Amitech powerline) 600mhz?

vh
TOM

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-12-04 22:28

Den er nok for gammel til at opnå de samme hastigheder, men den kan da sikkert peppes lidt op, selv om du nok vil føle, at den stadig køre langsom, i forhold til den du er vant til at bruge.

Hastigheder er noget underligt noget. Jeg startede i 1981 med en PC, med 4 Mhz og man sad og ventede, nu sidder man stadig og venter med en hastighed på 1,3 GHz. - Sådan vil det nok være fremover, man vænner sig til farten!

Kommentar
Fra : Simbave

Dato : 15-12-04 15:45

Hvis du kører med en 600 mhz proc. og vil spille spil, vil jeg anbefale dig kraftigt at skifte hele dit system ud! Ellers har CPUen mindre og mindre at sige, da de efterhånden er blevet så hurtige og er så nemme at clocke.

Til 10.Totti

Hvis du har et 1,3 Ghz system vil dit grafikkort, dine RAM og dit chipsæt være forholdsvist gammelt. Du skal derfor ikke forvente at kunne spille spillet flydende og perfekt bare ved at clocke på FSBen eller skifte processoren.

Kan du skrive specifikkationerne på dit system ned, og kravene fra spillet?

Kommentar
Fra : inz4ne

Dato : 18-12-04 22:52

Hej... jah du kan sætte en større processer i!! men så skal du også opgrader de andre ting du har i din computer.. Så køb en ny forsatan