/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvor meget falder en bærbar i værdi om å~
Fra : Single_n_Fabulous
Vist : 3060 gange
50 point
Dato : 18-11-04 15:37

Jeg har haft min computer til reparation og har nu fået besked om at den er total-skadet og at den bliver erstattet med en ny. Min computer havde aldrig været til reperation før, jeg gav i juli 2002 15.000 kr. for den og jeg har nu fået et beløb på lidt over 6000 kr. til at købe en ny. Desuden skal jeg betale et beløb på 600-700 kroner i selvrisiko. kan det virkelig være rigtigt at en computer falder over 4000 kroner i værdi om året?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-04 15:41

efter hvad jeg sådan umiddelbart ved så er det sikkert rigtig nok- så snart den har været i brug er den "ingenting" værd - bortset fra den der ejer den

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 18-11-04 15:43

Ja du kan jo stort set købe en magen til den du havde til de penge du får for den. Det må være det de er gået efter.
Jeg har lige købt en 3 år gammel computer som kostede 12.000 kr. dengang. Jeg gav 2000 kr. for den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 15:45

Man synes jo ikke, at det lyder rigtigt, men desværre er alt hvad der handler om computere jo noget af det der lynhurtigt taber i værdi.
Så jeg tror ikke det er urealistisk med det du har fået.
Selvfølgelig er den mere værd for dig, men handelsprisen ville bestemt ikke være større.
Nu ved jeg så ikke, hvad der var sket med din computer, men 2 år er ikke nogen særlig lang levetid synes jeg, medmindre den da har været udsat for et uheld af en art.
mvh dova

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 18-11-04 15:50

DELL kan jeg ikke anbefale i bærbar udgave.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 18-11-04 16:16

Heller ikke Sony.
Vi købte en Sony for 2.500 Euro for et par år siden. Den opgav ævret totalt to måneder efter garantien udløb.
Har også lige fået at vide, at den ikke kan repareres.
Jeg er rasende, men det hjælper jo fedt.
Enhver "maskine" falder enormt i værdi, det øjeblik du tænder den første gang.
Det er surt, men vær glad for, at du trods alt får over 5 000 til en ny.

frieda

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-11-04 17:23

Rent regnskabsmæssigt eller mentalt, skal man afskrive på 1 (ét år).
Model 2002 = "Runehugger"
Svar på dit spørgsmå.: "Hvor meget falder en bærbar i værdi om året?" .. hele værdien første år ! .. sorry
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Single_n_Fabulous

Dato : 19-11-04 15:03

Tak for svaret frieda.