/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Spildt væske i bærbar....
Fra : Nuserpigen
Vist : 1613 gange
500 point
Dato : 02-10-04 16:48

Hejsa

Min ven er desværre kommet til og spilde væske i hans bærbar.....
Det eneste der ikke virker på den, er tastaturets bogstav C.
Det er noget skidt....
Hvordan skiller man tastaturet af på en acer???

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 16:50

Jeg sidder selv med en Acer bærbar!

Tror du kan åbne den bagfra!

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 16:56

er_du_klog....
Hvad er det for en acer du har?
Den her er en TravelMate 244LC....

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 17:00

Min er vist en 247lc!

Forskellen er kun hastigheden!

Jeg tror jeg kan pille min fra hinanden bagfra!

Kommentar
Fra : pms54

Dato : 02-10-04 17:01

hvis ikke det er noget klistret vædske, kan du bruge en føntørrer ved svag varme

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 17:03

Ja!

Hvad er det som er spildt!

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 17:16

Den er tør.... vi vil prøve og se om vi kan lave tastatur-tasten....
Vi har haft den åben, men hvordan får vi tastaturet af??

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 17:17

Det er øl, der er spildt i den

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 17:18

Ellers kan man gøre det at man kan købe et USB tastatur!

Men jeg ved ikke om han bruger pc'en uden for huset!

Jeg har en føntørre som kan puste med kold luft!

Den vil nok være god!

Men pas på ikke at smelte det!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 02-10-04 17:19

Hejsa
der er 4 steder rundt om tastaturet hvor der er et indhak --_-- her kan du
med forsigtighed sætte en skruetrækker ind og skubbe ind mod midten, for derefter at tage
tastaturet op, men pas på det tynde fladkabel som sidder ved.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 17:39

dk...
Takker....
Har prøvet og få det af nu.... ville se om man kunne lave tastaturet.... men det bliver nok lidt svært, når der er en sølvplade bagpå.... Det er for småt til at man kan skille det af.....

Eller er der nogen der har et godt råd til, hvad vi så skal gøre?

Ved I om man kan få reservedele til den bærbar?? og evt. hvor?

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 17:42

hhm!

Du kan jo som før nævnt! købe et tastatur til! Husk USB

Eller http://www.acer.dk/acereuro/page6.do?UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=2198990074

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 02-10-04 17:43
Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-10-04 17:46

her er én med nogenlunde samme problem, som din ven:
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=208771&fid=24

Mvh Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 17:50

Du skal nok lige have det lille fladstik afmonteret forsigtigt, og så kunne du jo prøve at se om du ikke kan få øllet opløst ved hjælp af lidt damp og så skal tastaturet selvfølgelig tørre grundigt inden du sætter det til igen. Kan det ikk egøre det vil sidste udvej være varmt vand.
Reservedelen til sådan en Acer løber lynhurtigt op i samme pris som værdien.
Har selv bøvlet med at lappe sammen på min bl. a. på grund af tastaturknapper der faldt af og det lykkedes.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-10-04 18:04

fladkablet løsnes ved at løfte de små tapper som er i hver ende, derved kan kablet tage op
og tastaturet er fri.
tasterne kan meget forsigtigt tages af ved at løfte under tasten, der sidder en fjeder belastning
som du skal passe på ikke at knække.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 18:13

Hvis det er som på min ikke helt nye Travelmate så er tasterne sat fast med et simpelt saksesystem, som nemt knækker hvis man er for voldsom, men som DK skriver så kan de løftes op.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 18:19

Vi har fået afmonteret det hele,og har renset med husholdningssprit,og så tørt med føntørren med kold luft..... Så nu håber jeg tasten virker....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-10-04 18:31

Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 02-10-04 21:49

prøv og ta c knappen af og rens godt og grundigt

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 02-10-04 21:59

Det virker desværre stadig ikke
Så jeg tror ikke der er så meget og gøre....
Takker for hjælpen til alle
Ville gerne have delt pointene, hvis det var muligt....

Fortsat god weekend

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 25-10-04 18:20

Hejsa

Ville lige fortælle at vi ikke kunne få tastaturet til og virke igen... så vi købte en nyt.... det kostede 350 kr incl. forsendelse, så synes ikke det var vildt dyrt.....

Vi købte det hos Elektronik Centret.....

Hilsner fra Nuserpigen