/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slette XP
Fra : arnemoller
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 07-04-04 17:26

Jeg har fortrudt at jeg installerede XP på min bærbare. Hvordan sletter jeg den, for at geninstallere W98? Filsystem i XP-versionen er NTFS.
Venlig hilsen
Arne M

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:30

så skal du have fat i en bootable win98 cd. og boote op fra den, så burde du kunne formatere og slette xp og få w98 ind igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 17:31

Formater din harddisk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-04-04 17:39

Hejsa

Prøv at kikke på dette links

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-04-04 17:46

ØV, jeg var så spændt på at se hvad der skete når der skulle bruges Win98 boot på NTFS for jeg kan ikke slette NTFS med FAT32, men det kan XP cd'en.
Det er så bøvlet at de fleste anbefaler, at tage harddisken ud og formatere med en anden maskine, men det er jo noget besværligt på en bærbar hvor den skal skilles ad og der skal sættes konverter stik på.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:51

hvorfor vil du have fat32 ?? NTFS er da bedst hvis din harddisk er større end 5 GB (hæng mig ikke lige op på de 5 GB, men ved store Harddiske er NTFS bedst)

Accepteret svar
Fra : karsten77

Modtaget 110 point
Dato : 07-04-04 18:21

Jacx. Han vil have win98, og det kan Ntfs ikke køre med.. kun win2000 og XP kører Ntfs. Men til spørgsmålet. Som de så rigtigt siger skal du boote på en win98 Bootdiskette. skrive fdisk og derinde kan du fjerne en IKKE fat32 partition.. Husk at oprette en ny fat32,

derefter kan du installere Win98..

Mvh Karsten

Godkendelse af svar
Fra : arnemoller

Dato : 07-04-04 18:42

Tak for svaret karsten77.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 13-04-04 07:34

Det var så lidt ArneMoller