/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny computer
Fra : qnud82
Vist : 507 gange
40 point
Dato : 07-04-04 09:00

Min kæreste og jeg skal have ny computer (dog vil vi gerne slippe for at købe skærm, tastatur og mus for det har vi i forvejen) Der skal være plads til en masse digitale billeder og musik (derfor godt grafik og lydkort). Den skal kunne bruges til de nye 3D spil og til TVin og der skal være dvdbrænder så man kan optage en fjernsynsudsendelse og brænde det ud på DVD. yderligere skal den kunnne opgraderes senere og
maks pris er ca. 8 - 9.000

Jeg har været inde på shg.dk og er det her helt forkert?

Bundkort:    499,- Fic; KT 600 Pro VIA KT600; LAN Socket A
CPU:       1095,- AMD, Athlon Barton XP 3000+ 2.1 Socket A
Disk Drev:    110,- Alps Floppy drive black
DVDbrænder:    869,- GO-W0404A DVD±RW, DVD±Rx4, DVD±RWx2.4, Internal, I IDE, 2MB, Retail, Black
Grafikkort:    1049,- ATI Radeon 9600 PRO, 128MB DDR, TV-OUT/DVI, retail AGPx8
Harddisk:    1019,- Seagate 160,0 Gb SATA150 - 7200 Barracuda
Højtaler      349,- Trust; Soundwave 2000P 5.1 System 12618
Kabinet:       389,- Minitower, H450B, 250W P4 Power Supply, Black
Køler:       99,- TR2 (Th; TR2-M3 AMD Cooler XP 3; A4004D
Ram:       749,- ELIXIR, 512 MB PC-400 DDR3200
Software:    729,- Microsoft Windows XP Home Edition Dk
Montering:   450,- Montering med embalage          .

Ialt     7406,-                .

Yderligere har jeg været inde og se på TV Kort
Hauppauge WINTV PVR 250, Model 983, Remote Control PCI DKK 995
Hauppauge WinTV-PCI-FM Stereo, Remote Control, TV Text, model 747 PCI DKK 649

Selvfølgelig er den til 995,- bedst men vil jeg kunne mærke forskel til det vi skal bruge den til/hvad er forskellen?! .

Jeg ved at lydkortet er onboard men det er et Realtek ALC655, 6 kanals surround så det er vel ok?! Eller?!
Knus

Accepteret svar
Fra : Jens_Jensen

Modtaget 50 point
Dato : 07-04-04 09:27

Med hensyn til TV-kortet, så se det specifikke kort i brug ( i forretningen ) inden køb. Man kan ofte godt blive lidt skuffet over billedkvaliteten. Jeg var på Cebit-messen 2004 ( verdens største computermesse ) og så Hauppauge´s nyeste produkter og var lidt overrasket over at billedkvaliteten stadig er et stykke fra kvaliteten på et TV.

Men vælg et af følgende mærker, de gør det udemærket:

HAUPPAUGE, PINNACLE, ( jeg tror også TERRATEC gør det ganske godt.)

( Nu kan man også få HD TV-kort ( high definition - fremtidens TV )

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 12:54

Jeres power supply skal være mindst 300 W og med hensyn til ram vil jeg anbefale det dobbelte. Hvorfor ikke vælge et ati all in wonder kort, istedet for at sætte et tvkort i? Og hvorfor ikke gå op til en 200 gb harddisk?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-04-04 10:27

Vedr. lyd, så skal du absolut opgradere til mindst et SB live 5.1 - det koster under 300 kr. og er særdeles godt til pengene ! Ingen "blip-båt lyde til midi-filer her !

Godkendelse af svar
Fra : qnud82

Dato : 14-04-04 08:58

Tak for svaret Jens_Jensen.