/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiering fra GAMMEL maskine
Fra : Better_Performance
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 28-03-04 14:02

Jeg har en eddergammel maskine uden USB port (Windows 98)

Nu vil jeg gerne have kopieret indholdet far harddisken over på en anden maskine, og til min rådighed har jeg:

1 USB Memory Stick
1 Converter USB -> Seriel

Der er ikke netkort i maskinen.

Hvordan bærer jeg mig ad?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 14:03

Eller er det i virkeligheden seriel???

Det er en dims der egetnlig er beregnet til at convertere en USB mus til en ps/2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 14:04

Du piller harddisken ud og sætter i den anden maskine

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-04 14:07

Normalt vil man bruge 'Direkte kabeltilslutning' programmet i Windows. Hvor man sætter den ene maskine op som host. Den anden som klient. Deler hele drevet på den maskine der skal kopieres fra og overfører det hele vha. et parrallelkabel til nogle få kr. (ca. 50) via (printer-) parallelporten på begge maskiner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 14:07

Det helt store problem er at den anden maskine er en bærbar

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 14:09

MOLOKYLE

Det der kabel, kan det være et bredt stik i den ene ende, og et 9-benet i den anden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 14:09

Hvor store datamængder snakker vi om?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 14:10

Ps. Samme metode; hvor et serielkabel (rs-232) også kan bruges mellem serielportene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 14:11

Omkring 1 GB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 14:12

Better_Perfomance -> Enten Parallel i begge ende eller seriel i begge ender (hanstik).

Parallel overførsel giver selvfølgelig den højeste overførselshastighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 14:15

Håbede bare lige det måske var et kabel jeg havde liggende

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-04 15:39

køb en usb HD holder og drøn det ind den vej. Den er god til backup bagefter.
Emesen.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 28-03-04 15:58

Netto har superlink kabel /softw til 89 kr,virker fortrinligt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 16:48

Hvad er en usb HD Holder????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 16:55

Jeg tror emesen mener en USB memory-key, men de billige modeller tager kun 128 Mb ad gangen. Skal du flytte 1Gb. via en USB HD bliver det altså pebret eller omstændigt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 17:01

Jeg har som der står øverst en memory stick, men når der ikke er USB port på computeren bliver processen lidt besværliggjort

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 17:16

Det var det jeg mente med 'pebret'. Så må du nemlig også købe et USB kort

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 18:17

Og grunden til at jeg skal have maskinen tømt er fordi den skal skrottes, så jeg er modstander af for store investeringer

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 18:20

Tak for svaret molokyle.

Jeg må jo bare have købt et kabel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-04 18:24

Jamen, så er det 'Direkte kabeltilslutning' du skal have fat i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-03-04 18:33

Jeg går ud fra at den comp som skal modtage data har USB.
Der findes (uhhh det koster 2-300 kr.) en ekstern harddisk holder hvor du kan lægge din gamle HD i og så bruge det medfølgende USB kabel til at overføre data.
Når du er færdig med dataoverførsel kan denne holder + din gamle HD bruges som data backup.
Emesen.