/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
XP og CD DVD drev
Fra : jesserik
Vist : 226 gange
50 point
Dato : 02-12-03 18:29

Jeg har investeret i ny pc og kan ikke få mit Plextordrev til at virke som det skal eller mit dvd drev

brænderen køre på sit eget kabel ned i bundkortet og dvd sit når jeg putter en cd i brænderen kan man se cursoren ændre sig til en cd men den starter ikke op eller når jeg går ind på drevet dirkte siger den at jeg skal isætte en cd det samme med dvden.

men hvis jeg lader en dvd eller cd sidde i og genstarter finder den straks dvd eller cden

har gjort som starup forslåer på hans hjælpe side virkede ikke

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 02-12-03 18:35

Prøv lige at checke dine ide kabler, om de sidder rigtigt (fast).
Så skal du lige se efter om dine jumpers bag i begge diske sidder til Master. Hvis der ikke er andet tilsluttet dine idekabler, skal begge drev jumpes til master. Så skal du en tur ind i BIOS, kør en autodetect på dine drev, gem og genstart.
Burde gøre tricket. Z-)

Kommentar
Fra : jesserik

Dato : 02-12-03 19:47

jeg har været i biosen og der er ingen auto detect eller også har jeg ikke forstået dig rigtig drevene står til auto.

jeg har min harddisk som primary ide master og mit sony dvd drem som slave på primary og mit plextor som master på secondary

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 23:37

Prøv at sætte din plextor som slave på secondary ide og lad kablet sidde som det gør nu.

ellebye