/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny disk
Fra : stone47
Vist : 355 gange
500 point
Dato : 19-11-22 17:27

Hej med jer.
Jeg så en fin lille ext disk. Den måtte jeg købe, uden at tænke videre satte jeg et kryds i 4Tbyte den var kun lidt dyrere, ok. Men vi tror den zipper data, og den interne disk er betydelig mindre.
den er ihvertfald gange 10 for langsom. Nogen der har erfaring med dette???

https://hjemplus.dk/collections/elektronisk-tilbehor/products/portable-ultra-speed-external-ssd-hard-disk?variant=42756223795412

god aften Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-11-22 17:36

Har du checket hvor de holder til henne??

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-11-22 17:46

hjem plus er dette firma det er ikke dansk.

Navn   YCI TECHNOLOGY LIMITED
Adresse   yushanzhen taoshan road No.88
Postnr. og by   215500 changshu
Land   Kina
Phone no.   +86 18662320272

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-11-22 17:48

det her er fra deres side om oss sikkert lavet med google translate....

Hos minfavor elsker vi enhver passion og interesse på jorden, fordi det er en reference til din UNIQUENESS. Og at skabe en perfekt forbrugsoplevelse for dig er vores kernevision:

For at hjælpe dig med at udtrykke dig selv. At støtte dig på minfavor.

Da vi ved, at du ønsker alle slags produkter af høj værdi, har vi dækket dig ind med meget professionelle leverandører og produktionshuse, som vi holder tæt kontakt med og gennemgår dagligt, så de opfylder vores intense udvælgelsesproces.

Uanset hvor du er, hvem du er, og hvad du brænder for, ønsker vi at kunne give dig produkter af høj værdi, der hjælper dig med at udtrykke dig selv.

Derfor finder du i minfavor en samling af høj værdi til alle erhverv, hobbyer, sportsgrene, passioner og alt, hvad du kan finde på.

Så uanset hvad du leder efter, har vi det til rådighed for dig. Og hvis det ikke er det, så kontakt os og fortæl os det, så vi kan forhandle eller lave den bedste aftale for dig i løbet af ingen tid. Vi er og vil gerne være her for DIG i hele livet.

Uanset hvad du har brug for, er det lige her på minfavor.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-11-22 17:50

Du kan prøve at formatere den.
Jeg kender den ikke, men jeg har nu aldrig høj om diske, der zipper.
Ellers må du jo returnere den.
Et gammelt men stadig aktuelt ordsprog siger, at noget er for godt til at være sandt, så er det nok også...

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-11-22 17:59

jeg har set reklamen før og tænkte til den pris er det GB og ikke TB, men har ikke købt noget der, de har 98 prosent dårlige anmeldelser på trustpilot.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 19-11-22 19:57

Helt sikker på du ikke har dine 4Tbyte - Tror heller ikke på zipning -visse typer data kan ikke zippes meget - f.eks zippede filer. Så du er snydt - prisen ligger langt væk fra ægte SSD.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-11-22 07:58

Tak for alle svarene. vi er ganske enige det er svindel Mere eller mindre.
Vi ser lige hvad det bringer
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : kcek

Modtaget 500 point
Dato : 20-11-22 09:38

Har en mage til og er i gang med at teste den for for hastighed og størrelse.
Vender tilbage med resultatet.
I øvrigt kan jeg huske nogle SDkort der så ud til af have 256GB men som kun var på 4GB.
Hastigheden på disse var cirka det samme som den SSD jeg er ved at teste.
Der kunne være en mulighed at det er noget lignende med denne SSD.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-22 11:11

Den sender måske dine data op i den store kinesiske sky, til almindelig undersøgelse.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-11-22 11:24

glem ikke told og moms

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 21-11-22 09:43

Tak for svaret kcek.
Jeg hører gerne hvad du finder frem til
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : kcek

Dato : 21-11-22 10:25

Jeg valgte kun at prøve at lagre 1TB på drevet og her er resultatet.Warning: Only 1000000 of 3999970 MByte tested.
The media is likely to be defective.
39.2 GByte OK (82399192 sectors)
121.3 GByte DATA LOST (254543912 sectors)
Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
121.3 GByte corrupted (254543912 sectors)
0 KByte aliased memory (0 sectors)
First error at offset: 0x00000009d29fb000
Expected: 0x00000009d29fb000
Found: 0x0000000000000000
H2testw version 1.3

Så lad være med at købe dette produkt det er "FAKE SSD" der ikke kan noget som helst.
Mine sammenligninger med rigtig SSD og SD kan jeg også levere men det er uden betydning for spørgsmålet.
Carl Erik