/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tv via TDC modem -fjern undertekster
Fra : ingelein
Vist : 266 gange
50 point
Dato : 11-09-17 16:40

Hej- vi har diskuteret om man på et Philips Tv, koblet op på TDC modem kan slå undertekster på tyske og andre kanaler fra. Det er jo ikke smart for udlændinge, som lejer et hus, at det meste af en lille TV skærm
Er plastret til med danske undertekster, som de ikke har brug for. Jeg har prøvet at slå undertekster fra med knappen " subtitles, men teksten under "ingen" var slået til med et flueben. Så tænkte jeg, at man måske ikke kan blive fri for dem, når signalet kommer fra TDC (YOUSEE)?
Ingelein
)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-09-17 16:51

Jeg tror det skal ske på den boks som modtager TV signalet.

Vi har parabol og i dennes menu system kan man slå undertekster fra.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-17 17:20

Vi har også YOUSEE og min kone har et sony tv,

lige til højre for nul på fjernbetjeningen er der en tast med 4 prikker,
"tekst til eller tekst fra".

Så ikke nødvendigvis via indboks.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-17 17:49

På mit Phillips TV er der en menu knap
og når du trykker på den kommer der ni yousee valg,

den sidste er indstillinger og her kan du både vælge under tekster med eller ej,
og også sprog, hos mig vist kun skandinavisk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-17 18:54

På Philips tv'et er de sidste tre knapper: SUBTITLE - 0 - TEXT. Nogen menu knap med navnet MENY er der ikke. Jeg kan taste SOURCE, OPTIONS og evt. HOME på den store firkantede vælgerknap med pile.
Jeg må studere mere i manualerne.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-09-17 20:09

Du må have en boks mellem dit modem og TV'et. Og til denne har du garanteret også en lang fjernbetjening som der enten står Yousee eller TDC på. Prøv at søge lidt rundt med denne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-17 21:37

Mit Phillips er mindst dobbelt så gammelt som min kones sony,
men fjernbetjeningen med 6 knapper rundt om OK cirklen, heraf en "Menu", er fra TDC.

Så måske skal du bare have en ny fjernbetjening fra yousee?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-17 21:42

Der er to fjernbetjeninger, den ene er fra TDC
INGELEIN

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-09-17 00:13

Prøv om du med TDC-fjernbetjeningen kan få et eller andet frem som handler om undertekster (det er 100 år siden jeg har haft TV via TDC/Yousee).

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-09-17 00:15

Husk forresten at TDC-fjernbetjeningen skal pege mod boksen og ikke TV'et.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-17 04:27

Phillips TV:
Menu/ TV opsætning/ Funktioner/ Teksttilstand og/ eller tekster

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-17 09:00

Tak for svaret svendgiversen.