/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering
Fra : kivi
Vist : 244 gange
100 point
Dato : 24-08-17 12:14

jeg har skiftet hdd til ssd og vil så bruge den gamle som en slags backup men jeg kan ikke få lov til at formatere den den er skrivebeskyttet og lige meget hvad har prøver på hjælper det ikke så gode råd modtages gerne

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 24-08-17 12:28

Er det er bærbar computer?
Kan du boote på computeren, uden at den gamle disk sidder i?
Har du prøvet at finde HDD i Stifinder - højreklikke på den og vælge egenskaber - vælge fanebladet Sikkerhed - og hvis ikke der er givet alle tilladelser så Rediger tilladelser og sæt alle de flueben, du kan.
Vær sikker på, det er det rigtige derv, du piller ved

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-08-17 18:01

thomas alt hvad du skriver om er gjort

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-17 19:56

Ud med SSD disken.....................så den ikke slettes ved en fejl.

Start computer med denne CD/DVD
https://www.partitionwizard.com/
klik oppe på download og rul ned til "Free Edition"
sæt så din eksterne harddisk (den gamle der skal formateres)
Brug den der hedde wipe som så tømmer harddisken.
Med samme cd laver og formaterer du en frisk partition.

Eller læg den gamle harddisk ind i computeren og gør det samme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-08-17 21:48

Citat
Ud med SSD disken.....................så den ikke slettes ved en fejl.

Det er garanteret den kivi forsøger at slette - men ikke kan.

Hvilke diske kan du se i Bios = Deiete/F12 - OG SE om din NYE SSD hedder hvad du forsøger at slette - min SSD hed Intenzo og resterne er som regel WD diske (Western Digital).

er det en gammel PC, kan det være du skal ændre på Boot Device/ eller ændre på Jumperne på disken:
https://www.google.dk/search?q=Jumperne+disk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZzLXE0fDVAhXBCJoKHWA5ACwQ_AUICigB&biw=1164&bih=530

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 26-08-17 16:42

Tak for svaret Eyvind.