/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Netkort og netværk (trådløs) - forskel ?
Fra : Palmen
Vist : 225 gange
200 point
Dato : 29-07-17 20:12

Jeg har kig på en stationær PCer
Den har trådløst netværk 802.11 b/g/n
Der står NEJ ved trådløst netkort

Mit spørgsmål er - kan jeg gå på wifi med den og kan den printe ud på min printer uden kabler ? Gider jo ikke at trække kabler til den

Hvad betyder trådløst netværk og trådløst netkort

På forhånd tak for svar fra Amatør-pc-brugeren

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-17 20:20

Trådløst netværk er "hele netværket". Trådløst netkort er den hardware, der gør det muligt at bruge trådløst netværk.
Hvis der står "nej" ved "trådløst netkort", ville jeg spørge sælgeren om, hvordan det skal forstås! (Det kan selvfølgelig være integreret i maskinen uden særskilt kort, men det forekommer mig en smule kryptisk)
Du kan printe over wifi (trådløst netværk), hvis du har en wifi-printer.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-07-17 22:06

Du kan købe en USB wi-fi doongle for Ca 50 kroner.hvis du ikke har et netkabel.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-17 22:42

Printeren skal være med wifi (med mindre du vil ud i komplicerede virtuel kabling). Dongle kan bruges, hvis PCen
ikke har wifi.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 29-07-17 22:43

Hvilken printer drejer det sig om?

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 29-07-17 22:51

Min printer har wifi, printer fint fra iPad osv

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 29-07-17 22:52

Tak for svaret ThomasCSR.