/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows kalender.
Fra : Mosebaek
Vist : 213 gange
300 point
Dato : 31-05-17 18:36

Jeg har brugt kalender (16 bit) helt tilbage fra min pc der hed 86286, win 3.0. Den fulgte med over i win 3.1 (86386) og win 95.
Og den kører nu i min gamle win XP. Spørgsmålet er: Kan den på nogen måde fikses i win 10 ???

I win 7, kan jeg ikke få den til at køre. Jeg er bange for, jeg allerede kender svaret. Men det kunne jo være en Nørd.........

Jeg begyndte i 1997, at bruge kalender dagligt, som en mini "dagbog". Så det ville være dejligt, om den kunne overføres, på en eller anden måde.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 31-05-17 18:41

Det må vist komme an på en prøve.
Kender du nogen, der kører Windows 10?
Det er jo ikke sikkert, at det er nødvendigt med det gamle kalenderpogram. Måske kan Outlook læse data. Hvem ved før det er prøvet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-05-17 19:34

Du bliver nød til at fortælle hvad kalender programmet hed i Windows 3.0.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-05-17 21:12

Citat
Du bliver nød til at fortælle hvad kalender programmet hed i Windows 3.0.

Som jeg husker det, hed den Calendar.cal

Men jeg har jo bare givet den en dansk navn, for mange år siden. Det er jo en meget simpel udgave, uden mange dikkedarer. Lige et billede:

http://peecee.dk/upload/view/467328 i en let forstørret udgave.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-05-17 22:13

Det var jo nok https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Schedule_Plus der var den fremherskende kalenderfil den gang.

Det er nok desværre ikke muligt at konvertere den direkte til vcs formatet...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-17 00:04

Citat
Som jeg husker det, hed den Calendar.cal

Det var vist egenligt bare en EXE fil - som du burde kunne hente og lægge over på en nyere PC - problemet er som du selv skriver ? at det var en 16 bit EXE fil - og virker vist ikke på noget efter XP.
Men er du med på ´noderne´ så ville du bruge noget som dette = kan det hele og meget mere:
http://www.mytreedb.com/treedbnotes_free.html
De skriver den er gratis - tro det ikke.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 01-06-17 00:07

Men du kunne måske bruge en ´emulator´
https://www.google.dk/search?q=%C3%89mulator&oq=%C3%89mulator&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=16+bit+emulator
Ellers må du gerne få ovennævnte af mig...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-17 00:08
Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-17 11:55

Tak for svaret mig-selv. Det ser spændende ud. Det vil jeg prøve at arbejde med.

M.