/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom PC
Fra : omahexen
Vist : 330 gange
200 point
Dato : 15-01-17 19:53

Min pc er blevet utrolig langsom,og til tider slet ikke,jeg har prøvet en del,f.eks.opdatering,slette unødvendige filer,samt installeret AVG,da jeg tænkte,at det kunne være en virus.Hvis jeg skal ud at købe en ny stationær pc,mister jeg så alt,hvad jeg har,eller kan jeg gemme det på et USB stik ?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 15-01-17 20:05

PS,af og til viser den "internet Explorer er holdt op med at fungere"

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-17 20:30

Stifinder = h-klik på disken/ egenskaber - undersøg NU og ret fejl og mangler.

Eller Kommandopromt C: - enter CHKDSK/R/F hvis der er dårlige sectorer - så ned og køb en ny før den ikke kan mere.
Programmerne HDtuneop og Crystaldiskinfo afslører øjeblikkeligt om disken er ´tosset´ især Crystal

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-01-17 20:34
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-01-17 21:46
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-01-17 22:16

Kør CCleaner og tjeck hvad der bliver statet i opstarten i programmen, alt hvad du ikke ved hvad er kan du google og så slet alt hvad der ikke er nødvendigt.

Slet også alle programmer du ikke bruger i indstillinger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-17 22:36

AdwCleaner og Malwarebytes Antimalware er rigtig gode til at rydde op på diverse ting som i tidens løb kommer ind på computeren sammen med "gratis" programmer, begge programmer er gratis men med Malwarebytes Antimalware skal du fjerne en markering til sidst i installationen hvis du vil bevare den gratis i fremtiden:
https://www.malwarebytes.com/premium/
https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-17 09:23

Check også lige hvad der køres ved opstart. Dette gøres med JOBLISTE (Crtl +Alt + Del).

Hvis ikke du ved hvad du skal foretage dig der? SÅ LAD VÆRE !!!

Det er kun for 'eksperter' at rode med opstartede services, programmer og prioriteter.

Ovenstående gælder for Win10. Det var noget nemmere i 'gamle dage' hvor man blot kunne fjerne flueben fra Run (Kør) -> MSCONFIG -> fanen; START -> Ok. -> Genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 16-01-17 20:17

Hvordan gemmer jeg det der er på computeren,inden jeg fortsætter ?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-17 22:56

Følg nu bare den vejledning jeg har lagt et link til. Jeg har kørt oprydningen utallige gange de sidste mange år, og har aldrig nogen side tabt data endnu. Hvis du ikke ved hvordan og hvor du gemmer en kopi af dine data, skulle du måske besøge et pc grundkursus.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-01-17 23:00

Eller få en til at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 16-01-17 23:41

Hvis du ingen ide har om hvad du laver så få hjælp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-17 01:52

Citat
Hvordan gemmer jeg det der er på computeren,inden jeg fortsætter ?

Billeder og små filer kan du sende til dig selv med mails, eller lægge dem på Dropbox eller Google drev - kræver du har en konto.
Du kan også uploade til en af mange gratis fil servere der findes = bare vær opmærksom på at de kun ligger begrænset tid, fra et par dage til en måned
OG det var i tilfælde af at du ikke har et externt lager ? harddisk/ usb stick/ dvd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-17 01:53

En anden ting kunne være at din disk er fyldt helt op - igen se under egenskaber for disken/ drevet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-17 13:23

Citat
Hvordan gemmer jeg det der er på computeren,inden jeg fortsætter ?

I ældre Windows ligger der et program i START/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/ Windows let overførelse.
Win10:
https://support.microsoft.com/en-us/help/17143/windows-10-back-up-your-files

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 26-01-17 19:58

Tak for svaret Brassovitski. Måtte desværre købe en ny PC.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-01-17 21:42

Ærgerligt med din gamle pc, jeg tror nu godt den kunne have været reddet. Jeg håber du bliver glad for den nye og får det hele på plads. God arbejdslyst.