/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Elefant unger i hvidguld
Fra : svendgiversen
Vist : 385 gange
157 point
Dato : 02-11-16 12:50

Som nævnt i tidligere spørgsmål er min kone vild med elefanter,
og hun fik for flere år siden en halskæde med en stor elefant i hvidguld.

Jeg har nu i flere år forgæves forsøgt at finde et supplement til denne,
sidst fandt en guld og sølv forretning i Sønderborg, ikke små elefanter,
men safir smykker og de kom ikke i hals kæden, men bruges nu som øreringe.

Så forleden så jeg, at en af mine venners kone havde en halskæde med en lille elefant,
af en passende størrelse, ca 10 -12 mm, som han havde foræret hende, men ak
købt for over for 15 år siden hos Susannes Guld og Sølv i Sønderborg, der ikke mere eksisterer.

Hvor kan jeg købe små elefanter i hvidguld, helst i det sønderjyske?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-11-16 13:38
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 14:25

Foreløbig tak, men lidt dyrt når jeg skal have to,
og hellere direkte køb hos en guldsmed her i eller mellem Sønderborg og Åbenrå.
Et lige så nært alternativ er Flensborg?

Hvorfor nu MV2, du har vel endnu dit sommerhus, modersvilje??
Selv om jeg nu er flyttet, hedder jeg stadig SV1.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-11-16 14:52

Jeg har aldrig haft et sommerhus!
MV2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-16 15:08

Ikke så meget et svar om Elefant smykker. Men da jeg så dette:
Citat
Som nævnt i tidligere spørgsmål er min kone vild med elefanter,

Kom jeg til at tænke på: http://www.borbjergmill.dk/afrika.aspx

Meget hyggeligt sted. Her er Elefanter, i alle mulige størrelser.... i Granit. Der står sågar en ude i haven, i naturlig størrelse. Ejeren/fruen, har igennem flere år, holdt til i Afrika om sommeren.
Også en rigtig flot vandmølle, med dens mekanik indendørs. (Museum).
Men læs selv, hvis det har interesse.

Blot ment som inspiration, til en evt. udflugt.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-16 19:12

svendgiversen, jeg troede, at du ville give din samleverske en mobiltelefon

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=176874#2021527

Citat
Min kone vil gerne bruge sin nye smart phone til eksempelvis at vise vej,
men jeg vil gerne have, at den også skal kunne betale i butikker, uden at indtaste pin kode???

Som du tidligere har skrevet, så har din samleverske ønsket sig rødguld, men det faldt ikke i din smag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-16 20:20

Man skal ikke give sin elskede noget som ønskes....................det kan hurtigt blive en vane.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 20:33

Kære ans, min kone fylder år tre dage før juleaften,
så, om den ene gave skal være den anden. er ligegyldig.

Det med en mobil telefon kommer jeg stærkt tilbage til senere i december.

Vi har iøvrigt lige fået installeret samme tv dækning nede i stuen,
som vi før kun havde ovenpå.

Tidligere havde min kone kun forbindelse til en gammel analog antenne der.
Og godt der samme, da vor TDC, nu You See var nede, kunne vi stadig se TV.

Ellers drejer dette spørgsmål sig om elefant smykker, ikke om mobil telefoner.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-16 20:44

Og jeg giver gerne noget som min kone ønsker sig,
både tre dage før, til hendes fødselsdag, og også juleaften.

Lige nu er det små elefanter i hvidguld, der er i focus?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-11-16 22:20

Du kender jo nok Sønderjylland bedre end de fleste andre herinde.

Find en guldsmed med eget værksted, og gerne uden forretning, ring til denne og lav en aftale.

Så får du et unikt smykke der passer til din kone, og som ikke nødvendigvis koster mere end dem der er masseproduceret.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-16 10:00

Som Troldepige skriver, må du ind til en guldsmed. Jeg har været samtlige guldsmede igennem beliggende i Sønderborg, uden nævneværdig resultat. Der er ikke lige en passende elefant.
Måske kan du linke til den din kone har, for det skulle da gerne være henad i samme stil. Er den rund eller en flad elefant. Det er et vidt begreb.
Jeg stødte på denne http://houmann.dk/shop/elefant-ring-i-4111p.html
som måske kunne være en ide?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-16 12:56

Citat
Hende, der måske får julegaven, har flere smykker i rødguld,
men jeg prøver nu på at forbedre og udvide hendes smag og sortiment...

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=165029#1893151

Siden da, har du hvert år ved denne tid, stillet det samme spørgsmål (dette er så det 5.) så du har da haft tid nok til at finde en elefant
Er du sikker på, at det er det, som din samleverske ønsker sig ?

Der er ikke noget værre, end at få en gave, som man mere eller mindre er nødt til at bruge, for at glæde givereren.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-16 15:50
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-16 16:50

Nej det er endnu ikke lykkedes mig at finde mindre elefanter, men nu ved jeg at de findes.

Den "store" elefant, jeg har købt i hvidguld, er ca 25 mm lang og hverken rund elle firkantet,
men elefant formet, og den kostede ca 2.500 kr.

Og godt fundet katekismus, lige hvad jeg har brug for, bortset fra priserne.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-16 19:33
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-16 19:48

Meget bedre priser, men net køb; jeg vil hellere handle i en butik, og så nu nok i Flensborg?

Og der må jo være kvalitets forskelle på dine sidst viste elefanter??
Min kone fylder ikke rundt i år og jeg vil helst kun købe for et par tusinde kroner.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-11-16 20:21

Citat
Min kone fylder ikke rundt i år og jeg vil helst kun købe for et par tusinde kroner.

Så kunne ringen, som Katekismus linkede til være et godt bud.

Citat
Jeg stødte på denne http://houmann.dk/shop/elefant-ring-i-4111p.html
som måske kunne være en ide?

Eller armbåndet som modersvilje linkede til: http://www.antikvitet.net/resulsog.asp?T2=hvidguld&fra=100&max=&advsog=&akukat=

Ellers så gør du, som jeg har foreslået flere gange før, finder en guldsmedemester, ringer og laver en aftale, og fortæller om dine ønsker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-16 21:20

Så spørger jeg igen

Citat
Er du sikker på, at det er det, som din samleverske ønsker sig ?

Eller er du "navlebeskuende" et udtryk, som du selv har brugt i et andet spørgsmål, så du ved jo hvad det betyder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-11-16 21:56

Tak til trolle og katte, men ans, du har det vist ikke for godt,
her i kandu hjælper man hinanden, man kommer ikke gang på gang med intet sigende hjælp.

Min kone er meget glad for den elefant, hun fik, for vist fire år siden i hvidguld,
hun går med den næsten dagligt og ja, hun har mange ringe mere i rødguld,
men hun har næsten ikke fingre til flere, ellers var ringen med elefanten et godt bud.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-16 22:29
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 157 point
Dato : 03-11-16 22:36
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-16 10:05

Tak for svaret katekismus.