/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
video
Fra : kivi
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 15-09-16 18:42

jeg søger et program til at lave video om til dvd det skal kunne klare mindst 3gb dem som jeg har prøvet kan ikke klare mere end 2gb så er der en som kender et høre jeg gerne om det

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-09-16 19:17

Hvor meget kan der være på en DVD?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-16 20:46

Jeg prøver at svare selv om jeg ikke helt forstår dit problem med 2gb?

Jeg har før benyttet mig af MAGIX Movie Edit eller Pinnacle Studio.

Man kan vist skrue en del på kvalitet, så hvis man er villig til at miste en smule billedkvalitet så kan der være mere på disken.
Der er selvfølgelig en grænse. Hvis du har meget materiale, så er du nød til at lave flere diske. Så lav en del1 og del2.

En normal DVD±R man selv brænder kan indeholde 4.70GB data.

Flere dvd film man køber er dvd dual layer (DVD-R DL) hvor der er 2 lag data. Så kan disken indeholde 8.55GB

Disse kan også købes som brændbar, men tjek at din dvd brænder understøtter det. https://www.komplett.dk/product/346495/hardware/cddvd-media/dvd/verbatim-8x-dvdr-dual-layer-85gb?gclid=Cj0KEQjwjem-BRC_isGJlJ-0h-MBEiQAbCimWIetE5Wj4n1x48cuecxbot1XkuLQ9aVR-Fv5k7v9Qe0aAmqJ8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-09-16 20:54

https://cdburnerxp.se

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-09-16 07:41

dvd kan indholde 4,7 gb men jeg er lidt i tvivl om hvad der sker når man convertere hvor meget større bliver f.eks 2gb

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-16 08:36

Tror du ikke det er din installerede mængde af RAM som 'driller'. Du skal jo sørge for at din harddisk bliver brugt som buffer. Alle data kan ikke være i din RAM under konverteringen. Harddisken skal bruges som midlertidig lagerplads for mellemlagring af data. Dette skal du 'fortælle' dit program og angive mængden af harddiskplads som skal bruges af bufferen. Du skal også fortælle hvilken disk du vil benytte til dette. Har du sat placeringen af midlertidige data til at ligge på et USB drev som ikke er tilsluttet, istedet for evt. dit C: drev, så mangles denne plads jo.

Du finder opsætningsmulighederne i indstillinger/options/setting alt efter hvilket brænderprogam du benytter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-16 08:44

Du kan også prøve en 'ren' videoconverter i stedet for et brænderprogram: Prøv nogle af disse:

http://www.download.dk/programmer/multimedie/video-konvertering

NB. Det er vel ikke sådan at du forveksler videoformatet 3GP med filstørrelsen 3GB ???

En 3GP fil kan sagtens værre større end de 4,7 GB der kan ligge på en DVD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-09-16 08:52

Ps.

Hvis det sidste er tilfældet må du først dele 3GP filen med en filesplitter i flere 'stumper' af f.eks. 2GB ..og så efterfølgende konvertere og brænde disse 'stumper' en ad gangen ud på flere DVD'ere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-16 08:10

molekyle det det som irritere mig det drejer sig om godt 6gb man synes jo at to dvd skulle være nok men det er det åbenbart ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 08:46

Nu har du ikke fortalt hvilket format din kildefil som skal konverteres til DVD format har?

..men her kan du læse om 3GP (..som stort set er det samme som mp4 ..beregnet for mobiltelefoner) brænding til DVD:

http://www.imtoo.com/dvd-creator/how-to-convert-burn-3gp-to-dvd.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 08:49

Ps. Da 3GP og MP4 er tabsløse formater er begge temmelig kraftigt komprimerede og en dekomprimering til andre formater vil give betydeligt større resultat filer!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-09-16 09:01

Hej kivi.... måske du skulle overveje andet alternativ i forhold til dine videoer.
Konvertering til DVD er old school og ikke i trit med udviklingen i dag, hvis du spøger mig.

Hvorfor ikke konverter dine video-filer til mp4 eller mkv og lægge dem ind på din harddisk/extern harddisk.

McBobo

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-09-16 09:13

ja det meget godt alt sammen men det er for en som elsker tage video når han er ude og rejse derfor vil han gerne se det hele på sit tv normalt er det ikke så meget som det har nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-16 15:43

Moderne tv og DVD videoafspillere (..og Blueray ditto) kan sagtens afspille/vise film/video i MP4 formatet
Min oldgamle Samsung billige DVD afspiller kan dog kun vise Video CDR, AVI og MPEG
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-09-16 16:36

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 17-09-16 22:25

Selvfølgelige er det dit valg kivi, hvilke format du vælger. Men jeg syntes bare du skulle havde et alternativ og lære lidt nyt. Og ja, din kammerat kan uden videre se sine videoer på sit tv via sin computer i stedet for DVD-afspilleren.

Det eneste det kræver er selvfølgelige, at din kammerat har et smart-tv, computer/bærbar og et HDMI-kable.

Og især nu hvor du fortæller, at din kammerat elsker at tage mange videoer på sine rejser m.m, kan det meget vel gå hen og give en del bøvl, og blive tidskrævende at finde frem til en bestemt video i fremtiden når venner eller familien kommer på besøg og skal se èn af dem... Især når/hvis videosamlingen vokser til flere hundrede-1000 eller 10.000 dvd-skiver.

Bare se på udviklingen inden for musikindustrien, hvor CD´en er godt og vel død og erstattet med mp3 eller musiktjenester som f.eks spotify m.m.... Det samme gælder inden for video og film verden.

Næsten alt i dag på nær dig "kivi og din kammerat" , bliver enten gemt på computeren, extern harddiske, nas server eller gemt/uploadet direkte på nettet via skyen (cloud storage).
På den måde kan man hurtigt og nemt få adgang til alle sine media, uden at skifte frem og tilbage fra den ene cd/dvd-skrive med den anden, som alligevel ikke er til finde eller er ridset.

Ved at samle alt et sted på computeren, kan man hurtigt og nemt få adgang, og dele sine oplevelser/media med venner og famlien og se det på sit smart-tv, ved et simpel musseklik. Det gælder alt... Alt lige fra billeder, musik, video, film m.m

Og hvis jeg skal give et lille eksempel på en tjenste/program, som er enestående til at organiser og inddele alle sine private media i forskellige biblioteker er det "Plex Media Server". Det klare alt. Alt lige fra film, tv-serier, musik, foto og egne hjemmevideoer. Og så er det gratis.
Kort fortalt er Plex Media Server en privat lukket platform, hvor man selv bestemme om man vil dele sine media med andre plex-bruger (venner/familien) gennem sit streaming netværk eller kun én selv.... Det eneste det kræver er at downloade programmet og oprette sig som bruger.
Og ja.... som med så mange andre gratis programmer kan man selvfølgelige også vælge at til-købe sig et Plex Pass premium abonnement, som giver adgang til lidt flere features...alt efter behov. Men den gratis udgave virker ubeklagligt

Programmet kan hentes her, hvis 1 eller to kandu bruger er interesseret
https://www.plex.tv/
Mere info og tutorial om Plex Media Serve finder du på youtube.
https://www.youtube.com/results?search_query=Plex+Media+Server

Til konvertering af dv. media-filer kan jeg også anbefale programmet "Handbrake".
Programmet omkoder media-filer til en brøkdel af hvad en dvd eller bluray fylder, uden nævneværdig tab af billedkvaliteten. Video-filer på over 20.GB kan nemt omkodes, så de kun fylder 1,5-2 GB, alt efter hvor lang videoen er. Et godt udgangspunkt for billedkvaliteten med "Handbrake" er at 60 min fylder ca. 1.GB.... og Ja... programmet er GRATIS

Handbrake: https://handbrake.fr/
Info/guide: https://www.youtube.com/watch?v=mZ1rAofrviM

Mcbobo