/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mbit
Fra : sdam
Vist : 220 gange
50 point
Dato : 29-06-16 13:24

Jeg er påkoblet Altibox Fibernet, og har en 90/90 forbindelse. Nu kommer spørgsmålet så: Kan man i det hele taget aftage/bruge så meget med en alm. computer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-16 13:31

Den anden ende skal jo også kunne levere / modtage. Det er stadig det svageste led som bestemmer hastigheden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-06-16 13:33

Du kommer nok ikke til opleve et underskud i hastighed - jeg har selv kørt med 50/50 fra Waoo, hvor vi var to på linjen samtidig - intet problem.

Selv med meget mindre kan det lade sig gøre at få fornuftige opload/download tider.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-06-16 23:21

Faktisk kun anvendeligt hvis man vil downloade store filer som film så hurtigt som muligt, ellers er det bare en potensforlænger.
Jeg boede et sted hvor vi gennem fællesnet havde 500 mbit, det kunne min klare da jeg havde et 1000 mbit modem, selv i spidsbelastninger mellem 16-22 kunne jeg komme op på 120 og vi betalte kun 90 kr/md.
En fil på 25 mb var inde på harddisken et splitsekund efter at jeg havde klikket.