/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lenovo garanti - er skærmen dækket?
Fra : hojriiskim
Vist : 263 gange
50 point
Dato : 14-05-16 14:31

Har fået en brugt Lenovo Helix fra lit arbejde. Skærmen er sort og reagere ikke, men hvis man sætter ekstern skærm til køre den fint. Så tænker det er skærmen der er død.
Den har nogle "bobler" under glasset et par steder. Skærmen er bare helt sort og reagere heller ikke på touch. Der er stadig en måneds garanti fra Lenovo. Nogen der ved om garantien dækker en skærm der ikke virker/har bobler? Nogen der ved hvordan man kommer i kontakt med Lenovo support? Kan kunne finde et online ticket system hvor man skal angive en virksomhed.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-05-16 15:21

Det kommer jo sikker meget an på hvordan de bobler er opstået - hvis det skyldes forkert brug eller overgreb på maskinen af en eller anden karakter, så er der jo ikke nogen garanti der dækker...

Men alt det må de jo kunne redegøre for på "lit" (antager der skulle stå mit arbejde!?)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-16 16:21

Men du har brug for kvitteringen for købet - og så er det forhandleren som skal sørge for evt. garanti reparation. Du kan risikere at komme til selv, at betale for reparationen.
Så du må lige sikre dig, at det ikke kan løbe op i noget der ligner en nypris.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-16 17:57

Det kan jeg lige så sige med det samme, det er ikke dækket. Skærmen har fået en slag eller et tryk og det har resulteret i at krystalvæsken er løbet ud. Hvis du er i tvivl så ring til Global Service som håndtere support for IBM og Lenovo, nummeret er 70 10 51 50.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-16 10:15

Hvad er status?