/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra Windows 10 til Windows 7.
Fra : cccf
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 07-05-16 08:21

Jeg har en bærbar pc med win 10 indstalleret .
Nu kunne jeg godt tænke mig at indstalleret win 7. På den.
Jeg har win 7 på en extern harddisk. (USB)
Jeg har forsøgt uden held.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 08:41

Hvis du vil downgrade fra 10 til 7 er der en brugsanvisning her

http://www.howtogeek.com/220723/how-to-uninstall-windows-10-and-downgrade-to-windows-7-or-8.1/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 08:43

Ellers er der mange flere muligheder her for forskellige konstellationer

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=delete%20win%2010

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-05-16 08:48

hvorfor, jeg har ikke kunne få en fornuftig forklaring på hvorfor folk vil tilbage yil win 7 er der nogen her som kan give mig en

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 08:51

Citat
hvorfor, jeg har ikke kunne få en fornuftig forklaring på hvorfor folk vil tilbage yil win 7 er der nogen her som kan give mig en

kivi du kan jo oprette dit eget spørgsmål desangående, det er meget uhøfligt at lægge spørgsmål ud i en anden spørgers tråd (Jegforstår det nu heller ikke, men det er jo en helt anden sag).

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 07-05-16 08:56

Nu har jeg ikke win 7 liggende som old. På min pc.
Der ligger kun win 10.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-05-16 10:29

Hvis du har produktkoden til win 7.
så lav et instalations medie med den her,
http://wudt.codeplex.com/

hvis ikke du har win 7 så hent den her. Kræver at du har produktkoden.
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-16 11:21

Har du husket at sætte din pc til at boote fra harddisken? Hvis det er en installeret version du har liggende på din USB så kan det ikke lade sig gøre.
Så skal du bruge edison's vejledning her http://kandu.dk/spg176153.aspx#2014747

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-16 12:29

Citat
Jeg har win 7 på en extern harddisk. (USB)

Som hvad? Windows Backup eller en klon.
Er det Windows backup, mener jeg du skal bruge F8 tasten for at gendanne.
Er det en kloning, så skal du bruge programmet du lavede klonen med.

Ligger den bare som et komplet system, så skal du sætte disken i maskinen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 07-05-16 14:55

Når jeg begrunder opsætningen af win 7. Skriver den.
Windows could NOT College information for (osimage) since the specified image file
(E:/sources/install.wim) does not exits.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 15:49

Citat
Jeg har en bærbar pc med win 10 indstalleret .
Nu kunne jeg godt tænke mig at indstalleret win 7. På den.

Hovedløs gerning - hvorfor egentlig kaste sig ud i sådan et projekt?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 07-05-16 15:59

Fordi jeg ved det kan lade sig gøre.
Men hjælpen kommer så ikke fra dig.
Jeg, forstår så ikke at du skriver dette,
Her på Kandu svarer man kun på spørgsmål hvis man mener man kan komme med noget konstruktivt.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 16:52

Man kan jo godt advare om en hovedløs gerning - det er da i den grad konstruktivt...

Hvis du gad læse de link jeg sendte dig er der eksempler på hvordan du slipper af med WIN 10 - men det er ikke sådan ligetil - derfor...

Sidste kommentar til denne tråd...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-16 18:53

Citat
Windows could NOT College information for (osimage) since the specified image file
(E:/sources/install.wim) does not exits.

Hedder drevet det samme som da du lavede backup? ellers kunne du lave stien om.
Det kunne også bare være en ´genvej´ du har på usb - har du set hvor mange GB den er på.

Og hvis det er en Win7 installations disk du har liggende på drevet, så er mange af ´7´ ikke til at Boote fra, men skal installeres direkte fra et andet styresystem.
SÅ? prøv at åben dit usb stik og start derfra.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-16 21:50

Jeg smed en besked til dig for mange ? uger siden - har du prøvet det / eller bare ikke læst det.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 20-05-16 09:43

Tak for svaret mig-selv.