/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste gaming bærbar konfirmand - 5000kr
Fra : PeterPeter
Vist : 654 gange
65 point
Dato : 05-04-16 14:35

Kære alle

Måske et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke selv finde ud af det....

Konfirmand skal have bærbar computer - skal primært bruges til Gaming !! (Facebook, Office i mindre grad.....)

Budget er max. 5000 kroner
(Skal være med Windows etc.)

Har selv set denne:

Føtex
4699,-
ASUS X556UA-XO107T - 15.6" - Core i5 6200U - Windows 10 Home 64-bit Edition - 8 GB RAM - 256 GB SSD

Findes der noget bedre på markedet lige nu ???

På forhånd tak ??

MVH Peter

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-04-16 15:39

Se rigtig fornuftigt ud til pengene !! God CPU + GPU + RAM + SSD = Godt valg!

Hvis den skal være lidt bedre kunne det være med en bedre skærm + lidt bedre CPU:
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/lenovo-300-15isk-80q7-id-12702445.aspx

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 06-04-16 09:32

Kære Thomas og alle
Tak for det gode svar.

Status er, at det skal være en bærbar og beløbet er max 5000 kr.
Det er en gave fra hans farmor, hvor budgettet ligger fast.

Det var måske forkert at skrive "gamer bærbar" - men han kommer til at bruge den til at spille på !!

Så spørgsmålet er: Hvilken bærbar vil være den bedste at købe på markedet i dag ??
- Er mit forslag fra Føtex OK - eller er der noget bedre på markedet ???

Håber I kan hjælpe mig

Hav en god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 06-04-16 09:56

den fra føtex er helt fin. dog er der altid noget bedre men så stiger prisen jo også. så vil klart anbelfale denne computer den er okay til prise og en meget allround computer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-16 10:57

NUL Gaming bærbar for under ca. 8.000 kr.
Sorry, men sådan ER det bare!
Her er Gaming bærbare: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-notebook-s-serie
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-16 11:00

Du skal over 10.000 kr. hvis det skal være en 'Gamer' som rykker og imponerer:

https://www.mm-vision.dk/visiongaming/baerbar/vision-notebook-x-serie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-04-16 11:55

Hvad med at give den unge mand en god bog som tillægsgave, den kan købes i en boghandel eller antikvarisk for måske 100 eller 200 kroner. For eksempel Henrik Pontoppidans Lykke-Per eller anden seriøs dansk litteratur. Fortæl den unge mand, at han ved at interessere sig lidt for bogens verden kan få et mere interessant liv end det, der er fyldt med gaming. Fortæl, at man bliver klogere af at læse bøger, men dummere af at spille spil (bortset fra de færdigheder, man opnår i at betjene pc'en hurtigt og præcist).
PC'en er bestemt en virkelig god gave, som konfirmanden vil blive glad for, og det er også et stort beløb, bedsteforældrene investerer. PC'en giver også adgang til alle mulige former for dygtiggørelse, som f. eks. litteratur, sprogundervisning og maget andet. Men det er lidt sørgeligt at tænke på tusinder unge, der tilbringer hundreder af timer ved spændende, men totalt åndløse spil, når man ved, at de med samme tidsforbrug for eksempel kunne have lært et fremmedsprog.
PC'en er bestemt uundværlig i det moderne digitale samfund. For nogle er den samtidig et værktøj til at øge viden og indsigt, for andre er den desværre et redskab til at spilde tiden, mens man bliver stadig dummere. En boggave ledsaget af nogle kloge ord kan være en god ide for at hjælpe den unge konfirmand til at vælge at høre til i den første kategori.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 07-04-16 15:30

Jeg har faktisk selv fundet et endnu bedre køb.....

ASUS R556UJ-XO114T 15.6" BÆRBAR PC
15,6" bærbar PC med Intel Core i5 processor, NVIDIA grafik, 8 GB RAM og 256 GB SSD
Intel® Core™ i5-6200U Processor
8 GB RAM
256 GB SSD
NVIDIA® GeForce® 920M 2 GB grafikkort
15,6" HD LED skærm
AC WiFi og Bluetooth
USB 3.0 og HDMI
Windows 10
Pris 4499,-

- Er i ikke enige ??

Til den pris kan det vel ikke blive bedre, vel ???

(Farmor ville også hellere bruge 4500 end 5000 kroner)

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-04-16 20:17

Det er nogle rigtig gode tilbud du finder!!

Hvis du har mulighed for det så se på andre faktorer så se også på vægten, hør på lyden under kraftig load, og se på skærmen om den har nogle gode betragtningsvinkler.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-04-16 20:20

omkring gaming computer, så er det sket en stor udvikling de sidste 3 år fra Intel mht. integreret grafikkort, og HD520 kan faktisk afvikle de fleste spil i 1368x768.

Jeg ansår at benchmark er ca. 3 gange så gode som for 3 år siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-16 08:17

Jeg synes der mangler en DVD brænder? (..selvom DVD formatet langsomt er under udfasning).

Mange unge bytter spil på DVD. En extern DVD brænder koster dog ikke alverden, men det er noget man skal være opmærksom på for ikke at skuffe konfirmanden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind