/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad skal man vælge ???
Fra : dhmoelsted
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 04-04-16 17:42

Vi er ikke særlige PC kyndige og har et brug for et råd ..

en pc forhandler her i området fraråder os at købe en HP bærbar da den vi er faldt for har hybrid disk ....
han siger at en adskilt ssid og alm hdd er bedre... og at HP ikke kan køle en skylake ic7( hedder den vist) effektiv ned uden at få problemer efter kort tid ...
han handler mest med acer og vil selvfølgelig gerne sælge en sådan

den vi er brændt varm på er en HP ENRY notebook 17-r100 no
som wupti får hjem her i april
jeg ved godt vi ikke kan ydnytte denne maskine optimalt men vil bare ha sådan en ..er der nogle guldkorn der kan overbevise os om at købe en acer til samme pris eller en anden

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-04-16 18:08

Jeg kan kun udtale mig om erfaringer med ældre PC'er
HP'er bliver ofte varme, hvilket givere en kortere levetid, men hellere HP end Acer, da jeg synes kvaliteten har været for dårlig hos Acer

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-16 19:04

Jeg kender et par som også døjer med varme i deres HP`r..........hvilket jeg tilskriver at de bruger maskinerne meget i sengen da de er syge, trods brug af underlagsplade ryger der lidt for mange nullerbasser ind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-04-16 19:30

Citat
han handler mest med acer og vil selvfølgelig gerne sælge en sådan
Har du overvejet at han muligvis har ret med HP???

Egentlig forstår jeg ikke du spørger når du har bestemt dig
Citat
men vil bare ha sådan en

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-04-16 20:32

3 simple tip.
1. vælg en pc med SSD.
2. køb Intel CPU. gerne i3 eller bedre.
3. køb den nyeste generation.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 04-04-16 20:36

Står der ikke altid made end Kina - tawain- eller lignende?

Jeg har en acer, den fungere ganske fint. Men den kommer vel også fra Tawain.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-16 21:53

SSD "harddiske" er jo ikke så store, så en computer med begge dele hvor den "normale" HD er på 500 GB ville jeg foretrække. Så er der plads til backup og en masse lagerplads.

Det er ret vigtigt når der købes ny computer, at det er nemt at hente drivere og anden software til netop den model. (det er ikke nok at en forhandler siger "det er nemt")
Kig hos fabrikanten om netop den model du vil købe.

Har du ældre programmer, ville jeg vælge windows 8.1 og ikke windows 10

Så er spørgsmålet om hvad du skal bruge den til.

Hurtige spil
Film redigering
Foto redigering
Tegneopgaver med autocad

eller bare
Alm. surf på nettet
mail
lidt købmandsregning
skrive nogle breve
alm. hjemmeside

For det er lige så vigtig ved valg af computer.

Udover at jeg lige har genoprettet en HP med win 8,1 hvor jeg brugte et sæt genopretnings kit tilsendt fra HP , så oplever jeg ikke nogen problemer med HP - jeg har forbindelse med 9 stk. af slagsen. Jeg oplever også nogle ACER computere og de er ganske udemærkede.

Så ingen valg fra min side.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-16 01:25

Skal det være en bærbar computer?
Hvis den altid bruges samme sted anbefaler jeg en stationær, bærbare er mere sløve til næsten alt sammenlignet med stationære med de samme specifikationer.
Varmeproblemer kommer hvis i udnytter alle computerens kræfter og det tror jeg ikke i kommer til med den valgte model, læg mærke til jeg skriver TROR jeg kan jo ikke vide hvad i vil bruge computeren til.
Jeg har selv en bærbar HP den kører udmærket men vil jeg lave noget redigering i billeder eller film så går jeg ind i elektronikrummet til den stationære computer, den bærbare har 8 GB RAM og den stationære har 4 GB RAM + at den bærbare skulle have en hurtigere processor - det mærker jeg ikke noget til tværtimod

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-16 01:39

Hvad med sådan en alt-i-en comouter i stedet for en bærbar, hvis altså ikke den skal kunne flyttes flere gange hver dag:
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/hp-pavilion-all-in-one-23-q150?cid=pc_913205000000
23" skærm (det finder i ikke på en bærbar) og så har den masser af kræfter og Windows 10 som efter min mening er bedre end Windows 8 og 8.1
Jeg har 2 meget gamle programmer en office WordPerfect som første gang blev installeret på Windows 98 og en gammel flash spil, der var ikke problemer med at installere på Windows 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-16 14:23

Selvom ovn ikke har problemer med et gammelt program på en windows 10 computer -------------så er det altså ikke alle (bare lidt ældre) som kan køre på win 10.
Det er ikke noget jeg gætter mig til, men noget jeg selv har konstateret.

Jeg snakker ikke om hvad der er bedst, da jeg kører med systemerne XP win7 win 8,1 win 10 på mine computere. De har hver sine fordele.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-04-16 09:10

Tak for svaret Eyvind...og tak til andre der kommenterede ...

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-04-16 09:15

i øvrigt kunne jeg godt lide Thomas Myginds indlæg

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 15-04-16 17:26

Tak