/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ram til Medion MD 8377 (E4085D)
Fra : TEAS
Vist : 813 gange
500 point
Dato : 29-02-16 09:50

Der er 4 Gb ram i min Medion MD 8377.
Der er 2 slots men kun et i brug.
Jeg kunne tænke mig 2x4 Gb ram eller 2x8 GB ram.
Jeg har forstået det er ddr3 sdram men er ikke sikker.
Navnet på de 4 Gb ram der er i pcen kender jeg ikke.
Heller ikke hvor mange pins der er.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-02-16 10:21

Alle de steder hvor jeg selv lige har søgt står der også DDR3-RAM. Og jeg synes heller ikke at det lyder usandsynligt at det er det der er i.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 29-02-16 10:29
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-02-16 18:13

Hvis du vil vide hvad der sider i nu, så hent og kør Speccy: https://www.piriform.com/speccy

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-02-16 18:49

Teas, Jeg er ret sikker på at RAM ikke gør nogen væsentlig forskel - med mindre at du bruger computeren til at game i høj opløsning eller de laver Photoshop.

En bedre løsning er at købe en SSD'er i stedet - og så geninstallerede dit styresystem. - og så bruge din Harddisk som ekstra lager disk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-02-16 20:16

Hvis du fyre MSN nummeret ind i dit spørgsmål så kan vi slå den op på Medions hjemmeside og se specs. og komme med et kvalificeret bud.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-02-16 20:25

Medion bruger ikke ECC ram, og det er ikke SO-DIM, så det er lige til

http://www.weltdertechnik.de/technik/medion-akoya-e4085-d-md-8377-multimedia-pc-system-aldi-nord-angebot-ab-30-9-2013-kw-40-september

så de moduler spiren lister er en mulighed

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 01-03-16 08:39

MSN Nr=10019635 jeg sendte en mail til Medion men de ville ikke svare fordi MSN nr er forkert.
Nu har jeg kontroleret det tre gange og det er det samme nr hver gang.Det er måske et forkert mærkat der er blevet sat på.

Til JegErHer Det er en god side fra Medion du sat ind.Der står det hele.
Jeg læste på en tysk side at den kan klare 2x8 Gb ram jeg skal ikke bruge pcen til tunge programmer.Den har 4GB ram nu.
Så kan jeg måske nøjes med 2x4 Gb ram.Ram er billige og forskellen er ikke stor på 2x4 eller 2x8.
Hvordan vil det virke på hastigheden i pcen.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-03-16 12:29

Her kan du læse: http://aldi.medion.com/md8377/dk/?refPage=medion#ausstattung_anker

at det er 4 GB DDR3 SDRAM-hukommelse med 1.600 MHz du har i din maskine.

Det bedste - og billigste - du kan gøre er, at kontakte

https://www.computersalg.dk/l/1480/ram-hukommelse

Tag dine RAM ud, tag et foto, og send/mail foto til Computersalg, så får du de rigtige RAM til den billigste pris. Jeg har lige haft mine RAM ude (Lenovo G770) på denne måde, og fandt ikke mine 8 RAM billigere nogen steder.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 01-03-16 14:06

Jeg har 8GB ram i min pc og har aldrig oplevet at bruge mere end max 4gb, og det til både spil og film/ billed redigering, RAM er kun en form for hukommelse og gør som sådan ikke din pc hurtigere.
Du kan i Jobliste se hvor meget RAM du bruger
Anskaf dig en SSD disk, det virker eller en kraftigere processor.

Endvidere kan du udvide de virtuelle ram, som måske kan gøre den hurtigere

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 01-03-16 21:02

Tak for svaret mig-selv.
Jeg forstår at 8Gb ram er nok
og en ssd disk så kan pcen kører 3-5 år mere eller længere
Tak for alle de svar jeg har modtaget
Det var svært at vælge et af dem
mvh
Teas

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-16 08:43

En SSD disk holder meget længe, længere end end almindelige??
Du skal dog være opmærksom på at hvis den ´kun´ kan klare Sata2 - så bliver den ikke hurtigere af at du køber en dyr Sata3 - men du vil stadig kunne mærke forskel på opstart og brugen af programmer
Der findes også hybrid diske:
https://www.google.dk/search?q=hybrid+diske&oq=hybrid+diske&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8