/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Søger scannerprogrammet Silverfast 8.8.
Fra : ingelein
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 22-02-16 18:58

Hej
Ovennævnte scannerprogram fulgte med Canon Canoscan 9000F.
Jeg hark købt en Canon Canoscan 9000F Mark II og ville gerne bruge Silverfast programmet igen,
men Canon har skiftet til et andet åndsvagt program. Jeg kan ikke finde nogen dansk forhandler af programmet, men kan downloade det til 36 €. Nogen, der ved noget?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-16 19:00

Har du ikke den gamle CD endnu?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-02-16 19:37

Jeg ville også lede efter den gamle CD og installere den derfra.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-16 20:15

Min CanoScan 8800F
Bruger: MP Navigator EX som nok kan downloades gratis
VH Palle

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-16 21:17

Nu ved jeg jo ikke hvorfor du vil have Silverfast istedet for det der fulgte med din scanner, men der er mange alternativer og ikke allesammen koster penge.
F.eks er der denne her: https://sourceforge.net/projects/naps2/

Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg ikke har testet programmet da jeg enten scanner direkte fra kopimaskine til PDF/Tiff eller benytter en Linux maskine til scanning.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-02-16 21:49

Jeg har benyttet Silverfast på mit arbejde. Derfra kender jeg det. .........så hvis jeg selv havde skiven tænker jeg at jeg selv havde fundet på at bruge den i stedet for at få det udmærkede råd af flere kanduer

@pallebhansen: Mp navigator virker ikke sammen med min scanner. Jeg har prøvet og fået den besked. Jeg downloadede fra Canons support.
Ingelein

Scannerprogrammet skal have mange avancerede funktioner. Det har det medfølgende program, men er totalt forkvaklet. Det er mange enige om, når man googler.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-02-16 22:57

Ok, siden du kender Silverfast, så kan du købe det direkte hos dem: https://www.silverfast.com/buyonline/en.html

Citat
Scannerprogrammet skal have mange avancerede funktioner.

Nu er jeg lidt nysgerrig, ud over at vælge opløsning og område og måske noget farvekalibrering, hvad skal du ellers kunne i scannerprogrammet?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-02-16 23:43

fjerne støv fra dias og ridser og foldemærker fra ugeblade. Scanne et opslag= midtersider i et magasin og føje dem sammen til een fil. Scanne flere sider til pdf og gemme som een sammenhængende fil. Scanne mellemstore dias. Scanne udvalgte dias i DNG Format (RAW). OCR scanning af magasinsider med tekst. I enkelte tilfælde vil det være smart at kunne skifte farve på f. eks en blomst eller T-shirt.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-02-16 02:47

Citat
fjerne støv fra dias og ridser og foldemærker fra ugeblade

Der bruger jeg fotoredigerings software.

Citat
Scanne et opslag= midtersider i et magasin og føje dem sammen til een fil.

Der bruger jeg også fotoredigerings software.

Citat
Scanne flere sider til pdf og gemme som een sammenhængende fil.

Det har jeg endnu ikke mødt noget scannerprogram der IKKE kan, uanset hvor simpelt det så er.

Citat
OCR scanning af magasinsider med tekst.

Derfor scanner jeg billedet og så bruger jeg OCR delen i PDF-Xchange Viewer.

Citat
I enkelte tilfælde vil det være smart at kunne skifte farve på f. eks en blomst eller T-shirt.

Hos mig ville det også være en sag for et fotoredigeringsprogram.

Citat
Scanne udvalgte dias i DNG Format

Det er jeg så ikke sikker på at der er så mange scannerprogrammer der kan, eller.... det ved jeg faktisk ikke for jeg har altid brugt TIFF eller PNG hvis jeg skulle have det som billede.

Men når du allerede kender Silverfast og det har alle de funktioner du skal bruge, så forstår jeg godt at du holder fast i det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-02-16 10:00

Hej EXTERMINATOR
Hvis jeg kan klare det hele i eet hug ved scanningen sparer det mig for bagefter at skulle redigere i ACDSEE PRO 8 ULTIMA, som er det program med tilhørende database, som jeg anvender og har gjort i mange år, med løbende opgraderinger, dog kun når der var revolutionerende nyt, som f. eks arbejde med lag.

En profi fotografsom jeg kender, anbefaler Vuescan.
ingelein

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-16 13:11

Jeg var lige ved at nævne VueScan tidligere men slettede det igen da der ikke var grund til at anbefale et andet betalingsprogram nå nu Silverfast kan købes.

Vuescan opfylder forøvrigt ikke dine krav. Det kan hverken billedbehandle eller gemme som DNG.
Det er kun et scannerprogram.

Så jeg ville da bare se at få købt Silverfast.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-16 16:38

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Jeg har foreløbig downloadet Silverfast 8.8. som demo. I øjeblikket er der 25 års jubilæumsrabat på programmet = minus 25 %.
Ingelein