/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
flyvende ikoner
Fra : Sønder
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 05-02-16 15:16

Jeg har fået installeret Windows 10.
På skrivebordet har jeg mine ikoner på en bestemt måde, men hver gang jeg har haft slukket maskinen og tænder igen, er ikonerne "fløjet" tilbage og sidder smukt i rækkefølge - dog ikke den samme hver gang. Jeg har fjernet den med: "arranger i gitter".
Hvordan får jeg dem til at blive, hvor jeg vil have dem på skrivebordet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-16 15:28

Er det skrivebord #1 - der kan vist laves flere på win10
På min er det sat til juster til gitter og de holder sig på plads - det kan måske også være din skærmopløsning der driller.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-02-16 15:36

Da jeg havde : juster til gitter røg de stadig tilbage. De lægger sig i rækkefølge fra oven, men jeg vil have dem rundt, så jeg kan se mit skrivebordsbillede ordentligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-16 15:39

Prøv at ændre din skærmopløsning? til mindre end du har nu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-02-16 15:52

Har du fjernet flueben ved "Arranger ikoner automatisk" ?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-16 16:32

Og lige lidt forklaring:
"Juster ikoner til gitter" det er det der sætter dem op i lod og vage, ikke i rækkefølge. Du kan godt sætte et ikon i øverste venstre hjørne, et anden midt på skærmen og to i nederste højre hjørne.

"Aranger ikoner automatisk" det får dem til at sætte sig i rækkefølge oppe fra og ned fra venstre mod højre.

Ud over bentjuul's rigtige svar bør du også lige checke om du har markeret noget i "Sorter efter"

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 05-02-16 16:39

Tak for svaret EXTERMINATOR og andre. Fandt ud af, at man skal gå ind i "multitasking" og slå den øverste mulighed fra

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-02-16 17:36

Det har da ikke noget med dine ikoner at gøre

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-16 22:55

Citat
Tak for svaret EXTERMINATOR og andre. Fandt ud af, at man skal gå ind i "multitasking" og slå den øverste mulighed fra
Lyder underligt at det skulle løse problemet. Jeg har et lignende problem, mine ikoner flytter ikke rundt men bliver en lille smule større, hver gang maskinen startes, jeg har nok prøvet de første 10- 15 forslag på nettet for at løse problemet, men det er ikke lykkedes endnu. Jeg har forsøgsvis oprettet en ny bruger, på denne bruger sker det ikke, meget underligt. Nettet vrimler med brugere der har problemer med at ikoner flytter rundt eller / Og ændrer størrelse. Det må være en bug i Windows.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-02-16 00:32

Citat
Og ændrer størrelse

Det med at de ændrer størrelse, det er nu nemt nok, du kan zoome ligesom du kan i en browser.
På en bærbar kan du pinche på touchpad, du kan også holde CTRL nede og rulle med musen.
Du kan dog ikke bruge CTRL og + - eller 0.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-02-16 12:49

Citat
du kan også holde CTRL nede og rulle med musen.
Det har jo intet at gøre med at ikonerne automatisk bliver en anelse større ved hver genstart.