/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fra extern disk I til extern disk II
Fra : ingelein
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 04-02-16 19:45

Hej - På extern HD I har jeg nogle meget gamle filer og billeder liggende. På HD II har jeg back-Up af min billeddatabase fra min Mac.
Jeg katalogiserer mine billeder med ACDSee 8pro Ult. Nu vil jeg så gerne have billederne fra HDI i min database. Men jeg vil ikke bruge de ca. 200 GB fra HD 2 til at fylde op på min Mac.

Mindre kompliceret forklaret: Jeg vil have flyttet alt indholdet fra den ene HD til den anden, for så at bruge den tomme HD til "ikke billeder" men alle andre filer.

Hvordan bærer jeg mig ad med det?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-02-16 19:52

Hvis du kan tilslutte dem begge samtidigt, kan du vel bare flytte dem fra den ene til den anden.

Hvis ikke, er du nok nødt til at bruge din lokale HD som en "mellemstation".

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-16 20:41

Hvis der ikke er ekstern strømforsyning til mindst en af de eksterne diske, kan det knibe for en computer at trække to eksterne på en gang. De fleste har en begrænsning på hvor meget strøm, der kan afgives via usb.
Regn også med at kopi fra en ekstern til en anden er en langsommelig affære.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-02-16 00:36

Hvis det kniber med at få strøm til begge diske via USB kan man bruge en ekstern USB-hub med strømforsyning, den vil så kumme forsyne mindst een af diskene med strøm.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-16 02:38

Citat
Mindre kompliceret forklaret: Jeg vil have flyttet alt indholdet fra den ene HD til den anden,

Hvis du ikke kan tilslutte 2 diske samtidig, så:
Kopier indholdet over på skrivebord - sæt den anden disk til og overfør - slet indholdet fra skrivebord.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-02-16 12:08

Den letteste og hurtigste måde at overføre indholdet fra en disk til en anden er: Tilslut begge diske (i hver sin USB-port). Gå ind i stifinder og gå ind i den disk der skal overføres fra. (Du kan evt. gå ind en mappe som skal overføres et bestemt sted) Tryl CTRL-A (markere alt) og tryk så CTRL-X (klip). Find den disk som der skal overføres til, gå evt. ind i den mappe der skal overføres til, og tryk CTRL-V. Så går overførselen igang.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-16 16:25

Tak for svaret transor.