/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vlc
Fra : susss
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 31-01-16 20:23

Har det program installeret..men skulle til at se en dvd på pc-en..men hvordan får man gang i den..der sker ikke noget som helst..andet end at den spørger hvad jeg vil med den dvd..kan ikke få den startet op ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-16 21:09

Jeg bruger ikke VLC player men Windows Media player + en codecs pakke til at afspille DVD, det handler om at du har codec til afspille DVD og dem har VLC indbygget så du burde kunne afspille DVD, har du læst brugsanvisningen:
http://www.aimersoft.com/tutorial/vlc-play-dvd.html

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-01-16 21:13

Prøv at genindstallerer VLC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-16 21:15

Du kan også få en videoguide:
https://www.youtube.com/watch?v=Jzg06-YnXm8
manden har Windows 8 men metoden virker på alle Windows

Kommentar
Fra : susss

Dato : 31-01-16 21:21

codec hvad er det ??

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 31-01-16 23:56

Codecs er bare et lille program som hjælper dig til at kunne afspille alle former for video og lyd filer på din computer gennem en media-afspiller.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-16 01:25

VLC player har alle de codecs som er nødvendige for at afspille DVD og (næsten) alle andre lyd og video filer.
Alternativ kan man hente og installere en codecs pakke, det er gratis K-Lite full er min foretrukne:
http://codecguide.com/download_k-lite_codec_pack_full.htm
gratis er ikke det samme som helt uden omkostninger, der smutter vistnok et par uønskede stykker software med, men de kan fjernes med den gratis Malwarebytes Antimalware:
https://www.malwarebytes.org/antimalware/ den er på dansk og der er intet uønsket med den, men til allersidst inden du klikker på Finish skal du fjerne markering ved at du ønsker en gratis prøveperiode på købeversionen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-02-16 08:41

Har installeret VLc igen og nu kan jeg se film..men uden undertekst ...kan man ikke sætte dansk undertekst på ?

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 01-02-16 08:54

Tak for svaret o.v.n..Takker mange gange for din hjælp..jeg fandt underteksten op over..så nu virker det hele som ønsket.. god dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-16 11:31

Tak godt du fik det til at virke så du kan se DVD