/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
slet dubletter
Fra : jensviggo
Vist : 775 gange
50 point
Dato : 21-01-16 07:04

har dubletter af billeder jeg gerne vil slette, har et program der hedder dublicate file finder, men dette synes jeg er al for besværlig at bruge, der må være noget mere smart. Når jeg har taget et par billeder med min telefon og kobler den på pc, skriver den, der er fundet nye filer, men jeg kan ikke bare vælge dem jeg vil importere, jo det kan jeg nok, men så skal jeg fravælge dem først,der ikke skal importeres

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-01-16 09:12

Brug OneDrive, den kan sætte op til at overføre billederne når du har taget dem. Installere du så OneDrive på computeren, så kan du administrere dem direkte på computeren.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-16 10:21

Jeg bruger DupDetector, freeware, det virker fint!

http://www.softpedia.com/get/System/File-Management/Dup-Detector.shtml

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-16 08:12

Ccleaner har en menu der hedder [Værktøjer] (..nr. 3 fra oven i venstre side). I denne findes der et værktøj som hedder : Duplikat Finder

Du kunne jo prøve dette?

Ccleaner kan hentes gratis: https://www.piriform.com/ccleaner/download

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-01-16 12:11

molokyle

Tak for tipset

Den havde jeg godt nok ikke bemærket før selv om jeg har brugt CCleaner igennem mange år !

Men man lærer jo noget nyt hele tiden

Hav en god dag.............

PPK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-16 14:15

ppk -> Velbekomme ...det kan betale sig at holde sine programmer opdateret!

Funktionen kom med i Ccleaner for ca. 1 år siden. Så husk at klikke på: Søg efter opdateringer nederste højre hjørne ...bare een gang om måneden.

Min version hedder: v.15.13.5460 ..for nuværende
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 22-01-16 17:30

Tak til molokyle

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 24-01-16 07:52

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-01-16 09:14

ccleaner duplicate

Har prøvet at køre programmet, men er alle de filer der vises nogle man bare kan slette evt i et hug og så stadig have en "original fil " tilbage på det valgte drev , eller må man kun fjerne den ene fil hvis der nu er vist 2 ens under hinanden ? i duplicate

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-16 09:44

lham -> Hvis der er 2 ens filer skal man kun slette den ene. Begge vises for at man selv kan vælge hvilken af de 2 som skal slettes. Programmet kan jo ikke vide om det er den ene eller den anden som er 'kopien'.

Eks. :

Du har en fil liggende i d:\billeder\biler\gamle\ford.jpg
......og den samme fil i d:\billeder\biler\nye\ford.jpg

Et program kan ikke gætte sig til hvilken af filerne du ønsker slettet.

Hvis der er 10 ens filer bliver det da først helt umuligt. Du må selv vælge hvilken du vil beholde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-01-16 09:49

molekyle

tak, uha det kan sgu godt blive lidt besværligt, feks med billeder som er det mest altuelle for mig .
Kan jeg være helt sikker på at filerne/feks et billede er 100 % identiske bortset fra placeringen ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-16 10:05

Det er sjældent at 2 billeder med samme navn og størrelse er forskellige motiver.

I tvivl? Så kan du jo tjekke ved at åbne stifinder og dobbeltklikke på dem ..et ad gangen og sammenligne ved selvsyn.

Hvis det ikke er billeder men systemfiler bliver det straks sværere. To ens *.dll filer i hvert sit programbibliotek for eksempel. Det er ikke lige til at vide hvilken af de to som skal bruges eller om de begge skal bruges.

Det er som altid på eget ansvar når man sletter filer. Derfor kan det være fornuftigt at tage en back-up inden man kaster sig ud i sletning af filer man ikke ved hvad er. Sletning af systemfiler kan gå helt galt og gøre computeren ubrugelig. Så : PAS NU PÅ! ..derude

</MOLOKYLE>