/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til ny udbyder
Fra : morkaren01
Vist : 339 gange
200 point
Dato : 20-01-16 13:59

Jeg har skiftet internetudbyder og kan kun modtage post men ikke sende.
Er der nogen der kan hjælpe. Jeg har windows 10 og outlook 2013 og er gået fra waoo til TDC.
Det haster meget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-16 14:01

I dine mail indstillinger skal der stå "asmtp" i stedet for "smtp"

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 20-01-16 14:11

Hvor finder jeg mail indstillingerne så jeg kan skifte? Jeg kan ikke huske det

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-01-16 14:13

Jeg har TDC og jeg ringer til dem 70 70 31 11 de er ret dygtige til at føre dig igennem!
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-16 17:07

Gå i konto
Rediger
Når du løber opsætningen i gennem støder du på udgående post hvor der no står smtp
Men tdc bruger asmtp

Hvis det altså er en tdc mil du har.

Tdc mail kan også hentes her
www.mail.dk
Du skal dog lige oprette dig hvis du ikke har været der før.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-16 17:20

Ro på gutter, måske vi også lige skulle have at vide hvilken mailudbyder der er tale om.
Det står jo ikke noget om at det er en TDC mailkonto der er tale om.

Så lad os lige høre hvad der står efter @ i mailadressen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-16 17:28

Citat
Hvis det alså er en tdc mail du har

Er det en gmail - kan du bruge google web adgang
www.google.dk
Log on med
Brugernavn xxxxx
Password xxx

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-01-16 18:39
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-01-16 21:34

Der er masser af vejledning på tdc, også til opsætning af en mail konto som ikke er en tdc konto. Men det kræver lige vi får at vide hvem din e-mail er oprettet ved.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-01-16 12:12
Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 21-01-16 14:16

Tak for alle de fine svar, jeg er helt overvældet.

Jeg har tidligere haft waoo som udbyder. Jeg har nu fået TDC og har haft udfordringer med at få en TDC mail. Med hjælp fra support er det nu lykkedes. Så nu har jeg 2 den ene mail slutter på 123dk.dk og den anden slutter på mail.dk. Som det er nu, kan jeg ikke sende mail fra nogen af dem men jeg kan godt modtage. Jeg har prøvet diverse link fra TDC. Men jeg syntes ikke at det virker helt.

Jeg vil gerne et stykke tid beholde begge mailadresser altså både den nye og den gamle.

Lige nu virker det som om jeg kan sende og modtage fra den mail der slutter på mail.dk men jeg kan ikke sende fra den der slutter på 123dk.dk. De fleste mail jeg modtager får jeg på 123dk.dk men skal så gå over og sende fra den anden.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener

Jeg har brug for en der guider mig med.
Gå i funktioner vælg .....
Korte og præcise beskeder ellers kan jeg ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-01-16 15:51

OK!
Du kan sagtens bruge 2 mail adresser samtidig. Jeg har haft 2 konti i Outlook 2007, Når du så vil sende en ny mail, kan du vælge den mail adresse der skal stå som afsender.
Jeg prøver om jeg kan finde en step by step vejledning når jeg kommer hjem på min egen PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-16 18:39

Du skal ind i konti
pege på 123 kontoen (hvis du altså har oprettet den på outlook)
redigere
finde udgående post
ændre smtp til ...................... asmtp

eller følg anvianingen fra Alka

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-01-16 19:41

Hvis du vil modtage mails fra din gamle Waoo konto, skal du sætte kontoen op ved at taste indstillingerne for indgående post fra din Waoo konto.
Indstillingerne på din Waoo profil/konto for udgående post skal indstilles efter TDC udgående post indstillingerne.
https://kundeservice.tdc.dk/tdc-mail/installation-og-opsaetning/pc/outlook-2003

https://kundeservice.tdc.dk/tdc-mail/funktioner-og-brug/mailserver