/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med JAVA og Google Crome?
Fra : boyelauritzen
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 20-01-16 10:01

Jeg har haft fået svar:

"Du har skrevet til Toldvæsenets IT-Support, som ikke kan hjælpe dig med dine skatteindberetninger, men jeg kan da fortælle, at det er Google selv, der har besluttet, at Crome ikke længere supporterer Java fra april 2015. Det er således ikke chikane fra Javas side og for den sags skyld heller ikke noget, SKAT er involveret i.
Microsofts Interneteksplorer har ingen problemer med brug af Java."

Men har forstået svaret helt, hvis nogen kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-01-16 10:16

Det er fuldstændig korrekt som de skriver Google Crome understøtter ikke længere Java, og mig bekendt gør de nyere versioner af Internet Explorer heller ikke, Firefox understøtter stadig JAVA.
Det er så lidt fiset at Skat ikke får lavet deres ting om så de virker uden JAVA, årsagen til at Google har droppet JAVA er at JAVA pluign i din browser kan bruges til at køre skadelige scripts på din computer, som så kan slippe diverse snavs igennem.
Installer Firefox, hvis du absolut skal besøge en side der bruger JAVA.
https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-01-16 10:32

Der er da ikke nogen problemer med at tilgå SKAT uden Java - jeg har afinstalleret Java for længe siden og kan sagtens gå på skat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-16 11:18

Jeg har lige været på skat dk med NemId - de bød endda velkommen med navn og det hele.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 11:21

Skat bruger ikke længere JAVA. De er gået over til javascript istedet. Javascript understøttes af alle moderne browsere ...helt uden at skulle installere noget som helst.

Hvad er dit problem med at tilgå Skat?

nemID ?

...kører også javascript ...ikke som tidligere JAVA.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 11:27

Ps. Hvis du SKAL bruge JAVA til et eller andet? Er Firefox ikke det eneste alternativ som browser.

Opera browseren fra vort Norske broderfolk (..men fås på Dansk) kan også installere og køre JAVA.

Vivaldi browseren (ligeledes Norsk) kan også, men den fås vist ikke på Dansk ...endnu (den er i Beta v.2), men kun i Engelsk udgave.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 20-01-16 11:30

Mit problem med fejl kan ses på 3 stk. Print Screens på
https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/24415290341/in/dateposted/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-01-16 11:31

Citat
Jeg har lige været på skat dk med NemId - de bød endda velkommen med navn og det hele. Glad
Det er også min oplevelse.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 20-01-16 11:39

Hvis man logger på med nemid som firma skal man bruge digital signatur, så der er ikke andet at gøre end at vælge en browser med java understøttelse.
/Janus

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 20-01-16 13:24

log in med NØGLEFIL kræver JAVA..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-01-16 14:29

du skal manuelt aktivere javascript i Chrome

se her hvordan
https://support.google.com/adsense/answer/12654?hl=en

på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=Ooyw0EzZIfk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 15:34

dk -> God inf. Dette vidste jeg ikke
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 15:44

JanusN og palleby ->

Det vidste jeg HELLER ikke

Dette skriver nemID om JAVA:

https://www.nemid.nu/dk-da/support/faa_hjaelp_til_nemid/tekniske_krav/nemid_med_java/

Måske en løsning i linket dér boyelauritzen?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-16 20:17

Nem-id login kræver ikke længere Java, som mange skriver er danid gået over til JavaScript som understøttes af alle browsere. Hvis man vil logge nøglefil, tidligere medarbejde digitalsignatur, så ER java opkrævet. På dit skærmbillede er der valgt nøglefil, klik på fanen Log på med nøglekort.

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 21-01-16 11:29

Tak for svaret webnoob.

Min fejl 40.
Jeg skulle ikke bruge "nøgle fil" men "nøglekort", default var ændret af uvis årsag.

NB: Men så fik jeg da slettet usikker Java kode.

God dag.