/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad har jeg brugt et D-Link til?
Fra : ingelein
Vist : 426 gange
30 point
Dato : 17-01-16 22:49

Det kunne lyde som om jeg er ved at rydde op - og nu er jeg stødt på et D-Link, som vi har brugt for nogle år siden - men til hvad? Kan jeg få brug for det igen?
Det er en lille muselignende tung klump med en løs stor dims som et meget stort og tykt USB stik, med USB stik for enden. Det propper man ned i "museklunken" , som også har en ledning med USB stik. Er det en forstærker?
Vi har tidligere haft Netgear Router.
Jeg er spændt på at høre om det skal ud eller kan bruges til noget.
Ingelein

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-01-16 22:57

Har du haft mobil bredbånd og kunne være opkoblingen til det....bare en tanke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-16 23:06

D-Link plejer at have noget med noget trådløst netværk at gøre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-01-16 23:25

Tak for svaret, men jeg har aldrig haft mobilt netværk. Derimod har vi haft problemer med at routeren kunne nå ned til gemalens arbejdsværelse. Kan det være sådan at han har haft den sat til sin bærbare på værelset for at få bedre signal tværs over terassen. Modellen har betegnelsen:
DWL-G122.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-01-16 23:29

Kom det lidt nærmere med Google nu:
http://www.dlink.com/uk/en/support/product/dwl-g122-wireless-g-usb-dongle
Er det noget der kan bruges nu - sammen med TDC HomeBox?
Ingelein
Ps.
Hold fast, hvor har jeg mange dimser, kabler og dingenoter i min beholdning. Også et USB Diskdrev, som jeg vist aldrig får brugt mere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-16 00:31

Hvis det er en usb dongle som på billedet så er det et trådløst netkort til brug i computere som ikke har trådløs netkort indbygget, jeg har selv et par stykker af andet fabrikat men bruger dem aldrig, alle bærbare har trådløs netkort indbygget og de statonære har kablet netværk

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-01-16 07:52

Jeg har en D-link, som på dette billede: http://www.apreslachat.com/produits/287872/D-LINK/DWL-G122-FR
Lige her på morgenstunden kan jeg ikke helt huske hvad den er til, men ved hjælp af udelukkelsesmetoden mener jeg at komme frem til, at det er den, der fanger det trådløse internet.

Så vidt jeg kan se, med googl, så er d-link et firma-navn, eller noget i den stil.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-01-16 07:56

Jeg fik lige den geniale idé, at kigge på æsken, som den har ligget i.

Min er en "WIRELESS N USB MINI ADAPTER".
På æsken står der bl.a. "Connect your computer to your wireless network".

Så, hvis din d-link er magen til min, så er det altså den, der henter det trådløse netværk til din pc.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-16 09:49

I 'gamle dage' havde computere ikke indbygget WI-FI, som næsten alle bærbare har nu om dage.
Min gamle (2007) DELL Optiplex GX260 Pc kan i hvert fald ikke
Derfor skulle/skal man f.eks. via USB tilslutte en modtager for at kunne koble sig på det trådløse signal.

Firmaet D-Link lavede/laver sådanne WI-FI modtagere (reciever/adaptor):

http://us.dlink.com/product-category/home-solutions/connect/adapters/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-01-16 21:39

Ja, det må være sådan en tingest, selvom det er ret længe siden vi har brugt den. Nu tænker jeg lige på om den også vil kunne virke som acces-point? - Har ikke en pind forstand på det - heller ikke det!

Hvis jeg nu plotter den i gemalens pc, som har et netkort, men signalet tværs over terassen til ham er dårligt. Kunne det forstærke signalet? Ja, ja, nogen skal jo more sig
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 07:58

Jeg gætter på at din 'gamle' reciever ikke har båndbredde nok til at være særlig god til de 'nye' hastigheder vi bruger idag. Desuden er der spørgsmålet om interface protokollerne. Der er kommet nye standarder ...også for sikkerheds protokollerne. Det er ikke sikkert at gammelt udstyr understøtter disse.

https://da.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi

http://www.computerdk.com/Hardware/laptops/34830.html#.Vp3fAB29HUc

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 08:01

Nej, du kan ikke bruge den som relæstation (repeater). Til dette skal du bruge f.eks. en af disse:

https://www.av-cables.dk/WIFI-repeater/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-16 14:53

Tak for svaret o.v.n..