/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sidste halve uge
Fra : svendgiversen
Vist : 522 gange
75 point
Dato : 27-10-15 14:37

Med nu 100020 SPoint kan jeg vel stille et lille ekstra ydmygt spørgsmål, uden at blive angrebet.

Vort barnebarn har nu skudt min sidste pil op på taget over vinduet, hvor jeg ikke kan nå den.

I går udhulede han et græskar med øjne, næse og hugtænder,
men det er for lyst til at vi kan se skinnet fra det indbyggede fyrrefads lys.

Og så har vi lavet en drage, men det er næsten vindstille.

Sammen med sin bedstemor har han samlet kastanjer, og de har lavet dyr med tændstik ben.

I morgen går vi på biblioteket og låner børnebøger, men hvad skal vi ellers lave?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-15 15:42
Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-15 15:47

#874#

svendgiversen, nu har du rundet de 100000 point, så burde du være så dygtig, at du ikke behøver at stille flere spørgsmål.

Det et din samleverskes barnebarn

Citat
Vort barnebarn har nu skudt min sidste pil op på taget over vinduet, hvor jeg ikke kan nå den.

Så finder du da bare en løsning på det problem, du er jo ingeniør

Din samleverske er jo "verdensberømt" i en lille by. Hun kan da lære sit barnebarn at male, så får du tid til at løse opgaven med at få pilene ned

Det er jo smalltalk, så derfor vil jeg lige kommentere dit "tip" og dit forrige spørgsmål.

Jeg starter med dit tip http://www.kandu.dk/tip22572.aspx

Det er stillet kl. 17:59

Herefter stiller du et "tudespørgsmål" kl. 20:56 fordi ingen har kommenteret/givet stjerner til dit tip.
Havde du forventet at alle brugere skulle fare til tasterne og give stjerner til et tip fordi du havde været til fin fødselsdag?

Og med "fin fødselsdag" så vil jeg henvise til dette spørgsmål, som nu er gratis at læse

http://www.kandu.dk/Spg174598.aspx

Citat
Problemet er at nogle af mine gamle venner har guldbryllup,
og at manden nu er svært handikappet, helt lammet i højre side efter hjerne blødninger.

Citat
hvad kan vi finde på at købe som gaver?
Især til guldbrude parret??

Der var så forslag om "oplevelsesgaver" , men der skrev du

Citat
men beklager,
vi ønsker ikke selv at deltage i denne oplevelsestur.

Hvis du havde skrevet et tip om at du havde været på en "oplevelsestur" med en af dine gamle venner, som er lam i højre side, så havde jeg med glæde givet 5 gyldne stjerner i et tip. Men dit tip handlede mest af alt om hvilken fest du havde været til og hvor du havde boet.

Pas på nemesis, du er jo lige blevet advaret

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-15 16:32

det er dejlig med nogle tip og spørgsmål
svend kom med alle dem du vil
der er måske nogle der ikke vil se dem,
men det jo nemt for dem ikke at læse dem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-15 16:39

Stakkels ans. Men her er et "tip", vedkommende burde gøre brug af. Jeg er ikke superbruger, ellers havde jeg lagt den som et tip:
http://www.lev.dk/

Her er endnu een, som måske kunne være nyttig:
http://www.egv.dk/

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-15 16:53

Citat
Pas på nemesis

Jeg tvivler på personagen selv forstår betydningen af det ord. Grundet vedkommendes fladpandede tankegang. Vist ikke de høje omdrejninger, der gør sig gældende der.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-15 17:01

svendgiversen skriver jo selv

Citat
Jeg er ikke kommet med et tip i flere år, men nu har jeg så forsøgt,
kun fordi jeg mangler sølle 16 points i min målsætning: 100.000 kandu points.

Men ak, næsten ingen følger med i tips, det gør jeg normalt heller ikke selv,
hvem følger efterhånden med i tips?

Hvorfor er der næsen ingen der ser efter der, og endnu færre de svarer??

Så må svendgiversen jo selv have svaret, han følger jo heller ikke normalt med i tip .... og hvorfor gør han ikke det ?

Mosebaek, du behøver ikke at kalde mig "stakkels ans" , jeg overlever så længe "Gud vil og træskoene holder"

Men det er da gode links du har lagt til svendgiversen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-15 17:34

> uden at blive angrebet.
altså heller ikke denne gang.

Nikolai er min kones barnebarn og nu også mit barnebarn,
og spørgsmålet drejer sig om hvordan vi underholder ham denne uge med lang tysk ferie.

Og ja, om guldbryllup, oplevelsestur med vore gamle venner, manden i kørestol,
det prøvede jeg at undgå, jeg har oplevet rigeligt med sygdom i mine første år.

Men vi var sammen på Blom, et nyt fint sted i Sønderborg, som jeg kan anbefale,
det kostede mig 1700 kr. vist en fin guldbryllups gave, men det er ikke pointen denne gang.

>Hvorfor bliver min liste over blacklistede længere og længere

Som tidligere nævnt vil jeg ikke blackliste, jeg er tilhænger af, at det er fornuftige
argumenter der tæller på sigt, også selv om enkelte tilsyneladende forfølger mig?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-15 18:28

Citat
Mosebaek, du behøver ikke at kalde mig "stakkels ans"

Næh...men jeg tror nu, det er den rette betegnelse. Du har sikkert et identitetsproblem. Har måske været moppet, i dit tidligere liv??? Din fremfærd, her på Kandu, tyder ialtfald på, du går og slåsser med nogle psykisk betonede problemer.

Men der er hjælp at få, til næsten alt. Og så tror jeg forresten ikke jeg vil spilde mere tid på dig, i denne omgang. Har du ikke fattet min mening om din person, så læs indlæggene, en ekstra gang.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-10-15 18:55
Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-15 19:15

svendgiversen, hvis du havde skrevet dette som

et tip

Citat
Og ja, om guldbryllup, oplevelsestur med vore gamle venner, manden i kørestol,
det prøvede jeg at undgå, jeg har oplevet rigeligt med sygdom i mine første år.

Men vi var sammen på Blom, et nyt fint sted i Sønderborg, som jeg kan anbefale,
det kostede mig 1700 kr. vist en fin guldbryllups gave, men det er ikke pointen denne gang.

Så ville jeg med det samme have givet 5 gyldne stjerne. Ikke på grund af, hvad det kostede, men fordi du tænkte på en "gammel ven"

svendgiversen, jeg håber at guldbrudeparret, du og din samleverske havde en god dag

Kan den lille Nikolai ikke lave nogle "hemmelige gaver til jul" din samleverske er jo meget kreativ.

Det er positivt ment

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-10-15 20:06

Bage hygge dag
http://blog.boernibalance.dk/opskrift-paa-poelsehorn/

http://bornibyen.dk/aarhus/articles/19710-opskrift-aeblechips-med-kanel

Tag derefter på skovtur, – indenfor med tæpper og kurv
Eller byg en hule under bordet, find en lommelygte, - hyg, spis og læs en god og hyggelig bog.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-15 20:22

>Det er positivt ment

Måske er du ved at forbedre dig, siden jeg for mange år siden forgæves hentede kyllinger i ans.

Ja, man skal aldrig blackliste nogen,
selv de, der gennem tiderne altid har fundet det værste i mine svar, er nu positive.

Med håb om en fremtidig bedre dialog, helst uden ordet samleverske,
Erna er nu min nye kone, og hendes barnebarn Nikolai er også mit...

Og ja de maler sammen, men Nikolai ser for meget TV, det må han ikke for sin mor.
Derfor ønsket om flere udendørs sysler her sidst på ugen?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-10-15 21:32

Katekismus' link mindede mig om et par mus jeg havde i mange år. Lidt nede på siden:
https://denkreative.wordpress.com/2013/12/

Jeg ved ikke hvor gammel Nicolai er, men min erfaring med mine egne børn, og fra min egen skoletid er, at selvom de ikke længere er helt små, så kan de godt lide at få læst højt, især hvis man, som oplæser, lever sig lidt ind i rollen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-15 22:59

Kode
>Hvorfor bliver min liste over blacklistede længere og længere

????
VS
Citat
Ja, man skal aldrig blackliste nogen

Se, jeg undlod at kommentere dit TIP, da det må/ kan andre sikkert gøre bedre end mig.
Har selv været i den del af landet for ? 40 år siden og der var MEGET ANDET og smukkere ting jeg så på, men alt er relativt = øjnene der ser ud over marken/ vandet - min ´tur´ gik med kirker og lokal samfundet + og deres levemåde - eller hvad man kalder den slags.

Jeg skrev bare at det mindede om en LOKAL rejse guide (i dit andet ? spørgsmål) dog uden at du kom i nærheden af ret meget.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 75 point
Dato : 27-10-15 23:14

Hold nu op - og blæs sæbebobler i stedet for. man kan få sådan nogle "sværd", hvor man kan lave sæbebobler så store så man tror det er løgn.
Lad drengen lege med hammer, træ og søm - og helt vildt med din boremaskine - især en accu- som kan skrue skruer i. Lad ham snitte i pinde under dit opsyn.
Vore drenge kedede sig aldrig hos os.
Sæt nogle dåser op og skyd til måls efter dem.
Det yngste af mine børnebørn er nu 14,95 år og Danmarksmester i kajakroning (bedstemor pral). Han elskede at lege med tov og snore. Alt blev omviklet, bundet sammen osv. Men han kunne også selv finde på.
Vi lærte ham også at fiske med fluestang. Der hænger mange minder om det oppe i vores æbletræ.
Et andet barn ville gerne lære at strikke. Hvor gammel er drengen?
Ha, ha, jeg ville ønske at jeg skulle beskæftige sådan en lille unge igen.
Men jeg indrømmer at vi var trætte efter at være på en hel uge - og ofte med 3 stk. børnebørn.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-10-15 23:56

Og alle børn elsker bål, snobrød og skumfiduser.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-15 09:28

Tak for svaret ingelein. Også tak til alle andre.

Det med sæbebobler vil vi prøve...

Nikolai er 7 et halvt år og kan læse.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-15 09:54

Du har vandet lige uden. En tur langs stranden med spand og forstørrelsesglas, børn elsker det.

I naturen er det kun fantasien, der sætter grænser

Sikke nogle fine trædyr i har her http://www.visitsonderborg.com/danmark/noffelskoven-med-traeskulpturer-gdk611180

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-15 11:41

Du kender sikkert også hyldefløjten, hyldebøssen og i kan lave stylter.

http://www.skoven-i-skolen.dk/content/hyldebøsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-10-15 13:27

Ikke mange ser dette, men

Nikolais far fik pilen ned fra taget og i dag fik vi dragen op at flyve.

Lige nu læser Nikolai tysk for sin farmor, der ikke kan tysk.

Han taler og læser nu dansk, tysk og rumænsk, det sidste hans modersmål,
og han er også begyndt at skrive på engelsk både på PC og Ipad, hvad kan det ikke blive til?

Men, trods vor aktivering, efter strenge regler hjemmefra, ser han for meget fjernsyn i denne uge.
Og han spiser også mere, og mere usundt, end hans mor synes om...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-15 18:46

Dejligt
at i hygger.
Hvor er det godt, han må være hos jer!

I kan også fodre fugle og lave foderbrættet og huse
http://www.stormsvalen.com/products/foderhus-birk-1