/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opdateringer m.m.
Fra : Troldepige
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 04-10-15 10:40

Jeg spørger for en kammerat, så hav tålmodighed med tilbagemeldinger.

Han har købt en ny bærbar pc, en HP med Windows 8.1

Han har haft den i ca. 3 uger, hvor den har fået lov at opdatere.

1. Den "hakker" når han ser videoer på google maps.
2. De fleste opdateringer er "failed". Når han går ind og tjekker opdateringer, så er ca. 3/4
"failed". For at have et sammenligningsgrundlag gik vi ind og så på mine opdateringer, og
her var alle "successed".

Vedr. 1., kan det handle om nogle gratis-programmer han mangler, andet han selv kan gøre, eller hænger det sammen med 2. ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-10-15 13:48

Klik på Update i startmenuen og lad Microsoft opdatere igen og igen indtil alt er opdateret og kør derefter WINDOWS 10 opgraderingen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-15 16:19

Som jeg husker det, kan HP genindstallere så den bliver som ny.
Alle billeder og filer bør gemmes først.

Det er vist ESC eller F1 eller F2 der skal trykkes på under opstart, og så følge anvisningen.

Det er ikke så længe siden, at jeg prøvede og det tog adskillge timer hvor der ikke må slukkes for maskinen og den skal være tilsluttet 230 volt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-15 19:04

Citat
Han har købt en ny bærbar pc, en HP med Windows 8.1
I kan køre Windows update som foreslået men hold jer langt fra alle andre forslag som måske gør at garantien ikke gælder.
Mit forslag: Gå ind hvor den er købt og lad garantien løse problemet.
HP har HP support indbygget prøv at bruge den til opdateringer.
Hvis i endelig vil pille selv så forsøg med at nulstille computeren eller brug den indbyggede recovery, det er Esc tasten i skal trykke på i forbindelse med start for at komme til at geninstallere fra recovery, men det bør være allersidste forsøg når alt andet ikke virker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-15 20:00

Citat
. Den "hakker" når han ser videoer på google maps

Installer K Lite codec pakken - pas på med hvad der krydses af, mener pakken har fået noget ind i pakken der senere kan give ´visse´ personer problemer.
NB hvad er det for videoer der findes på Maps??
Opdateringerne kan fejle pga firewall/ dårlig forbindelse.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-10-15 21:09

Citat
Klik på Update i startmenuen og lad Microsoft opdatere igen og igen indtil alt er opdateret og kør derefter WINDOWS 10 opgraderingen...

Han har jo netop ladet den opdatere i 2-3 uger, den bliver ved at finde opdateringer, men ca. 3/4 af dem er "failed".

Hvorfor køre "WINDOWS 10 opgraderingen"?

Citat
Som jeg husker det, kan HP genindstallere så den bliver som ny.
Alle billeder og filer bør gemmes først.

Han har endnu ikke gemt noget på den, den er jo helt ny.

Citat
I kan køre Windows update som foreslået men hold jer langt fra alle andre forslag som måske gør at garantien ikke gælder.

Det har jeg mindet ham om, og det er han meget obs på.

Citat
Hvis i endelig vil pille selv så forsøg med at nulstille computeren eller brug den indbyggede recovery,

Det har han gjort et par gange, og jeg har bedt ham om, at lade være med, at gøre det igen, for jeg mener ikke, at det burde være nødvendigt.

Citat
Mit forslag: Gå ind hvor den er købt og lad garantien løse problemet.

Det kan meget nemt blive løsningen på det, jeg lovede ham bare, at prøve at spørge herinde, måske var der noget han havde overset.

Han plejer at have helt styr på, at få en ny pc op at køre, så det er ikke fordi han er ny i det.
Denne nye HP er den 4. bærbare pc indenfor et par måneder, de første 3 var der fejl i, så pengene kom retur. Så han er vist ved at være lidt træt af bøvlet og vil bare have den til at fungere.

Citat
NB hvad er det for videoer der findes på Maps??

Jeg ved det ikke.

Citat
Opdateringerne kan fejle pga firewall/ dårlig forbindelse.

Hans internetforbindelse har der ikke været problemer med tidligere, og han bruger AVG, som han har brugt før, og som jeg også altid har brugt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-15 21:23

Ok - men har han prøvet at lave recovery uden at gemme indstillinger.
I skal ikke være nervøse for drivere for dem leverer HP når i søger på nummeret som står på bagsiden.

Han har nok også kigget i enhedshåntering om der er fejl.
(højreklik nede i venstre hjørne > enhedshåndtering)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-10-15 21:37

Citat
Ok - men har han prøvet at lave recovery uden at gemme indstillinger.
I skal ikke være nervøse for drivere for dem leverer HP når i søger på nummeret som står på bagsiden.

Det er jeg ret sikker på. Alt andet skulle undre mig.

Citat
Han har nok også kigget i enhedshåntering om der er fejl.
(højreklik nede i venstre hjørne > enhedshåndtering)

Det ved jeg ikke, men det vil jeg spørge ham om, måske i morgen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-10-15 21:40

Citat
(højreklik nede i venstre hjørne > enhedshåndtering)

Gælder dette også Windows 7?

Jeg prøvede lige på min egen, bare lige for at se hvad det handler om, men kan ikke få det til at virke, der kommer ikke noget frem om enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-15 07:38

Dette gælder win 8/8.1 og win 10
(højreklik nede i venstre hjørne > enhedshåndtering)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-15 07:51

Prøv Microsoft FIXIT: https://support2.microsoft.com/fixit/da-dk

Klik på pkt. (2):

Rette ydeevne, fejl eller nedbrud

Klik på pkt. (3) knappen [Kør nu]:

Windows Update virker ikke: Diagnostiser og reparer.
Diagnosticer og løs almindelige problemer med Windows Update, så du holder din pc mere sikker og pålidelig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-10-15 09:10

Citat
Dette gælder win 8/8.1 og win 10
(højreklik nede i venstre hjørne > enhedshåndtering)

Jeg har højreklikket flere steder både i nederste venstre hjørne, og nederste højre hjørne, men der kommer ikke noget frem om "enhedshåndtering".

@molokyle, jeg får ham til selv, at se på dit forslag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-15 18:37

Troldepige ->
Citat
jeg får ham til selv, at se på dit forslag.

Det ka' du roligt gøre
</MOLOKYLE>