/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windovs opdate
Fra : Nul7
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 30-09-15 12:00

Hej! Jeg har et problem med opdatering af min win.7.
Hver gang jeg tænder op, er den enten i gang med at installere eller konfigurerer.
Den arbejder og arbejder på det, kan jeg se, men kommer ingen vegne, selv efter en nats forløb.

Alt er skannet for virus, genstartet, o.s.v. og er ok.

Da jeg har kørt den til fabriksindstilling har den jo været sulten, efter 3 år.
Den har også installeret en forfærdelig masse opdateringer der er fuldført, og nogle som er mislykket.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-09-15 14:54

Gå ind i Windows Update og se hvilken opdatering den ikke kan fuldføre, og "hide/skjul" den. Søg herefter for nye opdateringer og lad den installere dem. Jeg har selv været ude for at en enkelt opdatering ikke kunne gennemføres selvom den forsøgte i flere dage.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 30-09-15 16:00

Hej, hvor finder jeg "Hide/skjul"

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-15 16:12

Gå ind i Kontrolpanel - System og sikkerhed - Windows Update klik først på "Vis opdateringsoversigt" til højre for tidspunktet for seneste opdatering, find den opdatering som giver problemer (formentlig den seneste mislykkede opdatering), noter navnet på opdateringen, gå tilbage til Windows Update, klik på "n vigtig(e) opdatering(er) tilgængelig(e)", find den opdatering som du noterede, højreklik på den, og vælg "skjul opdatering". (I den engelske version af Windows står der hide.)

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-10-15 09:21

Min pc. fryser fast! Jeg kan åbne kontrolpanelet men så fryser vi herefter.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-10-15 09:47

Prøv i fejlsikret tilstand. Du kommer ind i den hvis du, når du starter maskinen trykker på F8-tasten en masse gange lige når BIOS-skærmen lukker. Der kommer så en menu hvor du kan vælge at starte Windows i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-10-15 10:23

Gå til --> https://support2.microsoft.com/fixit/da-dk

Under boksen Windows (1)
Installere eller opgradere software eller hardware (2)
Windows Update
Kør Nu - Windows Update virker ikke: diagnosticer og reparer (3)

Kør det fix der bliver downloadet.

Det resetter din Windows Update, og prøv så at opdatere igen!

Gentag evt. hvis det ikke virker første gang!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-10-15 10:28
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-10-15 13:47

Du må lave noget helt forkert - sidst var det din Win10 der havde samme problem.
Citat
Da jeg har kørt den til fabriksindstilling har den jo været sulten, efter 3 år.

Hvis du har en masse sat til den/ printer osv - så prøv at ryk samtlige stik og så ellers opdater.

I JOBLISTE kan du se hvilke programmer der kører - mener også at din 7 henter Win10 ned ved opdatering, så måske derfor det tager sin tid.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 04-10-15 16:09

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.