/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Panasonic TV med Y har et problem.
Fra : vedikkealt
Vist : 549 gange
300 point
Dato : 27-08-15 20:05

Hej med jer

Vi har et Panasonic TV txp37x10y, og det er Yét der er synderen.

For når dette TV slutter med et Y, så kan det "tabe" kanalerne i følge en tekniker fra yousee som har været her i dag for at indstille det, dog stadig uden at vi har alle vores gratis kanaler, men så sandelig har vi heller ikke alle vores 10 betalingskanaler.

Nogen her der har styr på fup og fakta ?

PS. Vi kommer fra stofanet signal hvor der ingen problemer var med endnu flere tilvalgskanaler - som er inddelt i pakker hos stofanet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-15 20:11

Når der ikke var problemer på Stofa er det vel ikke tv't der er problemet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-15 20:15

Her er måske noget du kan bruge:http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84110

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-08-15 20:22

Skulle en udlært tekniker fra yousee ikke have styr på det, for vi sendte jo bud efter ham - netop fordi ingen har kunnet få alle kanaler frem på samme tid.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-08-15 20:23

Og så flimmer vise kanaler stadigvæk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-15 20:52

Citat
Og så flimmer vise kanaler stadigvæk.

Det kan et nyt dobbeltskærmet kabel afhjælpe, men køb det ikke hos Harald Skrald.

Har teknikeren iøvrigt helt styr på de 2-3 ting som skal indtastes før kanalsøgning ?
Disse er modelspecifikke vs udbyder, det bedste sted at få dette er at få hos Panasonic Danmark, manualen skriver det ikke og sælgerne har trukket studenterhuen i en automat.

Mit 2 år gamle Philips driller også, enten låser billedet eller også slukker det nu og da når jeg trykker på en tast, jeg kan så kun genstarte ved at tage strømmen få sekunder.

Savner sgu mine forældres første pæredanske LL fra 1959, med en stor drejeknap i siden for 6 kanaler, det holdt i 17 år

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-15 21:27

Ham yousee teknikeren. Tjekkede han signalstyrken i enden af det kabel der går ind i tv't? Nå, ja selvfølgelig gjorde han det. Han havde jo styr på det.!! Min søn havde et lignende problem. Vi troede også tv't tabte kanalerne, det gjorde det bare ikke, men der var en periodisk dårlig forbindelse i antennekablet som bevirkede at Ca. Halvdelen af kanalerne ikke kom igennem, selv om de var korrekt registreret i tv't. Vi udskiftere stikket til et ordentligt skærmet metal stik, og kablet til et dobbelt skærmet, og der har ikke været problemer siden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-08-15 21:36

Tag lige og check netværksID i fjernsynet, sammenlign med listen her: http://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dit-netvaerksid-til-dit-tv-eller-tvboks
Det lyder lidt som om det er der den halter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-15 02:23

Apropos dobbeltskærmning.

Kabelfolket udskiftede her først alle vægkablerne, et halvt år efter skiftede man til skærmede vægudtag, og så fik vi internet med, dog skal vi selv vælge internetudbyder.

De digitale signaler er følsomme, især efter at man indførte 4G som ligger tæt på frekvensbåndet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-08-15 21:18

Der er søgt med de rigtige frekwenser og hvad der ellers skal tastes ind for det skulle komme til at virke.

Vi havde fået foræret et kabel - med nogle "klumper" på - vist ferit ? og her flimrede fjernsynet ikke, det skiftede yousee manden da det vi havde fået ikke var langt nok, så det skulle jo være både det ene og det andet godkendt og skærmet, men nu flimrer fjersynet så på nogle få kanaler.

Og vi har stadig ikke alle de 10 betalings kanaler som vi har ønsket, og vi har heller ikke alle vores gratiskanaler og skulle en tekniker fra yousee ikke have styr på det ?

Og så er kanalerne - smidt rundt i fjersynet - altså skal vi med vores fjernbetjening bladre mange aktive og blinde kanaler igennem for at finde det vi gerne vil se - og nu tør vi ikke ændre på det af frygt for at miste flere kanaler men sjovt montøren ikke fik sat styr på det.

Så i min verden er det en ommer for yousee.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-08-15 22:22

Når kanalerne pixelerer er det højst sandsynligt pga. Dårligt signal, så enten er der en eller flere dårlige forbindelser, eller der er et fremmed signal der går ind på signalkablet et eller andet sted. Jeg havde på et tidspunkt et problem med et stik, hvor den yderste skærm ring der går ind i tv't var løs, efter en gang lodning var problemet løst. Ham yousee manden har tilsyneladende ikke særlig meget begreb om fejlfinding.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-15 23:41

Derfor at jeg roste et TV fra 59`, et 8" søm og en gammel ledning, så kunne man tage sand ned fra Sahara
Faktisk var de første antennekabler flade, uskærmede og forsynet med 2 bananstik lige som de 3 der er på telefonkabel.............men så gik nabokonens massagedims ind og forstyrrede signalet.

Nu vil jeg ikke ødelægge dit TV, men har du set efter om der er en opdatering på hjemmesiden ?
Denne downloades til computer og overføres via en stick...........du kan jo læse på hjemmesiden om opdateringen løser visse modelspecifikke problemer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-15 09:05

Bare for at prøve noget andet, så vælg Finland eller Sverige i valg af land og Dansk som sprog.

Jeg havde et LG som skulle stilles til Finland før at det fandt alle kanaler!

Og det var/er Yousee

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-08-15 09:46

# LuffeA

Ja...jeg husker godt de gamle "banan" antenne stik, og det med naboens massage dims der tog signalet var ALTID ved sengetid....sådan et kvarters tid før TVèt gik i hyletone så der var altså nogle der vågnene før hyletonen ..... synes lige denne passede til emnet

Og så skal jeg ikke rode i hverken opdateringer eller landekoder....for det er her hvor jeg plejer at komme i en situation hvor jeg slaæ have andre til at rage kanstanjerne ud af ilden.

Og som en skrev længere oppe, når det lige har virket 100 % med stofa sp er det nok næppe TVèt der fejler noget, for de kanaler der virker er 100 % OK at se på.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-08-15 09:52

Og så færtæller fruen lige, at det med land var yousee manden inde over med finsk, da det jo er et finsk produkt, men vi ved så ikke om han prøvede andre sprog.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-08-15 16:13

Så bliver menuen også finskskudalikkelienekken.

Det er bokse hvor man nogle gange skal vælge andet land.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-08-15 16:40

Vi har ingen boks, vi har et kort der er sat ind bag i TVèt - ligesom et dankort størrelse der sidder i en af disse dersens kortholdere fra en bank foreksempel.

Men når jeg næste gang ringer til yousee vælger jeg muligheden - Overvejer at opsige - for det første kommer man lynhurtigt igennem og for det andet vil jeg ikke betale for de betalingskanaler som ikke engang deres egen tekniker kan finde.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-09-15 17:00

Så er problemet løst.

Men jeg aner ikke hvad det er, der har løst problemet.

Efter teknikeren var her, var intet optimalt og for at kunne forklarer yoysee hvad problemet reelt var når jeg skulle ringe til dem igen, lavede jeg 2 søgninger mere med de værdier der nu skulle bruges, og wupti så virkede det og ingen kanaler bliver væk og billedet er fint hele vejen rundt.

Må jeg nøjes med at undres

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 300 point
Dato : 15-09-15 20:56

Jeg mener stadig der var/er tale om en periodisk dårlig forbindelse et eller andet sted i signalkæden.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-09-15 21:04

# Brassovitski

Noget kunne tyde på det, så lad os ikke håbe at sådan en periode kommer igen.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-09-15 07:55

Tak for svaret Brassovitski.

JA....det er ligesom at køre på værkstedet med ens bil - når der er noget der rasler et sted - og i samme øjeblik mekanikeren sætter sig ind i bilen for at køre en prøvetur, så er lyden pist væk - som man selv har hørt på i flere dage

Bedste hilsner fra vedikkealt

PS. Og så virker alt på TVét stadig ganske upåklageligt