/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows knap og søger virker ikke Win 10
Fra : Brassovitski
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 23-08-15 20:03

Hej
Jeg har en PC, hvor Windows tasten/windows ikonet og søgeikonet ikke virker. Når jeg klikker på Windows ikonet kører indikatoren for at der sker noget ca. 5 sek. og så sker der ikke mere, har prøvet en af de løsninger jeg fandt på nettet, med at genstarte Windows Explorer i tasmanager, men det hjalp ikke en dyt.
1. Når jeg trykker på Windows tasten på tastaturet, viser HD indikatoren at der sker noget på HD'n, men ellers sker der ikke noget.

2. Når jeg klikker på Windows ikonet indikerer ikonet at det er trykket, men der sker ingenting, når jeg klikker på Søg ikonet sker der intet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-08-15 01:23

Prøv at smid ´musen´ HELT ned i højre (andre) hjørne.
Tror der er gået ´gede-buk´ i dit skrivebord - ? og hvis, så aner jeg ikke lige hvordan og hvor ledes, men noget med at slå OPGAVEVISNING??? fra/til

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-08-15 07:02

Det med musen har jeg prøvet! Men du gav mig en ide. Problemet opstod efter at et spil kørte i fuld skærm, måske er skærmopløsningen ændret så skrivebordet er større end skærmen? Dog forklarer dette jo ikke hvorfor Windows tasten på tastaturet ikke skifter mellem skrivebordet og modern visning.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-08-15 07:48

Prøv at køre en scan med IOBIT, det plejer at have en fabelagtig virkning på mange ting...

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php