/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar tænder slukker hele tiden
Fra : Lexlas
Vist : 438 gange
20 point
Dato : 23-08-15 06:41

Hej min bærbar HP 8740w tænder og slukker hele tiden der når ikke at komme billede på skærmen den bliver bare ved med at tænde /slukke
Er der nogen der kan hjælpe !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-15 07:24

Hvis ikke engang den afvikler BIOS, så er det en hardwarefejl på bundkort. Send den til rep.

Ps. Det kunne også bare være tænd/sluk (on/off) knappen på den bærbare der har sat sig fast. Tag batteriet ud. Prøv med rengøring (resnsespray) og lidt 'vold' ... gi' den no'en tæv. (= tryk, tryk, tryk tryk, ...nogen gange i hurtig rækkefølge). Sæt batteriet i igen. Prøv så...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : edison

Dato : 23-08-15 14:40

Hej du.

Når du tænder competeren, siger den nogle BIB lyde..
hvis ja, Hvordan lyder de, Det er næsten lige som morse,

Kommentar
Fra : Lexlas

Dato : 23-08-15 18:42

Hej
Den siger ingen biplyde overhovedet
Den ligesom den får strøm også får den ikke strøm ?
Kan høre harddisk tænder og slukker

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-08-15 05:12

prøv at pille dine ram ud. og se om den starter, hvis den gør sku den stå med sort skærm og skrive at den mangler hukommelse, og så er fejlen på ram.

hvis det ikke er ram, så prøv at pille harddisk ud og se om den starter så ved du om det er harddisk fejl

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-08-15 08:50

edison -> Hvis ikke BIOS opstartsskærm vises, så er det i hvert fald ikke harddiskens skyld. Der ville i så fald komme en fejlmeddelelse fra BIOS. BIOS opstartsskærm vil vises under alle omstændigheder.

Defekt RAM vil stoppe med en fejlmeddelelse ..eller stoppe helt og halt'e med sort skærm og evt. blinkende cursor...men der vises jo intet på skærmen. Den genstarter bare ...altså en hardwarefejl på bundkort.

Har du prøvet at trykke F-10 gentagne gange under opstart? ..og på den måde komme ind i BIOS opsætningen? Det er F-10 tasten der bruges i HP 8740w for at komme ind i opsætningen. Det kunne være at 'Halt on all errors' var slået fra i BIOS?

Hvis du kan komme i BIOS, så vælg DEFAULT opsætningen. Derefter ...vælg : Save and Exit.

Hvis bundkort er Ok. så burde den kunne starte nu og du vil få en fejlmeddelelse om hvad der er galt med hardwaren ...ellers som sagt: Til rep. med dyret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-08-15 17:16

Det er formentlig et defekt batteri.

prøv at køre den på laderen alene uden batteri i . Pas dog på hvis brugsanvisningen siger at man ikke må det.

Kommentar
Fra : Lexlas

Dato : 24-08-15 18:10

Hej tak for alle svar og ideer
Men intet virker kan slet ikke nå at komme ind i bios
Den tænder ca 1 sek. Tænder igen måske 3 sek. Også 1 sek. Igen etc ....,
Kan det være batteri på bundkort ?
Eller er den bare færdig ??

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 24-08-15 22:50

Problemet er, at det er en HP. De suger støv som bare pokker og så bliver de meget varme og du får kold-lodninger på bundkortet.

Løsning 1:
Tag bundkortet ud og læg det i ovnen på 200 grader i 10-15 minutter.
Lad det køle ned og montér det igen.

Løsning 2: (Har jeg selv brugt på GPU'en på en HP)
Hvis du ved, nogenlunder hvor i problemet ligger, kan du opvarme stedet med en varmeblæser. Dæk da chips til med stanniol, så de ikke tager skade.

Med lidt held, holder den indtil den er blevet for gammel og du alligevel vil have en ny PC

Søg evt. på "reflow" på youtube

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-15 07:30

Gentager: Tag den med til 'lægen'. (Send den til reparation)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-15 23:07

Lad mig lige høre: er det med laderen sat til? Mn opfører sig også sådan. Kig lige efter om stiften i midten ad stikket in til pc en er lige. Jeg har haft samme problem - en anden lader løste problemet. Men jeg kune også ofte fikse det ved at rette "pinden" i midten af stikket lidt op. Stikket kan få et forkert træk, som gør pinden skæv.
Ingelein