/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Facebook spørgsmål - messenger
Fra : ingelein
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 20-08-15 10:12

Hej
Det er yderst få venner, faktisk kun børn og børnebørn jeg har som venner. I den seneste tid popper der imidlertid en besked op som fortæller, at de er gået over til messenger- og værre ?? om jeg også vil! Hvad betyder det, og hvad indebærer det? Jeg har aldrig brugt messenger på mine pc'ere. Kun en enkelt gang, når børnebørnene for mange år siden morede sig med det. Det er nok 10 år siden!
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-08-15 10:25

Får samme meddelelse, men har ikke tænkt mig at gøre noget.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-15 11:26

Ene og alene af denne grund

Citat
Facebook kræver ganske enkelt, at de kan styre din mobil eller tablet, hvis du vil bruge Facebook Messenger.

er jeg ikke en del af Facebook Messenger

http://www.bt.dk/mobil/se-listen-saa-piv-aabent-er-dit-liv-med-facebook-messenger

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-15 14:09

Messenger er en genial lille app, til at sende små beskeder til og chatte med dine venner på facebook. I mit tilfælde har den næsten helt overtaget SMS, da den er lettere at bruge, og kan bruges på PC'en hvis jeg sidder der, eller på mobilen, hvis jeg ikke er ved computeren.

Førhen var Messenger en del af facebook appen, men nu er det en selvstændig app på mobilen.

Messenger er en ret ny app, og har intet at gøre med den "messenger" du brugte for 10 år siden, det var vist Microsoft den gang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-15 15:56

Ja facebook købte messinger af Microsoft. Og i dag bruger jeg kun messinger til at kommunikere med venner og bekendte. Så behøver jeg ikke have computeren tændt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-08-15 16:10

Mig bekendt har facebook messenger intet med microsoft messenger (MSN, Windows Live Messenger) at gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-15 16:36

ingelein, hvilken messenger bruger du?

Den som facebook bruger har intet med Windows Live Messenger/Skype at gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-08-15 16:40

Nej , det er ikke korrekt

Citat
Ja facebook købte messinger af Microsoft

facebook har oprettet deres egen messenger.

Microsoft købte Skype og lagde så Windows Live Messenger sammen med Skype.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-08-15 19:49

Hej
Jeg bruger overhovedet ikke messenger i dag - alt vedr. messenger er slettet.
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-15 22:20

Du kan trygt bruge messinger til facebook, den fungerer selvstændig og dine børnebørn bruger den garanteret.

Jeg har brugt den i over 1 år og har ingen som helst problemer med det.

Kommentar
Fra : Jeppea

Dato : 21-08-15 11:02

Det er en rigtig nem måde at skrive beskeder på! Hvis man samtidig ikke rigtig bruger facebook så meget, så er det rart at få beskederne i messenger, da den arbejder hurtigere!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-08-15 11:06

Hvordan ved de personer, som bruger messenger på facebook at de ikke skal sende "messages" til mig! Fordi jeg ikke bruger den app?
Ingelein

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-08-15 11:56

Folk kan ikke vide at de ikke skal sende beskeder til dig via messenger, medmindre du fortæller hver enkel at de ikke må. Det er dog langt lettere og fuldstændigt problemfrit at bruge Facebook Messenger, så hvorfor ikke bare gøre det?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-15 13:00

Dine beskeder i facebook, ligger bare OGSÅ i en app for sig selv, som du kan gå ind på uden at logge på facebook.

Så hvis du er OK med at bruge beskeder i Facebook, behøver du den jo ikke.

Jeg har den liggende, så har jeg indstillet min iphone til at give mig en besked, når der lægges beskeder i messenger- det synes jeg er praktisk.

Mine børn og jeg bruger den tit til "gruppebeskeder" når vi skal arrangere noget sammen, så kan vi følge med i alle svar og besvare til alle igen osv osv.
Men det kan du også bare gøre inde i facebook.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-09-15 23:36

Tak for svaret ans.
ok. mit behov er rigeligt dækket også uden messenger
Ingelein