/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Elgiganten uden ansvar.
Fra : vedikkealt
Vist : 664 gange
300 point
Dato : 07-08-15 22:32

Da dette er mere en oplysning - end et spørgsmål, har jeg placeret det under Smaltalk.

Flere var med i tråden her...

http://kandu.dk/Spg174127.aspx

Jeg har nu oprettet en klagesag hos Forbrugerklagenævnet, og de har svaret at de gerne vil behandle sagen, men at jeg skal give Elgigangten 14 dage til at svare på OM de ønsker at løse sagen inden møllen går i gang.

Og min overraskelse var stor, da jeg læste svaret fra Elgiganten.....ISÆR denne sætning er for mig meget bemærkelsesværdig....Kopi............Vi arbejder kun med autoriserede værksteder som er udvalgte af producenten til at udføre reperationer på deres produkter.

Så nu kaster Elgiganten HUAWEI ind i kampen og oplyser, at det er HUAWEI der har valgt værkstedet, og hvis jeg iøvrigt var utilfreds med noget, så kunne jeg bare sende sagen til forbrugerklagenævnet.

Jeg er via Facebook i kontakt med HUAWEI, og har skrevet følgende til dem i dag.....Kopi.. Så hvis ikke Elgiganten er fulde af løgn, så skulle i måske til at interesserer jer for hvad det af jer udvagte værksted har gang i, og om værkstedet har de rette kompetencer til at udføre de rep. som nu kommer.

Glæder mig til at høre fra jer.

---------------------------------------

Jeg har stadig mulighed for at linke til den side hvor billederne af telefonen er lagt op, men da det her ikke skal være en reklame for den side, kommer linket kun op her hvis nogle gerne vil se de skader der er på telefonen, efter udtagning af det SIM kort jeg havde sat forkert i.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:00

Citat
Vi arbejder kun med autoriserede værksteder som er udvalgte af producenten

du mene vel STADIG børnehaver og andre der virkelig kan mishandle legetøj.
Citat
Så hvis ikke Elgiganten er fulde af løgn, så skulle i måske til at interesserer jer for hvad det af jer udvagte værksted har gang i, og om værkstedet har de rette kompetencer til at udføre de rep. som nu kommer.

Tvivler på du får en Kineser til at reagerer over et LOKALT problem i DK.

Men så kom dét på banen.
Citat
Jeg har nu oprettet en klagesag hos Forbrugerklagenævnet, og de har svaret at de gerne vil behandle sagen, men at jeg skal give Elgigangten 14 dage til at svare på OM de ønsker at løse sagen inden møllen går i gang.

HÅBER de giver dig en gratis (NY) moppedreng/ ikke en genbrugs ?ditto
Og FEDT nok at ´rådet´ vil tage kampen op/ NED...

Men ALT i ALT = ´giganten´ har flere penge til rådighed end DANSKE forbrugere + det du oplyste i dit første spørgsmål? BURDE ikke være andet end NY TLF...

NED med nakken med de ´gigant´ firmaer der ´pisser´ på deres kunder

Skal lige nævne at jeg har aldrig haft problemer med dem - mit blev BARE byttet med fejl på? og sat op som nyt - dog som ? udstillingsvare - for knap 10 år siden.
Og har ikke købt andet end en billig printer/ multi, ved dem siden..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:02

Citat
HÅBER de giver dig en gratis (NY) moppedreng/ ikke en genbrugs ?ditto
Og FEDT nok at ´rådet´ vil tage kampen op/ NED...

Glemte = og masser af GRATIS telefon tid.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-15 23:36

# mig-selv

Når først møllen køre hos Forbrugerklagenævnet, vil der alene blive tale om en økonomisk kompensation, hvis altså Forbrugerkalgenævnet også finder at værkstedet har været de rene amatører.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 23:45

Citat
hvis altså Forbrugerkalgenævnet også finder at værkstedet har været de rene amatører.

Har de da ikke været det?
Du fik den repareret??? på deres værksted.
Med flere skader end da den var ny.
Som jeg/andre også skrev i den gamle tråd, det tager 10 sekunder at hive det ´forkerte´ kort ud.
Uden brug af ´børnehave´ pædagogik.

Mere får du ikke af mig, vil ikke spamme din tråd - bare sige PØJ

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-08-15 07:59

# mig-selv - Du er velkommen

Og så er jeg lige kommet i tanker om noget, som jeg har skrevet til HUAWEI....Kopi...

Jeg vil nu drøfte med min rådgiver, om jeg også skal oprette en sag mod HUAWEI Device Denmark i Forbrugerklagenævnet, da det ifølge Elgigantens oplysninger er et værksted i har valgt der ud fra min påstand har været stærkt medvirkende til at min nye telefon nu er helt død, og ikke kan laves. Det jeg præcis vil undersøge er om det kan være ansvarspådragende at tvinge en forhandler til at bruge et bestemt værksted, når det ender ud i at forhandleren som her Elgiganten ender med at få en dårlig omtale.
Og så medsender jeg lige et par billede, af den professionelle udførte SIM kort udtagning.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-08-15 11:07

Ingen tror vel på at HUAWEI har specialværksted i eller oplært en mand i netop deres hardware i hvert eneste land da det ville være for bekosteligt set i lyset af telefonens fabrikspris.

Men bolden ligger efter loven stadig hos Elgigangen og dennes danske eller europæiske leverandør.

Som tidligere produktansvarlig hos en dansk grossist, dog med mere simple ting, vil jeg dog oplyse at kineserne er hurtige og samarbejdsvillige hvis de får et vist antal tilbagemeldinger om fejl eller uhensigtsmæssige funktioner der ikke bare er en mandagsmodel og så er det rettet i næste vareparti..............italienerne er stik modsatte, jeg mumlede nu og da til min chef at vi var oppe mod mafiaen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 08-08-15 11:30

Jeg er spændt på hvad udslaget bliver i den sag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-08-15 11:39

Og jeg har hørt flere lignende klager over Elgiganten, og handler aldrig der.

Normalt er det billigere i Bilka, og ellers, med bedre service, vor lokale Kontor Syd.
Drejer det sig om større ting, kører jeg over grænsen til endnu billigere: Medie Markt...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-08-15 15:31

Kan ikke se problemet, du har sat et forkert størrelse sim-kort i din telefon - elgiganten har fjernet det og pga. at du har sat et forkert størrelse sim-kort i din telefon virker sim-kort trayet nu ikke mere.

Du mener at det er pga. sådan som en der lige har læst om det og set skaden virker det ikke som elgigantens skyld, men 100% din egen.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-08-15 15:44

Skulle stå:

Du mener at det er pga. elgiganten.
Sådan som en der lige har læst om det og set skaden virker det ikke som elgigantens skyld, men 100% din egen.
Syntes på ingen måde skaderne som elgiganten har lavet for at få det ud, kan ses som andet end forventlige og de ser meget ud til alene at være kosmetik og uden indflydelse på sim-kort læseren som jo næsten sikkert er blevet bøjet da et for stort sim-kort blev indsat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-15 20:24

Luke 2000 - et kort som sidder fast skal ikke brækkes ud, men lirkes ud.
En erfaren reparatør ved hvordan det gøres.........og sådan en kender elgiganten vist ikke.

Det her handler nok også om den pose penge som gives i forbindelse med start af abonnement. Elgiganten taber sikkert penge ved evt. ombytning til ny tlf.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-08-15 22:07

Eyvind Det ser ud til at de har haft en tang inde for at få fat om kortet, hvilket er den eneste måde du kan få det ud på og det ødelægger ikke mere end du allerede har gjort, hvilket også er tydligt fra de billeder du selv viser.

"Det her handler nok også om den pose penge som gives i forbindelse med start af abonnement. Elgiganten taber sikkert penge ved evt. ombytning til ny tlf."

Nej, det her handler om du har ødelagt din sin-kort læser og nu prøver du at tørre den af på Elgiganten.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-15 07:39

# Luke2000

Citat
og det ødelægger ikke mere end du allerede har gjort

Forbrugerklagenævnet starter ikke en sag, hvis det fra start er MEGET tydeligt at der ikke er fugls føde på den.

Jeg gør ud fra at du har været inde og se billederne ??? og hvis du i fuld alvor mener, at jeg kan lave 4 hak udvendigt på telefonen og bøje en plade indvendigt ved at sætte et forkert størrelse SIM kort i...så...!!!

Jeg har personligt været hos Mytrendyphone i Hillerød, og de var af samme opfattelse som flere andre i de 2 tråde her, at det arbejde med at tage det forkert isatte SIM kort ud har "taget overhånd" for Elgiganten, og helt sikkert var sidste mands værk.

Men pyt nu med det - nu sætter Forbrugerklagenævnet deres fagfolk på sagen, og så går der mellem 3 og 12 måneder inden jeg bliver klogere på deres vurdering og ikke mindst afgørelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-15 21:07

Hvis man havde fulgt med i trådene omkring det sim-kort, ville man også vide at det er muligt at udtage et kort der har sat sig fast.....................og jeg er overbevist om at elgiganten ikke er sin opgave voksen og vil indrømme, den fatale fejl med forkert værktøj.

Der er måske ansatte, som prøver at redde ansigtet ved at deltage her i tråden.
Det vil vil faktisk have den modsatte virkning, når uvidende prøver at læsse ansvaret for en fejlbehandling over på kunden.

Hvis det er elgiganten, der har den indstilling................vil jeg ikke fremover anbefale køb hos denne butikskæde. Hvis det er en butik bør elgiganten rydde op der.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-15 21:28

# Eyvind

Jeg har tænkt præcist det samme

Men nu har jeg kopieret svaret ind til Forbrugerklagenævnet, og så går møllen i gang.

Og igen, jeg har tydeligt skrevet til dem, at jeg selv har sat koret forkert i så jeg har ikke fortiet noget, bare klaget over behandlingen af min telefon.

Men på et tidspunkt bliver tråden lukket her, for den kan jo ikke stå åben i en 3 - 12 måneder, men jeg lover i nok skal få resultatet her på Kandu, såvidt jeg kan gø og gabe på det tidspunkt afgørelsen er faldet.

Og så synes jeg lige i skal have mulighed for at læse Elgigantens fulde svar.....

Hej
Tak for din mail.

Vi følger blot værkstedets vurdering omkring dette, da de er uddannede eksperter på området.

Vi arbejder kun med autoriserede værksteder som er udvalgte af producenten til at udføre reperationer på deres produkter.

Så fremt du er uenig i værkstedets afgørelse kan du få enheden retur uden reparation og indlevere enheden på, andet autoriseret værksted for at få en 2nd opinion. Dette er dog 100% på egen regning, såfremt dette ikke dækkes af reklamationen.

Ønsker du ikke dette kan du tage sagen videre til forbruger styrelsen.

Hav en rigtig god dag.

Med venlig hilsen.
Enes
Special Case Manager
Elgiganten Service Center
Hørkær 19, Port 7
DK-2730 Herlev
Telefon: +45 70 80 70 70

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-08-15 22:36

Har set billederne og har intet med Elgiganten men er vel typisk at når man får sandheden at vide og det ikke er som man (du) forventer eller håber må man ty til latterlige ting som at skyde folk motiver i skoene mm.
Det er sgu sølle men helt sikkert sjovt.

Som sagt er jeg totalt kold over for om folk aldrig handler i Elgiganten eller det værksted igen, vil da gerne opfordre til at man ikke gør det hvis det kan berolige dig og hjælpe dig med at se sandheden i øjnene.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-15 22:40

# Luke2000

Elsker din form for humor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-15 22:53

Citat
elgiganten har fjernet det og pga. at du har sat et forkert størrelse sim-kort i din telefon virker sim-kort trayet nu ikke mere

Som flere gange skrevet før - vil jeg påstå at den mulighed IKKE FINDES = en lille genstand ind under kortet så det ikke ´løber´ ind i kanten på læseren og eller en lille nål/kniv til at skubbe kortet ud, det er altså ikke = reperation af rumraketter - at voksne (Elgiganten) mennesker skal bruge værktøj der der hører hjemme på et ? skibsværft er helt ude på ? tror ikke den mark findes i DK
Har selv prøvet samme tur med ´kortet´ og det var løst på et par minutter - skulle bare finde det rigtige ´værktøj´.

Og UPS, der kom lidt mere spam...

Men som Eyvind er inde på? kunne det være noget med Abonnemt/ andet at gøre, men tvivler da det sikkert ville følge med en ombytning TLF

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-08-15 07:44

Tak for svaret Eyvind.

Det mest præcise svar i denne sag

Men vi kan jo sagtens nå til og og mere til, inden denne sag er afgjort.

Og så glæder jeg mig da til at blive klogere på, om det er OK at en tekniker tilføjer nye skader på en telefon, for at lave en eksisterende skade.

Men jeg vil holde jer orienteret, om der skulle ske noget spændende i sagen, og selvfølgelig og hvis jeg taber sagen, og det derfor er tilladt en tekniker at tilføje nye skader.

Bedste hilsner fra fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-15 09:16

Ja vi må høre om resultatet en dag. Og håber det bedste.