/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Bing eller Google
Fra : o.v.n.
Vist : 919 gange
100 point
Dato : 30-07-15 11:25

Jeg går lige ind i Google løvens hule og spørger jer som sværger til Google:
Hvad kan den søgetjeneste finde som Bing ikke kan finde?
Computerworld skriver i artiklen: 10 ting du skal gøre når du har installeret Windows 10
Citat
5. Ændre Edge så den benytter Google/DuckDuckGo og ikke Bing
Hvis du har tænkt dig at bruge den nye Edge-browser, så opdager du nok snart, at den bruger Bing. Den danske version af Bing er stadig i en beta-udgave, og den er langt hen ad vejen ubrugelig sammenlignet med Google eller DuckDuckGo.
Okay Bing er ubrugelig den finder ellers alt det vil finde på nettet og hvis ikke den gør så har jeg sikkert brugt et forkert søgeord, hvis jeg ikke finder det jeg søger så kan jeg finde på at spørge Google som heller ikke kan finde det jeg søger, så hvorfor bruge den når vi ved at Google læser dine mails (Gmail) og lever af at vide alt om dig og mig og bruge den viden mod dig.
Jeg ved godt at jeg er i mindretal når jeg helst undgår Google og deres tjenester og at de fleste af jer som læser dette har solgt jeres sjæl til Google og gerne giver en arm eller måske et ben for for at få Google som startside i den nye Edge browser, jeg forstår det ikke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 12:11

Citat
når vi ved at Google læser dine mails (Gmail) og lever af at vide alt om dig og mig og bruge den viden mod dig

Hvorfor tror du andre ikke gør samme nummer.
Hvorfor bruger du ikke bare EI i stedet for Edge, kan ikke få øje på fordele ved bruge af Edge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 12:15

Hvis du endelig vil bruge Edge som startside med Google - så opret ny genvej på skrivebord og indtast google.dk så får du google som startside

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 12:24

Jeg bruger Firefox og har kun overfladisk set på Edge, det er i citatet at de skriver om at ændre startside, ikke jeg og Firefox har hos mig samme startside som den altid har haft nemlig TV oversigten fra DR, jeg bruger det lille søgefelt i browseren og er sjældent inde på en af søgemaskinernes side, nu snakken er om Edge så har ikke lige kunnet se det lille hus ikon som fører til startsiden i Internet Explorer og Firefox, kan man med et enkelt klik komme til startsiden i den browser?
Citat
Hvorfor tror du andre ikke gør samme nummer
det gør de sikkert også i et vist omfang men Google lever af dig og dine vaner, Microsoft for eksempel kan du betale med penge, Google betaler du med dit privatliv det er en kendt sag som brugerne tilsyneladende er ligeglade med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 12:26

Citat
Hvis du endelig vil bruge Edge som startside med Google
hvad i alverden får dig på den tanke, jeg undgår Google i størst mulig omgang og vil aldeles ikke have den som startside

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 12:29

Som jeg skrev, jeg lavede en genvej på skrivebordet med google.dk og den åbner så Edge - og klikker jeg på Home/hus ikonet, kommer jeg til google.
Jeg kan dog ikke fastgøre den til proceslinien - og kan ikke ændre i selve Edge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 12:31

mig der har misforstået

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 30-07-15 13:47

Jeg bruger først Bing, ikke fordi jeg har noget mod Google, men fordi jeg der får færre svar,
og hvis nogle af dem er rammende, behøver jeg ikke søge videre i Google mange søgeresultater.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-07-15 18:07

Er Bing ikke malware?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-15 18:39

Du har en syg humor bjarnebr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-15 20:03

Søgemaskiner bruger din færden til at hjælpe dig med de bedste resultater.................eller er det annocørerne disse søgemaskiner hjælper til at servere en reklame i stedet for den oplysning du søger.
Selv sammensatte ord skiller bla.a. google og bruger de enkelte ord til reklame fremstød.
www.altavista var en gang et godt sted at søge, på ting og sager.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 22:28

Citat
Er Bing ikke malware?

Troede det selv engang da det var kommet første gang, jeg søgte på noget meget almindeligt og fik det værste ´råd´. og siden har jeg aldrig brugt det.
Men kan stadig ikke se hvad mennesker er bange for ved Google, alle samler oplysninger ind om andres færden - selv denne side.

At man/ jeg/andre NU er gået over til Win 10 er jeg mere nervøs for, hvor alle mine PC hemmeligheder nu skal havne hos = ikke browser historik..

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 31-07-15 09:32

ALT HVAD MAN BLIVER PÅTVUNGET SAMMEN MED ET ANDET PROGRAM ER EFTER MIN MENING MALWARE

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-15 01:12

Tak for svaret svendgiversen. jeg har samme holdning jeg har ikke brug for at 6.000.000 resultater på 2 sekunder når jeg kun skal bruge en og hos Google kan søgeresultatet måske ligge på side 999

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-15 14:49

Selv tak og enig.

Keep it simple med Bing...

Og så får man også andre og ofte bedre svar end alle de der googler.