/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløs forbindelse mangler
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 12-06-15 12:04

Den ene af hjemmets computere - en bærbar Acer - har mistet den trådløse forbindelse til internettet. Der er tilgængelige forbindelser og det rigtige netværk kommer frem i oversigten, men der kan ikke oprettes forbindelse.

Der er ikke lavet om i indstillingerne i routeren og problemet er kommet fra den ene dag til den anden.

Jeg har deaktiveret og aktiveret netværkskortet og forsøgt opdateret.

Der er ingen problemer med kablet forbindelse via routeren.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-06-15 12:04

Alt andet trådløst - telefoner og andre computere - kører uden problemer.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 12-06-15 12:39

Har du prøvet at tænde og slukke den bærbare - kunne være et typisk win8 problem i forb. med sleep...

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-06-15 12:51

Computeren har både været genstartet flere gange samt helt slukket natten over.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-06-15 13:58

Har haft problemet flere gange, både med router og accespoint. Alt kabelført virker, men ikke trådløst, hver gang har jeg fået op at køre ret hurtigt igen. Resæt routeren og tag strømmen fra i et minuts tid ,og hvis du har et accespoint så gør det samme med det. Min router er en TDC Homebox, accesspoint er TREND NET 638

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-06-15 13:59

Jeg håbede nu på en løsning uden at resette, så jeg ikke skal sætte routeren op igen med macadresser mv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-15 15:19

ACER?
Har du prøvet denne tastekombination? Fn + F3

http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1304/~/enable-or-disable-wireless-networking

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-15 15:55

Havde problemer med wifi på en bærbar, kort var gået i udu', købte så'n en her til 88,-

TP-LINK TL-WN725N - Netværksadapter - USB 2.0 - 802.11b, 802.11g, 802.11n
http://www.computersalg.dk/produkt/654416/tplink-tlwn725n-netv%C3%A6rksadapter-us

Det virker bare!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-06-15 17:20

FN+f3 virkede ikke.

Den kan finde nettet, men ikke logge på. Det nærmeste er "begrænset adgang".

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-15 17:37

netværks indstillinger >>administrere trådløse net >>find den du kobler på og vælg fjern >>
tilslut igen, den skulle så gerne bede om nøgle igen mv. dette løser problemet mange steder...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-15 17:54

Citat
FN+f3 virkede ikke.

Den kan finde nettet, men ikke logge på. Det nærmeste er "begrænset adgang".

Nej selvfølgelig virkede det ikke, du kunne jo se wifi netværk inden!

Citat
Der er tilgængelige forbindelser og det rigtige netværk kommer frem i oversigten, men der kan ikke oprettes forbindelse.

Enten er kort i stykker eller os er driver gået i uorden, prøv at fjerne det i Enhedshåndtering,
og så genstart pc, så finder den kortet igen og installere bedste driver!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-15 18:22

Bare for at være helt sikker : BEGGE taster skal holdes nede på engang

( Funcktionkey + F3)

Tjek at CAPSLOCK ikke er slået til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-06-15 19:11

For it vedkommende, har det ikke været nødvendigt at sætte routeren op igen, efter en resæt

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-06-15 17:15

Jeg er nu endt med at købe http://www.computersalg.dk/produkt/654416/tplink-tlwn725n-netv%C3%A6rksadapter-us

Men hvor og hvordan finder jeg dens macadresse? Forbindelsen virker helt fint, når bare jeg slår mac filteret fra. Og jeg vil jo helst have det slået til.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-06-15 17:26

Fandt den. Ipconfig /all virker også her.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-06-15 17:26

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-06-15 17:38

velbekomme