/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom PC
Fra : omahexen
Vist : 631 gange
500 point
Dato : 10-05-15 09:53

Har en Compaq stationær.På det sidste er den blevet meget langsom,har prøvet systemgendannelse,opatering m.m.men lige meget hjælper det.Kan godt komme ind på Google efter en tid,men hvis jeg vil søge noget,sker der ingenting.Favoritter funktionerer.Har ikke lyst til a downloade programmer,hvor der følger alt mulig "skidt"med.Computeren er ca.6 år gl. PS,det er dt samme,his jeg vil ind på mail.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-15 09:56

Er det kun når du er på nettet, den er langsom?

Hvilken internetforbindelse har du?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-05-15 11:01

Prøv dette program, så kan du se om det er forb. til nettet der går langsomt.

http://www.speedtest.net/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-15 11:21

Det er egentlig meget sjovt.
Firmaet Ookla leverer også hastighedstest til TDC
http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdc_dk_hastighed

Men denne viser den hurtigste hastighed, og er mere omfattende.
http://www.speedtest.net/

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-05-15 12:29

Til Eyvind.Hastigheden er henholdsvis 8,82,og 0,78

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-15 13:24

Ja det ser ud som om du har en 10/1 forbindelse. Altså 10 når du skal hente en hjemmeside og 1 når du skal sende. Afsendelse af billeder og andet "tungt" kan godt tage lidt tid.
Min forbindelse er 20/2 som måles til ca. 18/1,86 og det kan svinge lidt.
Hvis du kører IP telefon og TV samtidig kan det godt sænke hastigheden.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-05-15 16:26

Er maskinen generelt langsom eller kun når du skal på nettet?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-05-15 16:30

Til Brassovitski. Den er generel langsom,især ved søgning på nettet,hvad jeg ikke forstår,er at den snurrer konstant.Er det tegn på en ny PC er ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-15 16:33

Prøv at starte Joblisten for at se, hvilke processer, der kører og hvilke, der bruger CPU mv.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-15 19:32

Jeg er ikke lige frem it-ekspert. Men har nogle egen-erfaringer:
Citat
hvad jeg ikke forstår,er at den snurrer konstant.

Uden at vide hvilken Browser du bruger,kan jeg sige at jeg kender fænomenet fra Firefox.

Det kan være et Tilføjelsesprogram,(plugins) der har skylden. Eller et Script,der er "løbet løbsk".
Det kan klares ved at Nulstille Firefox,eller starte den i fejlsikret tilstand. (Genstart med tilføjelser deaktiveret). Så skal man selvfølgeligt ind at justere lidt igen. Bl.a. startsiden.

Som set nævner jeg Firefox. Men tror de fleste andre Browsere,har noget lignende. Bruger også IE,men den er noget langsommere.

Endelig har jeg også konstateret,at AVG anti-virus,kan drille hvis den ikke er ordentlig sat op.

M.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-05-15 19:42

Jeg har Windovs 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-15 20:01

For mig lyder det som om der ikke er så meget ram til rådighed som før.
Det kan være en løs ramklods eller defekt ram.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-05-15 21:41

At disken kører hele tiden kan også skyldes at der er ved at være lidt trangt på C-drevet, eller at det er kraftig defragmenteret. Jeg rabejder på en vejledning til generel oprydning på din PC. Lægger et link når jeg har den klar.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-05-15 22:27

Her er en vejledning til generel oprydning på din PC, og andre der er interesseret.

Håber linket virker:
https://www.dropbox.com/s/snilmpu3tukl2d6/Generel%20oprydning%20p%C3%A5%20langsom%20PC%202015.pdf?dl=0

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-05-15 22:29

PS. Du behøver ikke oprette en Dropbox konto for at downloade dokumentet.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-05-15 22:37

Vil foreslå du henter Ccleaner gratis version her (Dansk): http://www.filehippo.com/download_ccleaner - og fjern de flueben ved eventuelle tillægsprogrammer - er sikker på du kan mærke en forskel bagefter!

Ellers hent Wise Care 365 gratis og på dansk:
http://www.alt-til-windows.dk/?WiseCare365/Optimering/Programmer/1513

Jeg bruger selv dem begge!

Clou

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-05-15 22:52

CCleaner indgår som et af værktøjerne, jeg har med i min vejledning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-15 05:48

Prøv først lige at se efter om disken i sig selv er iorden, diske med fejl/ Bad Sectors kan være rimelig langsomme og bør udskiftes øjeblikkelig for ikke at undgå datatab:
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-05-15 08:34

Til Brassovitski.Er de filer,som jeg har overført til Drop Box også gemt,hvis min PC går helt ned,og købe en ny ?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 500 point
Dato : 11-05-15 09:35

Citat
Til Brassovitski.Er de filer,som jeg har overført til Drop Box også gemt,hvis min PC går helt ned,og købe en ny ?
. Ja hvis du har synkronisering slået til, vil filer på din PC og i dropbox web, være de samme. Selvfølgelig kun hvis der er plads. Gratis dropbox giver kun en begrænset plads. Du kan jo logge på din dropbox konto via din browser og så tjekke hvilke filer der ligger.
https://www.dropbox.com/

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 11-05-15 10:18

Tak for svaret Brassovitski. Nu kører den igen. Hilsen omahexen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-05-15 11:26

Super!
En grundig rensning hjælper tit.
Det er nok en god ide at tjekke diskens /diskenes fysiske tilstand som "mig-selv", foreslår.