/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
afstandsmåling
Fra : trimare46
Vist : 475 gange
300 point
Dato : 07-05-15 16:16

Kan man måle afstande i Google earth

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-15 16:22
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-05-15 16:24

Glemte måske lige at nævne, at det er på en android tablet

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-15 16:28
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-05-15 16:34

Du linker stadig til noget med en pc.
Jeg kan ihvertfald ikke finde noget om android tablet i linket

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-05-15 16:39

??? - virker fint fint på min android tablet...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-15 16:52

Du kan hente gratis navigerings aps på play de kan også regne dén ud, med pauser osv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-05-15 17:56

Har nu prøvet at hente seks forskellige navigations apps, uden at det har ændret det mindste på Google earth.
Stadig ingen mulighed for at måle noget.
Ligger der en eller anden skjult værktøjslinje et eller andet sted som man skal finde frem, eller hvordan gør i det

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 07-05-15 18:34

Jeg bruger NavFree og Navigon med Copilot i baggrunden, og der er øjeblikkelig afstand osv.
Hvis du vil gøre det manuelt!!! så peger du på kortet og angiver som START og næste som ANKOMST - der kan så lægges diverse ´omveje´ ind osv - samt Afstand og lignende vil stå på skærmen når du klikker KØR...

Alt dette kræver selvfølgelig at du har givet tilladelse til at bruge GPS/ (Roaming - kan blive DYRT)
Men de 2 + CoPilot kræver ´kun´ adgang til GPS = gratis i drift, men den har ikke alle gader og veje i DK, og de kan som skrevet alle måle næsten alt.
Eller har du Google Maps, den bruger jeg dog ikke, da den ikke kan gemme kort/ vejen man vil køre.

Navigon til android må du gerne få af mig, bare skriv en PM.

Citat
Har nu prøvet at hente seks forskellige navigations apps, uden at det har ændret det mindste på Google earth.

OK, tror jeg så misforstår, de virker kun hver for sig, ikke sammen med Earth - men kan stadig måle

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-05-15 23:20

Tryk på linealen i toppen af siden!
mvh,
MV2

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 10-05-15 19:36

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-15 16:45

Og denne kan måle din afstand nu du bevæger dig, samt du uploade ruten til google maps eller åbne den med Earth:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks