/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Minecraft på denne pc ??? Toshiba bærbar
Fra : PeterPeter
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 31-03-15 11:51

Kære alle

Jeg ønsker at købe en bærbar computer, mine sønner kan bruge når de spiller Minecraft hjemme samt hos venner.

Har dog ikke så mange penge lige nu, så jeg tænkte på dette tilbud:

Toshiba Satellite C50-B-14Z
El-Giganten til 1899,-

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/SATC50B14Z/toshiba-satellite-c50-b-14z-15-6-barbar-sort?intcid=int_pp_SATC50B14Z_uge14#tab-more-info

Spørgsmål 1:
Kan den bruges til at spille Minecraft tilfredsstillende ???

Spørgsmål 2:
Den store søn spiller også "League of Legends" - kan den mon også bruges til det ??

Mine sønner spiller Minecraft, men de har ikke selv nogen computer.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Hav en vidunderlig dag.

/Peter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-03-15 12:39
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-03-15 14:32

Her er de officielle krav for minecraft.

Minimum Requirements:
CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz
RAM: 2GB
GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1
HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files
Java 6 Release 45

Recommended Requirements:
CPU: Intel Core i3 or AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz
RAM: 4GB
GPU: GeForce 2xx Series or AMD Radeon HD 5xxx Series (Excluding Integrated Chipsets) with OpenGL 3.3
HDD: 1GB
Latest release of Java 7 from java.com

Ud fra de specs, tror jeg virkelig ikke spillet vil køre godt på den maskine.
Har du overvejet at købe brugt? Tror du vil kunne finde noget som har en del mere kraft til samme pris.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 31-03-15 14:37

Arhh....
Specifikationerne siger mig ikke så meget... Men hvis du siger, den ikke kan !!!
Øvv....

Brugt lyder til at være en god idé, ville dog bare gerne have ny bærbar (nyt batteri i, etc. etc.)

Men tusind tak - blev lidt klogere.....

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-03-15 20:40

Den kan godt lige køre Minecraft - omend det ikke er flydende. Prøv at se denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=tdomysk69s4

Jeg tror ikke Toshiba'en kører LOL specielt godt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-15 08:11

Hvis CPU/GPU og RAM specifikationer ikke siger dig så meget, vil jeg i stedet komme med et råd omkring prisen på en sådan 'Svend', hvis den skal egne sig til computerspil.

Gang dit prisniveau med 3, så nærmer du dig en brugbar maskine som ikke vil skuffe dine poder.

Under 6.000 kr. får du ikke megen bærbar spille pc. Taler vi stationær pc starter 'Gamer' priserne ved ca. 4.000 kr for laveste fællesnævner ...og ender oppe omkring de 25.000 kr !!!!!

Alle raske drenge drømmer om en Raptor gamer pc: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/raptor-gamer-computer

</MOLOKYLE>