/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mangler lyd
Fra : kivi
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 30-03-15 12:36

jeg har afinstalleret itunes med det resultat at nu har ikke lyd på mere jeg har genskabt til før jeg installerede itunes og jeg hentet driver fra acer jeg har sat et lydkort i men stadigvæk ingen lyd så hvis der er nogen som har en forklaring så kom med den
acer axpire og win 8,1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-15 12:40
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-15 12:52

Citat
jeg har sat et lydkort i
har du også husket at flytte højtalerkablet over i det nye lydkort.
Hvis ikke lydkortet rent fysisk er ødelagt så plejer det at hjælpe at fjerne lyddriver i Enhedshåndtering og genstarte computeren, Windows finder selv en brugbar driver i forbindelse med genstart, men igen: Sørg for at ledning er i det aktive lydkort, det er sjældent nødvendig at skifte lydkort men det har du gjort hvis du har skrevet rigtigt i spørgsmålet, det nye lydkort har sikkert en CD med driver med, har du installeret den?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 30-03-15 19:09

desværre det var et lydkort jeg har fået og windows kan ikke reparere min version af windows det er ellers 8,1 det lyder mystiks

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-15 01:18

Har du forsøgt at fjerne lyddriver og genstarte computeren?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-03-15 06:57

ja

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-03-15 08:13

Har du sat kortet som standart enhed, prøv at klik nede ved uret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-03-15 08:17

NB hvilke lyde kan du ikke ´høre´ hvis det er musik, kan du prøve at H klikke på filen og under egenskaber ÅBN MED.
Er det system lyde så prøv kontrolpanel/ lyde, der kan du sikkert også finde dit lydkort.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-03-15 09:12

der er overhovedet ingen lyd og det indbygget lydkort

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 31-03-15 11:28

hvis man optimere så mister man vel alle programmer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-15 13:58

->
Citat
Dato : 30-03-15 19:09
..desværre det var et lydkort jeg har fået...

Jamen, en sådan foræring ..tror du nu at lydkortet virker?
Det kunne jo være ..du fik det forærende ...fordi det ikke virkede?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-15 17:51

Måske lidt uden for spørgsmålet, men kunne det tænkes at du samtidigt har slettet alle dine codex?
K Lite har samtlige - men se lige efter hvad du siger ja/nej til:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=k+lite+codec+windows+8.1&gbv=2&oq=k+lite&gs_l=heirloom-hp.1.0.35i39j0l9.1825.3354.0.6926.6.6.0.0.0.0.94.563.6.6.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.6.563.3tsHTYaNt2A

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 01-04-15 18:05

Tak for svaret o.v.n..