/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
spam
Fra : kivi
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 12-12-14 11:43

jeg bliver ved med at få en masse skidt ind som jeg har bedt såsom dating sider hot deals en som vil reparere windows og meget andet jeg har adblock og spam figter og virus program jeg har skannet og skannet men jeg får stadig det møj ind er det noget som lægger sig i google eller ???

det win 8,1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-14 11:55

Det kommer fra programmer eller usikre hjemmesider.
Få dog et program der kører din pc virtuelt, så du altid kan gendanne den.
Returnil eller Comodo Time Machine

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-12-14 12:01

Nu skal du jo lige holde Spam og Malware adskilt, det jo to forskellige ting...

Spam kommer jo ind via mailen - malware kommer ind via nettet.

Jeg selv bruger http://www.iobit.com/malware-fighter.php som jeg er utrolig glad for - andre vil sikker sige noget andet.

IOBIT har nogle fine god programmer til det meste og så er det gratis... http://www.iobit.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-14 12:02

Først afinstallerer du alle de programmer du ikke kan genkende fra Kontrolpanel > Fjern et program, bagefter skal have du renset computeren med et anerkendt antimalwareprogram?
http://www.malwarebytes.org/ klik på den orange Free Version Download knap, installer programmet opdater programmet og scan computeren med den, lad programmet fjerne alt det den finder.
Og lad så i fremtiden være med at klikke på alt hvad der kan klikkes på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-12-14 12:06

Citat
Spam kommer jo ind via mailen
ja e-mail spam er uønskede mails, men der findes også andre uopfordrede eller uønskede elektroniske meddelelser

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-14 13:02

Hvis IKKE man takker; [Ja]/[Ok] eller [YES] til hvad som helst? (Nyhedsbreve, News, Groups, Communities, osv.), så får man ingen SPAM via email.

Hvis man gør alligevel?

Kan man 'næsten/ som regel' altid melde fra tjenesten vha. et link der medfølger mailen.

..ellers må man anmelde hos sin email udbyder, at der er tale om SPAM
...eller sætte sit SPAM-filter op til(..følger med de fleste udbydere med som options/settings/preferences), at afvise afsenderen.

hot deals ..som du nævner ..er jo ADWARE: http://malwaretips.com/blogs/hot-deals-popup-virus/

..og har dermed INTET med SPAM at gøre.

Det er iøvrigt utoligt så tit du dukker op med denne type spørgsmål kivi. Måske du skulle lytte lidt til erfarne brugere og få installeret et ORDENTLIGT Spy-/Ad-/Malware program, samt en solid Firewall (..som KUN er noget værd, hvis man sætter sig ind i, hvorledes en sådan virker.) ..og så et Antivirusprogram der rent faktisk KAN noget ..andet, ...end; at være nemt at bruge ..foruden de automatiske opdaterings og rense funktioner (En QUICKSCAN ..får næppe 'tøjet' HELT rent)?

Jeg har flere gange anbefalet dig programmer, men du holder stædigt fast i noget, som IKKE virker!

Eks. adblock og spam figter ..er SKOD programmer sammenlignet med SAS og MalwareBytes

LÆR DET NU ..eller ADRIG !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 13-12-14 09:41

tak for hjælpen?? det var noget som forsvandt da jeg afinstallerede google og så installerede google igen

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 13-12-14 09:55

Tak for svaret molokyle.